American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ten aanzien van optie 1: ik dacht er vandaag nog aan dat er ‘een grote update’ zou komen ter compensatie van de devaluatie de MR-punten. Dan vraag ik me wel af hoe deze fast lane zich verhoudt tot Privium.

    Ten aanzien van optie 2: graag voeg ik hieraan toe dat het ook zou kunnen dat de marketingafdeling niet weet wat Privium is/denkt dat dit Fast Lane is.

    Deze campagne wordt in ieder geval flink gepusht. Ik vraag me echt af waar dit over gaat/wat Fastlane dan is voor NL-kaarthouders.
     
  2. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Dit zag ik al vorige jaar, dus zeker niet nieuw. Heb geprobeerd toen te registreren maar kreeg melding dat dit alleen voor BE Amex houders werkt….
     
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Wordt de conversie van Amex punten naar FB punten ook gedevalueerd in november? Anders moet ik nu misschien maar mijn punten gaan overboeken naar FB, hoewel ik (heel naïef) hoop op ooit eens een 1 op 1 actie net zoals Amerikaanse Amex gebruikers wel gewoon kunnen (dus 1000 amex punten = 1000 flying blue miles) :mad:
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Amex wordt een soort piramidespel. Je eigen kaart wordt bijna niets meer waard in verhouding tot het aandragen van anderen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Nee, die worden niet gedevalueerd. Ik hoop ook echt dat ze eens met een leuke transferbonus komen.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Wat anders sinds augustus ben ik van Platinum naar Gold gegaan maar m'n plat zit nog steeds in het NFC vakje van mijn portemonnee en doet het nog steeds, de transacties komen wel netjes bij m'n gold terecht. Ben nu op het punt gekomen dat ik hem er in laat puur om te kijken hoe lang dit kan :p
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. Platinov

    Platinov Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dan moet het toch een fout zijn? Of marketeert Amex bewust met valse benefits? Dat lijkt me pure oplichting. Wel heel bijzonder. Ik zie in de algemene voorwaarden dat het inderdaad alleen voor Belgische kaarten geldt.
     
  8. Hailstorm

    Hailstorm Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Heeft de Flying Blue Amex-kaart een makeover gekregen? Zo te zien zijn ze (eindelijk) plat i.p.v. die doorgedrukte cijfers, net als de regular Platinum.

    [​IMG]
     
    theflyingrobman en Menno vinden dit leuk.
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Viel mij sowieso al op dat de afbeeldingen van de FB Platinum niet overeenkomt met de daadwerkelijke pasjes. Is al een tijdje zo.
     
  10. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Net gebeld voor een retentie offer omdat ik nu 2 weken langer dan een jaar mijn regulat plat heb. Koos Nederlands maar werd doorverbonden met Engels om sneller geholpen te worden.
    Aangegeven dat ik zat te denken om te downgraden naar gold gezien de recente devaluaties, als respons daarop de reactie dat ze "recent" dining credit hebben ingevoerd. Toen ik aangaf dat dat inmiddels al een tijd terug is en er toch meer recentelijk twee devaluaties zijn geweest, werd er vanuit de andere kant beaamd dat Gold in dat geval mogelijk beter is en ik dat ook makkelijk zelf online kan regelen.
    Toch verrassend, heb wel ~30k spend sinds ik 'm heb. Probeer het mid-oktober nog wel een keer, wil namelijk sowieso naar gold maar daarvoor eerst een retentieoffer krijgen zou wel mooi zijn.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  11. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dit ook eens gehad, mijn ervaringen is dat Nederlandse medewerkers meer meewerken. Enkele tips;

    - Nederlandse medewerker spreken
    - Als je belt, druk dan op 0 dan schiet je direct door
    - Wilt de eerste medewerker niet behulpzaam zijn, ophangen en nogmaals bellen. Het scheelt erg per medewerker.
    - Met jouw spend moet je 50k punten kunnen krijgen, ik had afgelopen jaar 25k spend en heb 50k punten gekregen.
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  12. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Thanks voor de tips. Misschien probeer ik het morgen nog een keer.
    Ik twijfelde nog om er direct naar te vragen toen er een stilte viel op het einde van het gesprek, maar vond dat toch iets te ongemakkelijk.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Mee eens, in Canada is het recent geintroduceerd.
     
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ben ik niet met je eens. Kijk naar het aantal MRP per euro, dat was in Nederland hoger en is nu hetzelfde (1 per 1) als de rest van Europa. Er zijn versoberingen bij alle loyaliteitsprogramma’s (kijk naar ramp bij Delta) dus het delen van een versobering in een ander EU land lijkt me toch relevant. Zeker omdat Amex geen competitie kent hier als ze dat kennen in de VS.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    We hebben het over het dinertegoed toch? Tenminste ik wel ;)
    Dat er verder versoberingen geweest zijn is duidelijk. Overigens gaat Delta het een en ander terugdraaien, geven aan dat ze wel hard van stapel zijn gelopen.
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Een versobering in een ander land delen kan ook zonder het doem-zinnetje: “volgende versobering lijkt eraan te komen” ;)
     
    Optimel en VinceG vinden dit leuk.
  19. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Frappant, ik probeer al een week lang elke dag te bellen maar ik krijg, los van of ik op 0 druk of door het menu loop, altijd een Engelse medewerker.
     
  20. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat is bijzonder, ook al bij een Engelse medewerker gevraagd of ze je door willen verbinden met een Nederlandse collega? Dat heb ik ook wel eens gedaan.
     

Deel Deze Pagina