American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen week weer mijn jaarlijkse belletje gehad voor een retentie aanbod. Spend afgelopen jaar >20k, 50.000 punten & 3 maanden een extra punt per euro.
     
    VinceG, lloydje33, Optimel en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het dinertegoed gebruikt bij Catch by Simonis in Schevingen. Daar zijn de prijzen nog redelijk en kun je met 2 personen eten zonder bij te betalen.
    In Duitsland is Block House aan te bevelen. Voor 30 euro per persoon heb je een voor- en hoofdgerecht.

    Zo mager vind ik de dekking van de reisverzekering niet.
    Annuleringskosten bij Amex tot maximaal 10.000 euro per persoon. Bij Univé 1500 of 3000 euro per persoon, afhankelijk van de gekozen polis. Als ik een special fare (non-refundable) business class ticket koop en betaal een aantal hotelovernachtingen vooruit ben ik meer kwijt dan 3000 euro.
    Ook bij reisongemakken en bagage hogere verzekerde bedragen.

    Het probleem van de Amex verzekering is dat het is ondergebracht bij AXA. AXA is gebaseerd op 2 pijlers. Wantrouwen en zuinigheid.
    Wie een claim indient bij AXA wordt meteen gezien als verdachte. Verdacht worden om de pot leeg te roven maar de ijverige medewerkster van de claimafdeling zal daar wel even een stokje voor steken. Meteen alle polisvoorwaarden gedetailleerd nakijken of er iets te bedenken valt om niet uit te hoeven keren. Wie een bonnetje mist of verklaring niet krijgt, krijgt niets uitgekeerd.

    Bij Univé (maar ook bij NN of ANWB) is men veel empathischer. Toen ik in Azië met de tuk-tuk naar het ziekenhuis moest had ik daarvoor natuurlijk geen bonnetje maar kreeg wel de kosten vergoed. Zoiets is bij AXA ondenkbaar.
     
    michiel1, MVA20 en ppt vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Axa staat erop dat je dat met Amex afrekent :D
     
    vlieg8877 vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Dank voor de tips! Ja, zelfde ervaring met AXA. Met een winterstorm in de VS een paar jaar geleden wilden ze het prijsverschil van een paar tientjes tussen twee binnenlandse vluchten niet vergoeden. Maar ze drukten me wel op het hart dat is wel een taxibonnetje had kunnen declareren. Ik had de courtesy bus genomen. Maar ik maak uit je bericht op dat het fooitje voor de chauffeur niet is gedekt want geen bonnetje :p.
     
    vlieg8877 vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ze heeft een paspoort van buiten de EU, dus (voorlopig) nog niet;).

    Overigens wel jammer dat ze geen lid kan worden voor de andere voordelen (lounge, fast track security, parkeren…). Vooral de lounge gebruik ik zelf het vaakst. Op zich hebben die dingen niets met elkaar te maken.
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Dan maar met SQ vliegen, dan mag ze wel de Privium lounge in :p
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Wat attent dat je achteraf de taxi had mogen nemen :p.

    Als je wel de taxi had genomen zou je eerst de claim moeten indienen bij de airline en de correspondentie aanleveren bij AXA. Het betreft secundaire dekking. Ook daarna zou de claim afgewezen worden. Alleen noodzakelijke vervoerskosten komen in aanmerking. Er was een gratis bus dus was taxi niet noodzakelijk, hahaha :D.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  8. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Referral bonus is er weer, ditmaal ontzettend karig:
    - 40K bij platinum referral, 24K voor degene die zich aanmeldt, 5k spend in 3 maanden
    - 40k bij Gold referral, 12k voor degene die zich aanmeldt, 2.5k spend in 3 maanden.

    Geldt tot 20 Sept.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Heb een positievere ervaring met AXA, als je de voorwaarden leest en duidelijk aangeeft welk bewijs je waarom aanlevert gaat het vrij snel. Mijn IC International naar Brussel was geannuleerd en vervolgens waren alle IC Internationals geannuleerd die dag. Alleen de Thalys reed nog en er waren alleen eerste klas kaartjes voor €130. Had een screenshot van de NS app aangeleverd waarop stond dat alle treinen geannuleerd waren en een screenshot van m’n NS gesprek dat ik alleen een refund kon krijgen. Onder de ongemakken verzekering kreeg ik dus €100 vergoed. Toezegging binnen drie dagen en het bedrag op rekening ongeveer een week later.

    Zoals met elke verzekering, lees de voorwaarden goed (inclusief de definities van woorden) en weet waar je verzekerd voor bent. Geen verzekering gaat makkelijk geld uitdelen en als je iemand onbekwaam aan de telefoon hebt - HUACA.
     
    Ready2Board en Ruut vinden dit leuk.
  10. Tales

    Tales Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Spend is ook hoger geworden dan. Van 1500 euro in 3 maanden naar 2500 euro in 3 maanden. Samen met de devaluatie van miles in November...
     
  11. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Miles (het overzetten van MR naar avios/FB miles) devalueren nog niet, het is alleen de MR naar € ratio die veranderd.

    Langzamerhand wordt het hele MR programma gedevalueerd waar natuurlijk niemand op zit te wachten. Ik vraag me af of er een reden zit achter het plotseling weer promoten met dubbele referral bonussen, want normaliter zit er zo'n 3-4 maanden tussen deze acties. Perhaps zijn er toch wel iets te veel klanten die de kaart hebben opgezegd of hebben gedowngrade na al de waardeverminderingen die zijn doorgevoerd in de laatste 4 maanden.

    Als ze de transfer rates naar hun airline partners aanpassen dan ben ik pas echt ontevreden. Amex plat is echt een soort travel card en dan is dat wel zo'n beetje het laatste waar je devaluaties moet gaan doorvoeren o_O
     
    Sokkenpop en Optimel vinden dit leuk.
  12. Tales

    Tales Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goed punt, daar staat tegenover dat de target miles de afgelopen jaar eigenlijk ook bijna allemaal omlaag gegaan zijn (minder beschikbaar, of hogere miles tarieven). Ik begrijp het wel, er is in Nederland ook geen competitie, maar jammer is het wel.
     
  13. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ah op die fiets, ja in dat geval devalueren de airlines er op los. Begin dit jaar Krisflyer, binnenkort CX. Het wordt er in ieder geval niet beter op.

    Ik denk dat die devaluaties bij de airlines er vooral zijn omdat er in de US zo ontiegelijk veel miles wordt weggegeven als rewards bij credit cards.
     
    ppt vindt dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63

    Interessant punt. Ik had de Bijenkorf Card van MasterCard (van dat verschrikkelijke ICS Cards) en die is ook verdwenen. Zou er dan helemaal geen markt zijn voor punten in Nederland? Dat geldt bijvoorbeeld niet voor de supermarktzegels...
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2023
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Grappig: ik MOET mijn Amex corporate kaart gebruiken als kaart voor mijn zakelijke reizen en uitgaven.

    Helemaal mee eens! Dit punt al zo vaak gemaakt. Zelf ben ik bij de ANWB verzekerd (hun voorwaarden vind ik het beste, afhandeling van schades gaat heel vlot). Ik zou nooit maar dan ook nooit een auto huren met een AMEX en dan zonder CDW, LDW, etc en dan maar vertrouwen op mijn AMEX-verzekering. De reisongemakkenverzekering vind ik wel lucratief, maar je mag hier (net als een paar andere dekkingen) dus maar twee keer per jaar gebruik van maken. Wat natuurlijk niet afdoende is als je frequente reiziger bent.
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Vrij agressieve (vind ik dan) marketingmail gehad van Amex, waarin opgeroepen wordt zoveel mogelijk vrienden te werven voor bonuspunten. Zelfs via Facebook en Instagram! Deed Amex hier in het verleden juist niet moeilijk over als je random mensen ging ronselen voor bonuspunten?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Waarom niet als ik vragen mag? Ik doe het nl altijd, 1x de verzekering nodig gehad en keurig opgelost zonder dat ik zelf iets hoefde te betalen.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Dat weet ik dus niet, vandaar mijn vraag.
     
  19. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hi,Mijn telefoon is gevallen, scherm kapot en deed niets meer. Reparatie in Applestore in Madrid 400 euro. Ik had gelukkig nog mijn reisverzekering van Univé lopen en die hebben me 250 euro betaald, ivm eigen risico etc. Helaasniet volledig, maar is beter dan niets. Als ik dat niet had gehad, had ik dit dan kunnen claimen bij Amex? Ik heb de reis volledig betaald met mijn Platinum card. Of vallen dat soort dingen juist niet onder de verzekering. Is wel vorm van bagage dat beschadigd is geraakt :).
    En zo ja, kan ik wellicht voor het resterende bedrag dan alsnog een claim indienen?
    Toen ik begin dit jaar de Platinum Card aanschafte, was het wel de bedoeling om mijn reisverzekering op te zeggen, maar ik vermoed dat ik nu blij moet zijn dat ik dat niet heb gedaan?
    Wat zijn jullie gedachten?
     
  20. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Iemand hier nog ideeën over? Mijn vraag was beetje ondergesneeuwd aangezien geen reactie (of niemand weet hoe het zit, dat kan natuurlijk ook)...
     

Deel Deze Pagina