American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Als mensen van deze optie gebruik maakten, dan moeten die zich sowieso ernstig achter de oren krabben of het hele miles en puntenspelletje wel iets voor hen is...
     
    Brunoweilo, Urbanjazz, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Dat is waar, maar het is meer dat Amex aan alle kanten wat aan het afsnoepen is van de 'voordelen.'
     
  3. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik snap je opmerking niet. Welke optie bedoel je?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    @Godenzoon14 doelt op het betalen van je online bestelling met amex punten (1000 punten 3 euro eraf)
     
  5. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Wellicht een domme vraag maar hoe vaak kun je nou gebruik maken van de welkomstbonussen? Is dit once per lifetime of kun je dit meerdere keren doen? Mocht dit meerdere keren kunnen, wat is dan jullie strategie om hier zo veel mogelijk punten uit te slepen?
     
  6. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Zijn er meer mensen die problemen hebben met bij bijvoorbeeld Jumbo betalen met Amex?
    De Jumbo bij mij om de hoek werkt Amex niet, terwijl de Jumbo aan de andere kant van de stad wel weer met Amex kan betalen. Heb het wel bij meer winkels dat sommige locaties het niet werkt.
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Zal te maken hebben of de betreffende winkel franchise is.

    Bij de Dirk hier kan ik betalen met Amex, de inpandige Trekpleister accepteert de kaart niet.
     
  8. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    K
    Hier in Groningen accepteert geen enkele Jumbo Amex. Eigenlijk dus een beetje misleiding van Amex door te stellen dat dit wel zo zou zijn....
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Je mag 12 maanden geen Amex card hebben gehad, dan krijg je een welkomstbonus.
     
  10. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Nav de punten devaluatie, wat zien jullie als beste conversie van je punten? Naar geld van bijv. Bol.com, naar Miles (KLM), hotelpunten etc.

    Vast iemand hier die zich daar al in verdiept heeft.
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Dat hangt helemaal van je persoonlijke situatie af. Ik zou nooit voor geld in bonnen gaan, maar omzetten naar frequent flyer points of hotel punten. Welke je kiest hangt af waar je al punten hebt en wat je plannen zijn.
    Om een voorbeeld te geven: ik heb verleden jaar mijn Radisson punten aangevuld zodat ik 10 nachten ‘gratis’ kon overnachten tijdens een rondreis door de Baltische staten.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Kruidvat contactloos :( kaart in apparaat :)
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Sinds aantal Member Rewards van 1.5 MR naar 1.0 MR is gegaan merk ik dat ik de kaart echt stuk minder gebruik. Denk dat ze stuk meer geld mislopen aan de misgelopen transacties, dan wat die 0.5 MR had gekost.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Voorbeeld: afgelopen zomer CGK-SIN-ICN met SQ in J voor 2 pax 130k amex punten + 48 euro tax. Ruim 8 uur in J met tussendoor een prima lounge op SIN. Geldwaarde van de punten + tax ongeveer 280 euro pp en dan nog zonder de devaluatie. Ik denk dat je @Bijzonderetickets zijn blog maar eens moet gaan lezen ;)
     
    Ready2Board, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Hoe bedoel je precies? Dat je eerder een FB gebruikt oid? Want met de pinpas/ideal is het nog steeds een dikke 0.
     
  16. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Dat bedoel ik. Heb het idee dat veel de Amex uit hebben staan, of andere terminals gebruiken. Ligt dus niet aan 1 specifieke vestiging, maar is een groter item
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Een enkele franchisenemer kan half Groningen gekoloniseerd hebben.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Conversie naar airline/hotel programma's geven de beste waarde. Zelf 137k amex punten voor een J vlucht met 2 pax van AMS-DOH-DEL + €450,- tax. Zie ook wel eens 37.5k MR voor de nieuwe premium economy met KLM op AMS-JFK.

    Zo krijg je meestal zo rond de €0,015-€0,02 per punt in plaats van de €0,003 die amex je aanbiedt :rolleyes:
     
  19. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Edit: Lezen is blijkbaar moeilijk :D

    _____________________________________________________________


    Iemand enig idee wat de voorwaarden zijn bij deze actie? Ze geven aan

    'Het te ontvangen bedrag kan oplopen tot maximaal € 400,-'.

    In de meeste gevallen betekent bij dit soort verwoording dat je alleen €400,- cashback krijgt als je boekt in bijvoorbeeld de hoogste boekingsklasse, met alle extra's.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2023
  20. Aquafreak

    Aquafreak Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Onderaan staat: " Tussen 7 en 20 september 2023 ontvangt u eenmalig 10% cashback op het totale boekingsbedrag van uw vliegtickets... tot maximaal €400,-"

    De hoogte van de cashback hangt dus alleen af van het boekingsbedrag lijkt mij.
     
    hollandje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina