American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
  2. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Iemand hier ervaring met de transfer tijd van MR naar Flying Blue? Met BA avios duurde het maar 1 dag en ik vroeg mij af hoe lang het bij FB duurt in de praktijk
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heb zelf zowel enkele kaarten in de VS als VK. Waarom zou je problemen krijgen met belasting? Dit is enkel een betaalmethode, belasting is alleen van toepassing op je inkomen en vooral van toepassing op de plek waar je woont.


    Ja, meestal binnen 24h.
     
  4. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Jep, ze stonden binnen 24 uur vanochtend in mijn FB account. Top!
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2023
  5. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33

    Ik dacht dat de VS dan misschien ook zouden verwachten dat je daar elk jaar belasting aangifte doet, daar zou ik echt geen zin in hebben. Maar als dat niet het geval is, moet ik het wellicht eens gaan bekijken of ik dit ook wil gaan doen.
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Als je een ITIN wil hebben dan moet je tenminste eens per drie jaar inderdaad een soort aangifte doen. Anders vervalt je ITIN. Maar alleen voor het relevante gedeelte waarvoor je de ITIN aanvraagt c.q. geldig wilt houden. Kan dus relatief simpel.

    Dat gezegd hebbende: je moet natuurlijk wel weten wat je doet allemaal, met name omdat er een lange tijd zit tussen het opsturen en het uiteindelijk ontvangen van je ITIN. Er gaat dus wel tijd in zitten allemaal.

    Voor een US bankrekening is een ITIN overigens niet beslist nodig. Voor het opbouwen van creditscore echter wel.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  7. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg hem nu ook maar dan met de text schiphol airport. Dus moet wel een marketingfout geweest

    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 sep 2023
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag een nieuwe J reward flight geboekt voor 2 pax dankzij de MR punten (en wat restante miles in mijn FB). Iets minder goede CPP dan bij mijn vorige redemption maar nog steeds 5-6x zo goed als de nieuwe €0,003 CPP die amex zelf hanteert :)

    Zeker fijn om deze red-eye vlucht business te kunnen vliegen, kom ik tenminste nog een beetje fatsoenlijk aan de volgende ochtend

    [​IMG]
     
    Ruut en rmarin vinden dit leuk.
  9. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Welke US bank kun je rekening aanvragen zonder ITIN, ga binnenkort naar USA kan dan even langs gaan. Ik hoor dat meeste banken moeilijk doen als je geen ITIN hebt. Deze al meer dan 10 weken geleden aangevraagd, middels post maar nog geen uitsluitsel van.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Bij de meeste banken lukt dit wel.
     
  11. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Tuurlijk. Net die Jumbo's waar ik nooit kom. Maar goed om te weten, thanks!
    Off topic: kun je nog steeds gratis parkeren bij de Euroborg bij besteding van een bepaald bedrag aldaar?
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Jumbo bezorgt ook thuis ;)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Delta verandert hun Skyclub Access regels en dat betekent dat vanaf binnenkort geldt dat er 6 keer per jaar met een American Express Platinum kaart toegang wordt verschaft, in plaats van onbeperkt. Nu is de vraag: is dat weer alleen voor Amerikaanse AMEX Platinum kaarten (zoals bij de guest access voor Centurion lounges), of gaat dit voor alle gelden?

    Bron:
    https://www.delta.com/intl/en/skymi..._CPIN_CL_230911_AA901496_A01A_P0_BTN_75766069
     
  14. 77W

    77W Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Als ik kijk naar de nieuwe terms & conditions kijk onder het kopje SkyClub access, dan staat er dat expliciet US kaarthouders. Onder de huidige voorwaarden is het 'select Platinum & Centurion cards' Kan dus ook zijn dat buitenlandse amex houders de lounge niet meer in komen.

    Nieuw:
    Huidig:
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Deze reclame ook gezien (net nog op YouTube) en ik vind 'em zeer misleidend. Je ziet mensen langs de gate/in een slurf lopen. Dat suggereert dat je priority boarding krijgt. In werkelijkheid zal het hier gaan om Privium?

    Als je Fast Lante Googlet in combinatie met Schiphol (wat je ook in deze reclames voorbij ziet komen) dan krijg je geen enkele hit. Op de Amex website is niets over deze benefit te vinden.

    Hele vreemde reclame, dus.
     
  16. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand hoe lang het doorgaans duurt voordat Platinum for 2 is doorgevoerd door AmEx/KLM? Ik heb het vorige week aangevraagd maar nog steeds geen Platinum status bij partner
     
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Mijn recente ervaring was iets meer dan 2 weken.
     
  18. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Thanks. Duurt wel lang, vliegen volgende week al samen, dus hoop dat het op tijd gebeurt voordat we de "gewone" rij in moeten haha
     
  19. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    In Düsseldorf is sinds kort een Priority Pass restaurant op de luchthaven. Heeft iemand dit al getest met AMEX? Vaak lukt het niet, soms wel.
     
  20. Platinov

    Platinov Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Belgische Amex Platinum krijgen sowieso fastlane toegang op Brussel. Zie https://www.americanexpress.com/be/nl/voordelen/american-express-platinum-kaart/. Zij moeten zich eerst registreren bij Enjoy van Brussels Airport en dan zou het moeten werken.

    Twee opties: 1) Amex NL biedt deze benefit binnenkort ook en adverteert en nu al mee. Je zou kunnen testen of het werkt door een Enjoy account aan te maken en deze te koppelen met je NL kaart. Geen idee of dat lukt. 2) Of het marketingteam van Amex NL en Amex BE is hetzelfde en heeft een fout gemaakt en haalt advertenties en benefits door elkaar. Zou me ook helemaal niets verbazen gezien de chaos bij Amex.
     
    Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina