American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Domans

    Domans Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben vandaag weer geüpgraded van Gold naar Platinum. Kreeg een pop-up dat ik hiervoor 50.000 MR cadeau krijg. Die MR krijg je alleen pas als je binnen 3 maanden 5000 euro met de kaart uit geeft.

    Nu heb ik, naast privé, ook een business card (nu Business Green maar dat wordt Business Gold na de upgrade) die aan mijn account gekoppeld is.
    Weet iemand of de uitgaven met mijn business card maak meetellen voor de 5000 euro spend om die 50.000 MR te krijgen?
     
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dat is wel snel zeg! Binnen paar dagen al je Platinum card?
    Als die aan dat account gekoppeld is zal dat wel meetellen vermoed ik, maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen..
     
    Domans vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Heb AmEx gevraagd naar de Amazon Prime benefit. Zij zijn ook overvallen door de prijsverhoging en zijn zich nog aan het beraden of Gold Card members dit benefit behouden.
    IMG_3081.jpeg
     
  4. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bij een AmEx platinum krijg je 300,- (150,- NL en 150,- buitenland) dinnertegoed. Is dit tegoed per kaart, dus 300,- voor hoofdkaart gebruiker en 300,- voor tweede platinum kaart gebruiker. Of 300,- in totaal voor hoofdkaart gebruiker en tweede kaart gebruiker?
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Is alleen voor de hoofdkaart...
     
  6. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Op de luchthaven van Düsseldorf zijn 2 nieuwe Priority Pass Restaurants.
    Helaas niet toegankelijk met de AMEX PP :(
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Wat raar, welke lounges zijn dat dan?
    Ik kom er op de PP site 2 tegen waarbij je per bezoek 23 euro korting krijgt. Dit zou dus ook met de Amex PP moeten werken.
     
  8. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het gisteren geprobeerd bij White Monkey Pizza in Düsseldorf. Men is in de veronderstelling dat er 23 euro tegoed is. Na het scannen van de PP staat er op het apparaatje van de verkoper "access denied".
    Helaas heeft AMEX deze "lounges" geblokkeerd zonder dit helder te communiceren. Pas wie actief inlogt op de website van PP (met zijn AMEX PP) ziet deze "lounges" er niet meer tussen staan.
    Alle "non-lounges met tegoed" van PP zijn geblokkeerd. Wereldwijd zijn er 2 uitzonderingen (Grain Cafe in LGW en Moevenpick Cafe in BER).

    Het beste is om de "American Express Global Lounge Collection" zoekhulp te gebruiken en de taal aan te passen naar NL. Pas dan zie je welke lounges toegankelijk zijn met de NL AMEX.
     
    RobertFB en Ruut vinden dit leuk.
  9. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    13
    Een paar weken geleden een retention offer geaccepteerd waarbij er één bonus mile per uitgegeven euro wordt verzorgd. Nou ben ik naar platinum gegaan en zouden de dubbele punten drie maanden aanhouden. Zou dit nog doorwerken nu ik platinum heb?
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Oude post, maar werkte het?
     
  11. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    63
    Dat denk ik wel, anders zou ik het voor de zekerheid even checken via de chat in de app.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Afgelopen maand voor het eerst een claim ingediend voor schade aan een huurauto, maar wat een toestand is dat zeg.

    Lever je netjes alle noodzakelijke documentatie in krijg je vervolgens de vraag om de rekening te sturen van het schadeherstelbedrijf. Die heb je niet want de auto is nog niet hersteld, wel kregen ze de offerte van het herstelbedrijf en de print van mijn betaling met Amex, conform het schade bedrag.

    Vervolgens een week later de vraag waar de Amex betalingen voor waren terwijl duidelijk uit de bedragen blijkt dat dit voor de huur, borg en schade was.

    Heb je dit uitgelegd dan volgt weer een week later de vraag om een bevestiging van je in- en uitgaande vlucht, iets wat overigens niet in de voorwaarden vermeld werd.

    Ik dacht een platinumkaart te hebben om zonder zorgen een auto te huren. Wellicht kan ik in de toekomst voor autohuur beter gebruikmaken van een ANWB creditcard:mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2023
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Heb je die update aangevraagd of kreeg je die vanwege spend? Dat is me niet helemaal duidelijk :)
     
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Wat een vervelend verhaal zeg. Hoop voor je dat het snel in orde wordt gemaakt.

    Dit bevestigt voor mij toch weer wel dat ik nooit mijn Amex Platinum zou gebruiken om de verzekeringen van een huurauto af te dekken. Hooguit als secundaire dekking voor eigen risico, maar nooit als vervanging van CDW, LDW, etc.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Is er nou al iets bekend over die grootse aankondiging waar AMEX mee zou komen, ter compensatie van de devaluatie van de Platinum MR? Ik vind het akelig stil.
     
    Francisco_NL vindt dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Uiteindelijk is het volledige bedrag netjes overgemaakt, maar wat een gedoe. Dit heeft niks te maken met ontzorgen.
     
    FlyingBlob en Grouchy vinden dit leuk.
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Nee, vooral omdat je er zelf zo achteraan moet gaan. Voor een premium kaart is dit geen premium service.
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Daar ben ik dus ook heel erg benieuwd naar.

    Volgens mij zeiden ze in de tijd van vergoeden van Amazon Prime voor de Gold card er ook iets zou komen voor de Platinum leden.

    Ik wacht nog steeds...
     
    Francisco_NL en Dan1 vinden dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Dat is ook exact mijn punt!
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie dat ik 8 oktober had gebeld over een klacht die ik eind juli heb ingediend. Ongelofelijk onbeschoft te woord gestaan door een medewerker. Twee keer dezelfde in twee gesprekken. Dat is dan geen toeval meer. Zo geëscaleerd worden en ik binnen twee weken teruggebeld. Inmiddels is het 8 november...
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina