American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik zag op Reddit deze jaloersmakende aanbieding voorbijkomen bij AmEx USA.
    IMG_0284.jpeg
     
  2. 77W

    77W Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ze hadden onlangs een vergelijkbare promotie in de vorm van 200 dollar statement credit.
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Bij Duitse Amex zijn er talloze interessante cashback aanbiedingen, niet alleen bij hotels en restaurants, maar ook bij veel winkels.
     
  4. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Net de tip gebruikt om via de Engelse lijn naar een NL medewerker te vragen maar ook via de NL medewerker geen retentieaanbod. Zelfde verhaal met dat ze vorig jaar veel benefits hebben geïntroduceerd maar toen de prijs van de kaart hetzelfde bleef, en dat daardoor de devaluaties zijn geweest.

    Vraag me af of ik iets verkeerd doe of dat ze voorzichtiger zijn geworden. Heb ook dubbel gecheckt maar eerste transacties op de kaart dateren van mid september 2022. Heeft iemand recent nog een aanbod gehad?
     
  5. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat is wel heel bijzonder, na een jaar moet het kunnen. Ik heb nog even in mijn online omgeving gekeken, ca. een maand geleden de punten nog ontvangen...

    Edit:
    Overigens is het niet waar wat ze zeggen, prijs is afgelopen jaar wel degelijk omhoog gegaan. Wanneer weet ik niet meer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Wel alleen voor vluchten geboekt vanuit de VS...
     
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, dus handig voor amerikanen helaas niet voor ons
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Denk dat er genoeg mensen hier zijn, voor wie deze aanbieding prima te doen zou zijn, boek je een keer andersom, als dat 20/K MR oplevert...
     
  9. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ja, geen idee. Vind het ook vreemd.
    In jouw ervaring, wanneer werd het retentieaanbod echt getriggered? Bij aangeven dat je wilde opzeggen?
     
  10. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ikzelf had gebeld nadat de eerste afschrijving van het nieuwe jaar op mijn rekening kwam. Ik heb toen gezegd dat ik toen i.v.m. de hoogte van het nieuwe maandbedrag was gaan kijken of ik het nog wel waard von de kaart te behouden en eventueel te downgraden. Na dit te hebben vermeld heb ik direct gevraagd of er een retentieaanbod was die mij misschien over de streep kon trekken om de kaart te behouden voor een jaar en toen kreeg ik het aanbod van 50k punten en 3 maanden 1 punt extra per euro. Mijn spend lag boven de 30k het eerste jaar en het ging om een plat kaart
     
  11. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    De eerste keer kan ik mij niet goed meer herinneren, volgens mij heb ik toen in corona tijd aangegeven dat ik niet van alle voordelen gebruik kon maken en mij af vroeg of de waarde van de kaart wel overeen kwam met wat ik betaalde. De jaren daarna constant verwezen naar de verleng aanboden van het voorgaande jaar. Omdat ik boven de 20k zit word daar nooit moeilijk over gedaan en altijd gegeven tot nu toe.
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Hier nog een datapuntje: vorige week in Londen moest ik mijn kaart ook in het apparaat steken. In sommige landen, werkt draadloos betalen alleen maar tot een bepaald bedrag. Daarboven niet. In Nederland kun je dan gewoon je pincode intikken. Dat werkt echter niet altijd zo in het buitenland. Dan wordt je transactie geweigerd en moet je opnieuw betalen. Nu ik dit schrijf, vraag ik me wel af wat er zou zijn gebeurd als ik met mijn iPhone zou hebben betaald...
     
  13. 77W

    77W Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ik had het onlangs in Nederland. AMEX (US) via Apple Watch werd niet geaccepteerd. Fysiek werkte wel.
     
  14. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb onlangs de AMEX pop-uplounge op Stockholm-Arlanda (ARN) bezocht.
    Dit was top en kan het jullie zeker aanbevelen!
    Het betreft 2 lounges geheel gescheiden maar naast elkaar met elk een eigen receptie. Eén voor Platinum, de ander voor Centurion. Ik heb Platinum maar mocht heel eventjes bij Centurion binnenkijken. Om 12 uur 's middags was het in beide lounges heerlijk rustig.
    Platinum:
    Begeleiding naar een eigen tafeltje en bediening aan de zitplaats. Uitgebreide selectie aan dranken. De meeste zijn inbegrepen, voor enkele cocktails moet men bijbetalen.
    Het volgende stond op het menu: tomaten-paprikasoep met brood, salade met gerookte zalm, Boeuf bourguignon met aardappelpuree. Een dessertbuffet met brownies, cake en koekjes. Mooie "restaurantwaardige" presentatie op AMEX-servies. Personeel gekleed als ober en niet als loungemedewerker.
    Eigenlijk is het gebruikelijk dat men 1 gerecht neemt. Wie vriendelijk vraagt mag ook een meergangenmenu samenstellen.
    Er zijn maar 2 zithoekjes met bankstellen. De meeste bezoekers zullen aan tafel zitten.

    Centurion:
    Vergelijkbaar met Platinum maar nog iets exclusiever ingericht en rustiger. Deze lounge heeft grote ramen met uitzicht op de vliegtuigen.
    Tafels nog chiquer gedekt met witte tafellakens. Menukaart was anders maar de gerechten op hetzelfde niveau als Platinum. Verwacht geen kreeft of kaviaar.
    Bij Centurion zijn er geen toeslagen voor de exclusieve drankjes.

    Ik was positief verrast. Beter dan elke businessclasslounge en komt in de buurt van een first class lounge.
     
    noppie, Ruut, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Toevallig hang ik nu aan de lijn met, jawel, een Engelse medewerker. Ik vermoed uit de Filipijnen, want het accent is overduidelijk Filipino met een ontzettend dik Amerikaans accent...
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Hang net Amex op naar aanleiding van een door mij op 31 juli (!) gedane klacht tegen een medewerker die mij voor de tweede keer (!!) onbehoorlijk bejegende (de eerste klacht was overigens gegrond verklaard, had te maken met een blokkade i.v.m. een KYC-verzoek dat ik nooit gehad had).

    Lang verhaal kort: er is nog steeds geen update. Duizendmaal excuses. Wordt nu geëscaleerd naar het Leadership Team en dat duurt maximaal twee weken. Hopelijk volgt weer een mooie compensatie met MR...
     
    noppie en Ruut vinden dit leuk.
  17. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Laats ook een kyc mail gehad. Misschien maar tijd om het in orde te maken ;)
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Jij krijgt tenminste nog KYC-mails ;)
     
  19. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben net een jaar lid (half jaar goud en half jaar platinum) en heb ook maar eens geprobeerd een retentie bonus aan te vragen. Hoewel ik had aangegeven een Nederlandse medewerker te willen spreken, werd ik toch doorverbonden met een Engelstalige medewerker (is eigenlijk ook geen probleem voor mij).
    De eerste aanbieding was 25000 punten en gedurende het gesprek werd het opgehoogd tot 30000 punten, waarmee ik akkoord ben gegaan. Afgelopen jaar had ik iets meer dan 16000 euro aan uitgaven.
     
  20. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Kun je toevallign nog herinneren wanneer ze je precies het aanbod gaven (welk moment in het gesprek)? Wanneer je aangaf op te zeggen?
    Zoals reeds aangegeven in dit topic krijg ik 'm echt absoluut niet, haha.
     

Deel Deze Pagina