American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Wat dat betreft hebben we in Nederland een dramatische creditcard markt met ICS en AMEX...
     
    Francisco_NL, Ruut en Hailstorm vinden dit leuk.
  2. Domans

    Domans Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    @Ruut

    Bericht van Amex op 8 september:

    Bedankt voor het indienen van uw klacht. Wij hebben deze goed ontvangen en ons Complaints team streeft ernaar binnen 5 werkdagen te reageren.

    Vandaag is het 44 werkdagen later, niks gehoord. Zouden ze denken: oh, meneer is toch al ontevreden, laat maar zitten? Het getuigt van heel, heel erg weinig respect voor klanten.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Vlak na corona ging het even goed... en nu weer bergafwaarts.
     
  5. Francisco_NL

    Francisco_NL Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    Kan het zijn dat er een nieuwe verslechtering is doorgevoerd op de extra kaarten?
    In de Amex Experiences app wordt gesproken over tot 4 extra gold cards.
    Zodra je op link klikt, dan kom je op de website van amex en dan zijn het opeens 4 extra green cards.
    Kwam hier achter toen ik extra gold card aanvraag overwoog.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Vroeger kreeg je inderdaad 4 gold cards. Eigenlijk vlak voordat de gold card een metalen kaart werd is dat afgeschaft en zijn ze overgegaan naar de plastic green cards.

    De informatie in de app is gewoon weer eens niet bijgewerkt.
     
    Francisco_NL vindt dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Wat triest....

    Ik had ze vandaag eigenlijk moeten bellen hierover (ze konden me gisteren in de chat niet verder helpen). Maar ik word een beetje moedeloos van die vicieuze cirkel van slechte excuses steeds.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    NB. ik kan me herinneren dat ze destijds zeiden dat die green cards wel dezelfde benefits (verzekeringen enz) zouden hebben als de gold cards.
     
    Francisco_NL vindt dit leuk.
  9. Francisco_NL

    Francisco_NL Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Check. Dank voor info!
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Maar ik zou het voor de zekerheid wel even navragen.
     
  11. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Het is echt beroerd.
    Wij met z'n allen op dit forum zijn het levende bewijs dat ze alles kunnen maken maar we blijven toch wel.
    Enige mensen die opzeggen doen dat omdat ze in een ander land een kaart kunnen krijgen wat het punt nog meer bevestigd.
    Een tijdje terug had ik de hoop dat de Revolut Ultra card (bv ook lounge acces) daar verandering in zou brengen maar dat lijkt totaal niet het geval.
     
    Ruut, Dan1 en FlyingBlob vinden dit leuk.
  12. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Dat klopt. De extra kaarten vallen onder de verzekering van de hoofdkaarthouder.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Waarschijnlijk gaan ze dit weer verschuilen achter “menselijk fout” ik heb destijds avg verzoek gedaan om te kijken wat men intern had gedaan.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Door een probleem met de rekening (buiten mijn en Amex hun schuld om) gister contact gehad met Amex en zij hebben mij aangegeven doordat ikzelf contact opnam men een tijdelijke uitstel van de betalingstermijn ging geven, zodat het probleem zichzelf oplost. Kaart blijft bruikbaar en de 2,5% boete over het openstaande bedrag doen ze niet rekenen.
    Weet niet of de spend hierin meehelpt van ongeveer 3k per maand sinds maart?

    Gelijk aangehaald dat ik de devaluatie misleiding vond want toen ik het product in maart afnam waren de voorwaarden beter, en of het nu nog wel waarde genoeg opbrengt voor mij was maar de vraag. Omdat ik minder dan een jaar de kaart heb, kon hij mij geen aanbieding doen, maar adviseerde in maart terug te bellen en voor een offer te vragen. Het zou prima mogelijk zijn, maar omdat ik de kaart te kort heb kon het nu niet.
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Zucht. Even mijn frustratie ventileren. Heb al jaren twee AMEX-kaarten en vandaag was de dag dat ik dan eindelijk MR-punten ging inwisselen. Voor Hilton Honors punten. Mijn AMEX corporate en Platinum staan beide gekoppeld in mijn account. Mijn plan was om eerst de punten van mijn Corporate card in te wisselen en het restant van mijn Platinum. Niet dus.

    Nadat ik mijn Hilton account had gekoppeld aan mijn account selecteer ik mijn corporate kaart. Voer de CVC en CSC-code van die kaart in. Transactie geslaagd. Daarna wil ik hetzelfde doen met mijn Platinumkaart, krijg ik een foutcode. Ik moet contact opnemen met de Ledenservice, want heb al een transactie uitgevoerd.

    In mijn overzicht zie ik nu de MR-punten afgeschreven van mijn Platinumkaart, terwijl ik die toch echt niet gekozen had. Via de chat contact gezocht met AMEX. Het resultaat van dat gesprek is dat er 'een koppeling' is uitgevoerd tussen mijn Hilton en AMEX account. Dat is binnen een paar dagen geregeld en dan kan ik mijn punten overschrijven.

    Als ik dit geweten had, dan had ik in één keer het totaal aantal punten overgemaakt van mijn AMEX. Nu gaat het dus in batches en duurt het misschien wel twee keer zo lang en loop ik het risico dat ik dat Rewardtarief kwijtraak.

    Superirritant. Ik begrijp niet waarom de punten van mijn Platinumkaart zijn afgeschreven als ik die kaart en de gegevens ervan niet heb gekozen. Mijn aanname is dat deze twee kaarten toch ergens op de één of andere manier gekoppeld zijn, terwijl ik de MR-punten zelf niet tussen die kaarten kan overschrijven. Ik vind het maar een vreemd verhaal.

    Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Let op Gold Card houders IMG_3289.jpeg Amex gaat de prijsverhoging van Amazon Prime NIET vergoeden. Ze blijven de 2,99 euro van voorheen vergoeden, maar de 2 euro verhoging naar €4,99 dus niet. Genoeg reden om voor mij op te zeggen. Ik zie dat ik in december nog 2,99 betaal maar vanaf januari niet meer. Dan stop ik er dan mee. Heb er (te) weinig gebruik van gemaakt om hier nog betaald lid van te blijven.
     
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Amex of Amazon Prime?
     
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    amazon prime. Ik vind hun app en website er echt uitzien als een goedkope chinese webshop en niet als die van een bedrijf dat miljarden waard is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Mee eens, en de service voor, als er een bestelling misgaat en dat komt nogal eens voor, die is bedroevend!

    Film- en serieaanbod vind ik dan wel weer ok.
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ja, eens. Maar ze hebben wel hele goede series. En de user interface is merkbaar verbeterd. Maar hun marktplaats is echt ruk.
     

Deel Deze Pagina