American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Zal wel met veiligheid te maken hebben.
    In het buitenland wordt vaak mijn amex ook niet geaccepteerd door de machine als ik draadloos tap, maar lukt het prima als ik de pas in de machine doe en pin intoets.
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Waarom niet? Ik doe het wel en ik huur vrijwel wekelijks een auto.
    Heb nu 1 keer schade moeten verhalen op de amex en dat ging prima. Binnen 10 dagen was het allemaal geregeld. Zonder vragen of opmerkingen.
    Wel altijd een filmpje bij afhalen en terugbrengen maken! Dit heeft al heel wat geld en claims gescheeld :D Want verhuurbedrijven (maakt niet uit welke) blijven het proberen.
     
  3. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Heeft AMEX stilletjes de voorwaarden van de loungebox to go verslechterd of was dit altijd al zo? Ik kan me niet herinneren dat er een limiet was van 2x per maand… Zag het net staan in de Experiences App.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ppt, Ready2Board, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Die is nieuw volgens mij, toen ik eerder de voorwaarden had gelezen stond het er niet
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Klopt. En - voor zover ik weet - zonder vooraankondiging.
     
  6. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dit is zeker nieuw! Erg naar van Amex..
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Pfff AMEX doet de laatste tijd wel haar best om het aanbod te verschralen. En dan ook nog eens niet transparant en onduidelijk. Geldt gebruik van een extra kaarthouder ook bij deze limiet? Of is het 2x(hoofdkaarthouder + gast en extra kaarthouder + gast).
     
    Lifeasemiel vindt dit leuk.
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Van de week ook gebeld om te klagen dat punten verdienen echt minder is geworden en nu ook de valuatie van de punten voor aankopen. Kreeg wel aanbod van 50.000 punten om te blijven, gedaan, maar al deze zaken geven toch beetje bittere nasmaak.
     
    lloydje33 en ppt vinden dit leuk.
  9. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Dit was nooit zo! Ik kan de algemene voorwaarden niet meer terugvinden maar ook in deze review staat dat het onbeperkt 1x per dag is/was. Review: American Express Gold Kaart - Bijzonderetickets.nl weer een verslechtering van de voordelen, en dat zonder aankondiging... ik mag in October pas weer bellen voor retentie maar heb nu een aardig lijstje met nadelige veranderingen

    Nog even ingedoken: bij de pagina nieuwe voordelen voor Gold kaart staat het ook (nog) niet over de 2x per maand...

    Gold Card | Vernieuwde kaartvoordelen | AMEX Nederland (americanexpress.com)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 27 aug 2023
  10. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Typisch Amex ook dit
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    En dat is vooral het grote punt: gewoon zonder aankondiging voorwaarden aanpassen is echt niet okey. Sowieso geen fijne timing: Aspire lounge nog altijd dicht.

    Gold kaarthouders konden normaliter natuurlijk maximaal een paar keer per jaar naar de lounge (eerst 2 en nu 4 keer) en de loungebox mocht je officieel alleen gebruiken als je niet naar de lounge ging. Voor Platinum houders is geen restrictie op het aantal lounge bezoeken en voor deze groep is de devaluatie (opnieuw) het pijnlijkst.
     
  12. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Lifeasemiel vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    B_in_T vindt dit leuk.
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Je verwacht dat dit soort regels ontstaan door misbruik, zou er nu echt mensen zijn die zoveel van die sandwiches halen dat het niet meer te betalen is? Ik stel me dan iemand voor de echt elke dag zo'n box pakt?

    Vind de sandwiches zelf nu niet echt lekker of speciaal, hoewel ik het wel prettig vind om flesje water of een koffie te halen voor tijdens de vlucht.

    Je kan natuurlijk altijd met een ander pasje betalen als dit echt een dingetje gaat worden.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2023
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    De travel gerelateerde uitgaven zijn de afgelopen jaren enorm toegenomen bij Amex wereldwijd. Ook wel logisch omdat Covid voorbij is. Wellicht moet er daarom geschrapt worden, maar dan nog vraag ik me af hoe effectief dit is.
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat het antwoord ja is. Je mag er twee per kaart. Dus als je partner mee is, zijn dat er al vier. En er is geen enkele controle of je wel vertrekt, dus dat zijn er al acht per reis. Als je kwaad wilt. Misschien zou het checken/scannen van de boarding pas een beter idee zijn om misbruik tegen te gaan. Daarbij, maar dit is mijn aanname, is de Amex-kaart tijdens alle perikelen op Schiphol vorig jaar enorm populair geworden door de 'gratis' Privium + Privium Partner. Amex zelf heeft dit ook flink uitgemelkt, ondanks de (lange) wachttijden voor lidmaatschap.

    Vorige week viel mijn oog op het bord dat nu bij priority security staat. Daarop de tekst dat je alleen met een American Express Platinum zonder je Privium pas geen toegang krijgt. Die tekst wordt niet zomaar aan dat bord toegevoegd.

    Laat ik het eens heel netjes zeggen: ik denk dat er flink wat lieden lid zijn geworden die het predicaat Platinum niet bepaald verdienen.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Je melkt het zelf ook uit met je referral link ;)
     
    noppie, Pictor, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Tijd om de minimum inkomenseis weer terug te brengen. Die was € 60/K, dus na inflatiecorrectie nu zo'n € 80/K.
     
    VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Zeg je nou gewoon dat deze website wordt gefrequenteerd door plebs? ;)
     
    VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Het is nu €30k.... En stel: het wordt weer €80k. Dan duurt het nog wel even, voordat ze na controle met terugwerkende kracht alle kaarten hebben opgezegd van de mensen die daar niet aan voldoen.
     

Deel Deze Pagina