American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Dit laatste is meer voor Amerikanen die ook een Platinum kaart hebben, en Privium niet kennen/snappen. Al vaker discussie gezien dat ze bij de Skyprioty staan of bij de Privium lounge en denken dat ze er gebruik van kunnen maken (op zich niet heel gek want de reclame is alleen in het NL).

    De kaart uitgaven van mensen zijn ook omhoog gegaan, toerisme is een van de weinige sectoren in de economie die wel groeit, waar Amex uds vooral op verdient.

    Zelfde soort redenering kreeg ik toen ik aangaf op te willen zeggen: "Ja, alles is duurder geworden door inflatie, we wouden niet de andere voordelen weghalen, dus daarom, maar de punten". Leuk, maar door (punten) inflatie zijn die al een stuk minder waard.
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ow vast wel! :D Ik ben er 1 van.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    468
    Trofeepunten:
    63
    :eek::D
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Doen ze uberhaupt wel controle op inkomenseis? Ik heb mijn kaart destijds gekregen via die balie op Schiphol voordat je de loopband opgaat naar vertrek 2. Hij zei uit eigen beweging "zal ik maar 100k invullen?" Nooit iets laten zien, nooit meer iemand iets gevraagd.
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    468
    Trofeepunten:
    63
    Daar zeg je me wat.... Ik zie het hier niet staan: https://www.americanexpress.com/nl/cards/informatie/nieuwe-kaart-aanvragen/

    En ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik iets van een loonstrook heb moeten opgeven. Nu is de Amex een charge card, wellicht hoef je daar geen bewijzen te laten zien. En aangezien het met die KYC-verzoeken al zo'n drama is, denk ik dat het uploaden en controleren van loonstroken alleen maar (nog meer) fout kan gaan...
     
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik moest meerdere loonstroken uploaden en daarnaast ook een kopie af- en bijschrijvingen van mijn rekening waar mijn salaris wordt op gestort. Ging via een third party app genaamd Tink. Dit was vorig jaar mei bij mijn platinum aanvraag. Misschien vanwege mijn leeftijd, te jong of iets dergelijks :/
     
  7. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik zag dat American Express tijdens de Dutch GP ook een lounge had, achter de main grandstand. Nog mensen vanuit hier uitgenodigd? Begreep van de mevrouw aan de deur dat het invite only was.
     
  8. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Centurion members konden zich aanmelden, maar je moest alsnog een flink bedrag betalen voor toegang (uit m'n hoofd iets van 2/3k per persoon).
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Had gehoopt dat ze wat grote winkelketens zouden fêteren daar. Misschien gaan ze dan Amex accepteren.
     
  10. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Precies, meerdere keren zelf ook gezien dat Amerikanen overtuigd zijn dat ze toegang hebben tot de privium lounges en skypriority want de grote american express advertenties op schiphol zegt platinum. Bordje staat er waarschijnlijk vanwege de zomervakantie en wordt binnenkort weer weggehaald omdat het gros van de toeristen dan weer weg zijn.

    snap ook wel dat het een beetje verwarrend is, op alle italiaanse/zweedse vliegvelden kan je volgens mij wel met elke american express platinum kaart gebruik maken van priority maar bijvoorbeeld in istanbul alleen met de Turkse variant :rolleyes:
     
  11. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Aha, had al zo'n vermoeden. Nog mensen hier die het gedaan hebben? Benieuwd naar de ervaring :)
     
  12. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Is er een mogelijkheid/omweg om punten over te boeken naar Virgin flying club? Ik zie dat die veel betere rates met punten hebben dan AF/KL zelf. Iemand ervaring hiermee?
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Mogelijke omweg is US Amex.
     
  14. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Die zou ik dan eerst moeten gaan aanvragen met alle bureaucratie van dien natuurlijk.
     
  15. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Had zelf ook al gekeken, lijkt jammer genoeg niet mogelijk :(
     
  16. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Nu opnieuw gebeld en nu wel aanbod van 25K punten + 3 maanden 1 extra punt per € spend. Aanbod aangenomen.
     
    Optimel en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    En weer een versobering per november....
    :mad:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Yep kreeg de mail ook vandaag. Ookal was het al tijdje zichtbaar via de Experience app (zoals hier eerder is gepost)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Echt schandálig. Eerst de prijs omhoog, vervolgens de punten van 1.5 naar 1.0 terugbrengen, en nu ook nog eens de waarde naar beneden gooien. Een dievenbende is het!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Dat kan je doen als monopolist.... devaluatie van 25%, het is nogal wat
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina