American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik vertelde dat ik inmiddels iets meer dan een jaar lid ben (lid sinds september 2023) en dat er verslechteringen zijn geweest en nog aan gaan komen. En gelijk daarna vroeg ik of er een retention offer beschikbaar was om mij te doen overtuigen lid te blijven.
    Geen enkel moment probeerde de medewerker om de kaart echt op te zeggen of mij te overtuigen te downgraden naar Gold. Hij keek meteen in het systeem om te kijken wat hij voor mij kon doen, en zei vervolgens dat ik 25k punten kon krijgen. Mijn eerste reactie was dat ik afgelopen week toen ik inlogde op de website een melding kreeg of ik interesse had in Centurion. Daarbij zei ik ook dat ik daar absoluut geen interesse in had, maar dat AMEX mij blijkbaar wel belangrijk/bigspender genoeg vind om het aan te bieden, en dat het mij dan wel meer dan 25k punten waard leek om lid te blijven. Toen kwam het antwoord dat er vanuit de manager maximaal 30k gegeven kon worden en dat het een "take it or leave it" aanbieding was. Toen was ik akkoord gegaan en had ik niet verder gepusht. Sowieso had ik ook niet echt opgezegd, ik heb komende maanden nog wat tripjes gepland waarbij Privium en de lounges goed van pas komen :)
     
  2. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Een tijdje terug kwam het onderwerp Amerikaanse Credit Cards weer eens ter sprake, maar behalve de guide van Puntentrotter is er niet zo heul veel te vinden over het aanvragen, en helemaal zonder fysiek naar de VS te gaan voor de bankrekening.
    Mis ik ergens een guide? Weet niet of ik er veel gebruik van ga maken maar als je ziet hoe ze met rewards strooien is het wellicht de moeite waard om eens in de x jaar een rondje rewards binnen te harken.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Er zijn wel meer te vinden als je goed zoekt, maar die zijn niet in het Nederlands. Je moet er dan zelf je NL interpretatie aan geven.
     
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ach wat stom, heb er niet eens bij stil gestaan om in het Engels hier op te zoeken :oops:
     
  5. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Goedemiddag,
    zoals jullie weten wijzigt de waarde van onze Rewards punten van 4 naar 3 euro per 8 november. Ik heb nog zeker zo'n 200k aan reward punten liggen met mijn plat (ex centurion). Ik reis bijna niet meer na corona.. hooguit 2x p.j. een korte vlieg trip naar londen/parijs/barcelona incl hotel en huurauto etc. Heb geen vaste operator of hotel keten (oh en mijn fb miles saldo is op zich zelf circa 70k, dus ook al genoeg voor een tripje denk ik).

    Nog tips voor het inwisselen (meeste waarde per punt) last minute? Wil ze voor 8 november hebben ingewisseld logische wijs.
    Gewoon inwisselen en verrekenen met mijn maandelijkse amex uitgaven dan maar? Giftcards hebben dezelfde waarde jammer genoeg dus daar wordt ik ook niet vrolijk van.
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou ze omboeken voor airline miles. Dat zou voldoende moeten zijn voor een intercontinetaal bc retourticket. Waarde 2500 euro schat ik.
     
  7. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Waarom zou je ze op dit moment willen inwisselen? Zolang ze de verhouding naar partners niet wijzigen, blijft dat de lucratiefste manier om ze in te wisselen. Ik zou mijn punten nooit omwisselen naar cash, als ik bij het omzetten naar KLM voor elke punt 2,1 cent kan krijgen (vergeleken met 0,4 cent voor het omwisselen van cash, dat is een factor 5,25 verschil!)
     
  8. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ja, alleen vlieg ik dus nooit meer intercontinentaal. Hooguit 1 of 2x een city trip binnen europa pj.

    Daar heb je een punt, die verhouding wijzigt idd niet. Het enige nadeel van een transfer naar KLM bijv vindt ik de verhouding 5:4. Dan had ik net zo goed een FB AMEX kaart kunnen nemen de afgelopen jaren voor meer FB punten (ik verlies dus eigenlijk 20% punten), nog los van het feit dat ik maar 1x of 2x per jaar vlieg.. Kortom, in dubio.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Wellicht zijn er mensen die wel graag een mooie intercontinentale vlucht willen boeken en kun je daar iets mee regelen. Kan een win-win zijn.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Gaan idee waarom dat een pop-up lounge heet. Hij zit er al heel lang.
    Maar zeker een zeer aangename lounge! Kom er graag!
     
  11. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Wat betreft bankrekening is het haast onmogelijk dit te doen zonder langs een kantoor te gaan. Ik heb het zelf geprobeerd bij aantal banken maar digitaal lukte dit echt niet, ookal heb ik wel ITIN nummer. Net terug uit VS met een VS bankrekening rijker, door fysieke vestiging te bezoeken.
     
  12. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Same - physical aangevraagd. Voor cc heb je volgens mij ook Soc Sec nr nodig (en eventueel een credit score)
     
    Optimel vindt dit leuk.
  13. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Die stappen met ik nog doen, ITIN is voldoende naar mijn weten.
     
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    ITIN is sowieso voldoende. Heb een US Amex aangevraagd zonder ITIN (nog voor ik mijn ITIN had), maar regels wijzigen wel eens.
     
  15. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Het staat inmiddels ook op de contact pagina van Amex "De Ledenservice van American Express is bereikbaar op werkdagen van 8.00 - 18.00 uur. Het kan zijn dat u in het Engels te woord gestaan wordt"

    Kennelijk ook een goede kostenbesparing voor Amex? Er staat ook geen vacature open behalve "future needs" net alsof dit een trial is en men kijkt hoeveel NLérs gewoon over gaan op Engels? zijn er nog leden die de laatste tijden een Nederlandse collega aan de lijn hebben gehad?

    Vriend van mij had ook gebeld en gevraagd om een Nederlands sprekend persoon en die was niet beschikbaar.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    @Lifeasemiel ik heb een maand geleden gebeld met de Nederlandstalige support van Amex, daar verkeerde informatie gekregen, even later een klacht ingediend via de website met bevestiging dat ik binnen 5 dagen een reactie zou krijgen.

    Die reactie kwam: een brief dat de klacht in behandeling is genomen.

    Dat is inmiddels 6x5 dagen geleden. Ze zullen het vast druk hebben, maar beloof dan geen reactie binnen vijf dagen. Geen idee wat er daar achter de schermen gebeurt, maar de service gaat wel echt achteruit sinds een jaar of anderhalf, is mijn ervaring.
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Hmm om naar de VS te vliegen om een bankrekening te openen gaat me iets te ver. Eens kijken of sommige banken in de EU dochter filialen hebben die wat kunnen doen.
     
    Menno vindt dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb afgelopen week online een US bankaccount aangevraagd. Je hebt wel een ITIN hiervoor nodig. Voor meer info PM maar.
     
    austom, Brangeri, Optimel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist een Klanttevredenheidsonderzoek ontvangen voor mijn Platinum Card van American Express. Hier ga ik eens even goed voor zitten, want heb wel een paar punten :D
     
    Lifeasemiel en Ruut vinden dit leuk.
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Pak ze :D. Heb weleens de wijze les van een docent gehad 'In vragenlijsten geef ik altijd óf een 1 óf een 10, want anders komt je mening t.o.v. de rest niet naar voren :cool:
     
    Ready2Board, lloydje33, Dan1 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina