American Express devalueert loungebox2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

American Express heeft onlangs in de Experience App de voorwaarden voor de loungebox aangepast. Eerder dit jaar devalueerde American Express ook al de reguliere platinum kaart door slechts 1 membership reward punt per besteedde euro te geven.

American Express devalueert loungebox

Nu komt American Express met een volgende tegenvaller. Op dit moment kun je onbeperkt een loungebox krijgen mits je geen gebruik gaat maken van de lounge. Deze loungeboxen kun je op vertoon van je reguliere gold of platinum kaart ophalen bij de Grab&Fly winkels op Schiphol. Op luchthaven Schiphol vind je in tot zes van deze Grab&Fly winkels. Nu heeft American Express in de Experience app echter de voorwaarden van deze boxen aangepast. Vanaf nu kun je slechts twee keer per maand een loungebox meekrijgen. Voor wie minder dan twee keer per maand vliegt is dit uiteraard geen probleem. Maar het is natuurlijk jammer als je veel vliegt en geen tijd hebt om gebruik te maken van de lounge.

American Express, Loungebox
American Express devalueert helaas ook de loungebox. (Foto: InsideFlyer – Christian)

Afgezien van de aangepaste voorwaarden in de Experience app heeft American Express hun leden niet netjes via e-mail op de hoogte gesteld. De box werd begin vorig jaar geïntroduceerd als nieuwe service. De Loungebox is met name bedoeld voor reizigers die weinig tijd hebben, maar toch een hapje en een drankje mee willen nemen voor op reis. Een review van de loungebox kun je in dit artikel lezen.

Het is natuurlijk jammer dat American Express weer met een devaluatie komt. Zeker voor mensen die veel vanaf Schiphol vertrekken is dit niet leuk nieuws. Toen American Express een paar maanden geleden de platinum kaart devalueerde werd wel bekend dat er iets voor in de plaats komt. Hier heeft American Express tot op heden nog niets over bekendgemaakt.

Uitgelichte afbeelding: InsideFlyer – Christian

Reacties

  1. peterd zegt

    Vraag me af waar dit staat, ik vind alleen de volgende tekst:
    “Loungebox On the go is inbegrepen bij de Gold-, Platinum- en Centurion Card: De aanbieding is één keer per dag geldig voor Platinum-hoofdkaarthouders en houders van de extra Platinum Card – plus één gast elk.”

  2. Van Gooiland zegt

    ” Voor wie minder dan twee keer per maand vliegt is dit uiteraard geen probleem.”

    Voor wie minder dan drie keer per maand vliegt is dit uiteraard ook geen probleem.

  3. Dan zegt

    Is dit in het kader van hoor-wederhoor geverifieerd bij American Express? Of is dit artikel gebaseerd op iemand die iets heeft gezien in de Experiences app, waarop de aanname is gedaan dat als het in de app staat dat het dan wel zal kloppen?

    Journalistiek gezien is het laatste natuurlijk niet helemaal zuiver.

    • Christian zegt

      Bedankt voor je opmerking, dit hebben we zeker bij American Express gecheckt. Je reactie was niet verwijderd, maar werd tegengehouden door de spam controle.

      • Dan zegt

        Oke, dank je wel voor het uitleggen!

        Jammer dat het klopt en dat Amex members daar niet van tevoren op zijn gewezen…. Het hele idee van die kaart qua marketing is de frequente reiziger/vlieger….

      • Boudewijn zegt

        Heb zelf ook bij Amex geïnformeerd en er werd aangegeven dat er een beperkt aantal mensen het merendeel van de boxen verbruikte, met als excessen mensen die dit als goedkope dagelijkse lunch zagen.
        Vanuit dat oogpunt begrijp ik het wel, maar ik heb aangegeven dat ik meer onderscheid tussen de kaarten verwacht had. Ook was de box natuurlijk bedoeld voor mensen die geen gebruik (konden) maken van de lounges.

        Zelf vond ik de rijen meestal te lang om er gebruik van de maken. In al die tijd misschien 2-3 keer gedaan (val onder de groep >3 /maand op Schiphol

        • Dan zegt

          Bizar! Hoeveel boxen hebben die mensen dan gebruikt? Ook als het een beperkte groep is. Amex zou ook een fair use policy kunnen afspreken en dan mensen die buiten bepaalde waardes aanspreken op hun gedrag en eventueel het privilege intrekken. In plaats van een one size fits all benadering die alle leden benadeelt.

  4. Boudewijn zegt

    Kreeg net de volgende email:

    Graag informeren wij u over een wijziging in het American Express Membership Rewards® programma.

    Per 8 november 2023 wijzigt de waarde van uw Membership Rewards punten indien u deze gebruikt voor online aankopen of het betalen van recente transacties via de Amex App of uw online account. Vanaf deze datum verandert de huidige waarde van 1.000 punten voor € 4 naar 1.000 punten voor een waarde van € 3. Er verandert niets aan de waarde van uw Membership Rewards punten als u deze overboekt naar loyaliteitsprogramma’s van onze partners zoals hotels of airlines.

    Indien u uw Membership Rewards punten wenst te gebruiken tegen de huidige waarde, kunt u dit eenvoudig doen vóór 8 november 2023 via de Amex App, uw online account of tijdens een online transactie.

  5. Francisco zegt

    “Toen American Express een paar maanden geleden de platinum kaart devalueerde werd wel bekend dat er iets voor in de plaats komt. Hier heeft American Express tot op heden nog niets over bekendgemaakt.”

    Tot op heden is er geen nieuws uit AMEX geweest.
    Gaat dit überhaupt nog gebeuren?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *