American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Zo, klaar. Hele rare enquête. Het is niet mogelijk om terug te gaan, je kan/mag alleen maar vooruit na het beantwoorden van iedere vraag.

    De enquête is afgenomen door een Amerikaans bedrijf, Naxion, gebaseerd in PA. Voor zover ik kan zien geen vestiging in Nederland. De vragen zijn (duidelijk) niet toegespitst op de Nederlandse mark, waardoor het nut van dit onderzoek mij ontgaat. Amex krijgt straks wat resultaten uit Nederland en dan? Worden deze op een grote hoop gegooid of geaggregeerd naar het Nederlandse marktsegment? Ben benieuwd naar de opvolging.
     
  2. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik
    Ik heb deze ook wel eens ingevuld en geen opvolging gehad vanuit de NL afdeling. Ik denk dat het gewoon op een grote hoop terecht komt
     
  3. Gert1991

    Gert1991 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hoe zat het ook alweer precies met de 4x per jaar loungetoegang voor Amex Gold?
    Is het 4x per kalenderjaar of 4x per lidmaatschapsjaar?
    Ben in augustus 2022 lid geworden en heb toen voor 2 personen loungetoegang genomen op Brussel.
    Sindsdien geen lounge meer in geweest.
    In augustus 2023 is mijn nieuwe lidmaatschapsjaar dus in gegaan.

    Moet ik die 4x opmaken voor 31 december 2023 of voor augustus 2024?

    Dit bepaalt namelijk of ik komende vakantie zowel heen als terug de lounge in ga of niet :)
     
  4. rmarin

    rmarin Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Per lidmaatschapsjaar
     
  5. Tales

    Tales Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    In de priority pass app
    In de priority pass app kan je precies zien hoeveel 'gratis' vouchers je nog hebt, en hoeveel je hebt gebruikt* (met ca 1 week vertraging)
     
  6. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Zonder veel moeite vandaag 50k punten + 3 maanden bonus gekregen als rententie aanbod. 25k-30 per jaar spend
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  7. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ook gebeld net (helaas in t Engels) kreeg de volgende offering, kaart Platinum met 25-30k spend:
    Downgrade:
    -green 5k
    -gold 10k
    Behouden
    -Platinum 25k +3mnd dubbele MR

    Na navragen hogere offer kreeg ik ook 50K+3mnd dubbele MR deze geaccepteerd.
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  8. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb 'm ook eindelijk.
    Toen ik aangaf dat ik wellicht wilde switchen of opzeggen gaf ze de lijst van platinum perks, en vroeg ze welke ik gebruikte, waarop ik Privium en Dining credit antwoordde. Toen gaf ze aan dat dat exclusief voor de platinum is en dat ze als ik die wilde houden 25k plus 3 maanden dubbele MR kon aanbieden. Ik was nog aan het nadenken wat ik moest zeggen maar denk dat ze die stilte als teleurstelling interpreteerde. Spend (>25k) was volgens haar genoeg om 50k te krijgen dus dat geaccepteerd.
     
    Optimel en Ruut vinden dit leuk.
  9. jxmbx

    jxmbx Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Heb een interessante casus waar jullie ongetwijfeld goede tips voor hebben.

    Ik woon op dit moment in Frankrijk en heb daar een Platinum en een KLM/AF Gold (gratis 1e jaar). Nu verhuis ik ergens volgend jaar terug naar Nederland en was dus benieuwd of ik dan met nieuwe kaartaanvragen onder AMEX NL nieuwe welkomstbonussen kan krijgen.

    Daarnaast heb ik ook een partner die ik referrals kan geven.

    Wat denken jullie dat de beste manier is om deze aanvragen aan te pakken en mijn punten + welkomstbonussen te maximaliseren? :)

    Of denken jullie dat het misschien beter is om de Franse AMEX te houden vanwege (misschien) betere perks en voorwaarden?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Heb je een reguliere Platinum en een FB Gold?

    Dan denk ik dat ik de reguliere platinum in Frankrijk op zou zeggen en de FB Gold wellicht zou houden, ik weet niet niet hoeveel je vliegt en of je de bijbehorende XP nodig hebt.

    Je kunt in NL "gewoon" weer aanmeldbonussen krijgen en vervolgens je partner gebruik laten maken van je referral linkjes, dus dat biedt ook perspectief.

    Eerst zelf de kaart(en) aanvragen die je zelf wilt, vervolgens je partner ook aan laten vragen en zorgen dat je partner de aanmeldbonussen voltooit (minimum spend), vervolgens zou ik dan na een jaar, een van de twee personen, hun beide kaarten laten opzeggen, datum noteren en dan een jaar nadat diegene geen kaarten heeft gehad, kun je wederom bonussen ontvangen :D
     
  11. jxmbx

    jxmbx Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Nice — goede ideeën! Ik heb inderdaad normale Plat en KLM/AF Gold.

    Het enige waar ik vandaag achter ben gekomen is dat in NL alleen de Platinum kaart de autohuurverzekering heeft, terwijl in Frankrijk deze ook bij de Gold kaart zit... misschien toch een idee om er eentje te houden in Frankrijk (als dat kan volgens de voorwaarden).
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Ik weet niet precies de voordelen van de Franse Platinum, hier in NL krijg je er wel mooie voordelen bij voor als je hier woont; denk aan Privium, diningcredit. Dus wellicht de FR FB Gold aanhouden voor de XP’s en dan hier een normale Platinum nemen en als je de XP’s nodig hebt, kun je hier ook nog een FB Amex aanvragen.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    En dan natuurlijk zorgen dat je de partnerkaarten niet aanvraagt, anders kun je elkaar niet meer aandragen :)

    Even heel erg goed de voorwaarden lezen. In NL gelden bepaalde verzekeringen officieel alleen als je woonachtig bent in Nederland. Dus je kunt de kaart aanvragen terwijl je in het buitenland woont, maar de verzekeringen zijn dan officieel niet geldig. Als de Franse kaart dit ook heeft - maar die voorwaarden ken ik niet - en je doet een claim, kan die wel eens afgewezen als je echte adres in NL is. En Amex stuurt graag fysieke post in het geval van claims of contact met de servicedesk, dus het adres van de kaart waarmee je verzekerd bent, kun je beter geüpdatet houden.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Net even gekeken en ik heb 50K spend afgelopen twaalf maanden, ik ga ook eens bellen.
     
  15. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    13
    Ook onze vrienden even gebeld en met +25k spend afgelopen jaar afgescheept met 5k miles en drie maanden dubbele punten, toch een beetje summier.. zeker als je naar de verhouding kijkt miles/euro's. FB Gold trouwens.
     
  16. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Is geen mooie upgrade aanbieding op het moment toch?
    Mijn Amex Green heb ik nu alweer een jaar nadat ik mijn Amex Platinum vorig jaar heb gedowngrade, even kijken wat nu de beste tactiek is...
    Eerst de Green verlengen en hopen op aardig aanbod en daarna weer upgraden als er weer een aanbieding is lijkt me de beste route toch? Of Amex Gold nog als "tussenstap"?
     
  17. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Hier hetzelfde....
     
  18. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Er is ook geen welkomstbonus op het moment voor nieuwe klanten zonder referral
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    De upgrade bonus is er weer, 50k MR punten. Dat was in 2022 nog 75k....
     
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123

Deel Deze Pagina