American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Brief van AMEX! Mijn klacht (zie eerdere posts: KYC-verzoek nooit gehad, AMEX gooit een limiet op mijn kaart, ik bel en wordt uitermate onbeschoft te woord gestaan door een niet-behulpzame medewerker) is gegrond verklaard.

    20k MR ter compensatie. Ik dacht dit weekend al: wat heb ik ineens veel punten/zoveel had ik toch niet gekocht in de Bijenkorf? :D
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    consistentie hebben ze nog nooit van gehoord, wsl teveel tijdelijke werknemers
     
    Lifeasemiel vindt dit leuk.
  3. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Wohh! Dat heb ik nog niet eerder gezien! Lekker wel!
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  4. Francisco_NL

    Francisco_NL Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
  5. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    ik denk dat we misschien vanaf morgen een grotere kans hebben om hier iets over te horen omdat dan de introductiebonusperiode afloopt. Ik denk een week of 2 daarna we misschien wat te horen krijgen. Ikzelf hoop op 1:1 transfer rates naar partner airlines
     
    Jasonkennedys vindt dit leuk.
  6. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Dat zou wel een ontzettend fijne toevoeging zijn, maar zie in de landen om ons heen dat dit niet gebruikelijk is (afgezien van de UK)
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Nou de nieuwe actie is weer de upgradebonus, helaas niet zo hoog als de vorige keer. 50K punten dit keer. Nieuw is echter dat je 5000 moet uitgeven maar hier heb je tot 15 november de tijd voor.
    upload_2023-7-14_10-25-36.png
     
    Jasonkennedys vindt dit leuk.
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Komt precies overeen met 33% waardevermindering. Referral intussen van 30k naar 20k. Punten van 1.5 naar 1, en upgraden van 75k naar 50k.

    Ben benieuwd wat hier tegenover gaat staan
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Sinds die devaluatie van 1,5 naar 1 MR denk ik echt niet meer over upgraden van Gold naar Platinum. Ik ben FB Gold dus de lounge toegang heb ik al, en voor de niet-Skyteam vluchten heb ik 4 Priority Pass entrees. Ik vlieg vrijwel altijd via Parijs naar mijn eindbestemming dus aan privium grenspassage heb ik ook niks.
     
  10. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik denk dat ik, zodra ik FB gold word, ook terug ga naar reguliere Gold.
    Dan heb ik anderhalf jaar lang gebruik gemaakt van lounges (zowel airport als events), Privium gehad, een welkomstbonus, en drie maal het dining credit (á €900). Wellicht nog een retention offer. Prima tevreden mee.
    Dan downgraden naar de reguliere Gold, waarbij je iig nog 4x per jaar priority pass hebt voor de incidentele keer dat je niet skyteam vliegt, dat lijkt me voldoende. Is het dan aan te raden om los aan te melden voor de reguliere Gold, om een welkomstbonus te krijgen? Of kan ik net zo goed downgraden?
     
  11. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Hou er wel rekening mee, dat veel lounges met enige regelmaat gesloten zijn voor priority pass houders. Dit is frustrerend en me zeker een 4-5x gebeurd afgelopen jaar...
     
  12. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Daar heb ik ook op andere plekken al meerdere keren klachten over gehoord, maar is mijzelf nog nooit overkomen.
    Zijn het bepaalde continenten/regio's waar je dit vooral overkomt?
     
  13. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoor het ook vaak op fora. Ikzelf heb het in anderhalf jaar 1x meegemaakt in Geneva, toen naar de 2de gelopen en die had wel plek. Ik bezoek eigenlijk altijd Priority Pass lounges als ik niet in AMS ben.
     
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Retentie aanbod gekregen vandaag voor 25.000 punten en 3 maanden lang 2 punten per €.
     
    FlyingBlob en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg vanochtend een mailtje van Amex. Mijn bestedingslimiet is bij een nieuwe beoordeling aangepast naar een vooraf ingesteld bestedingslimiet. Dit zal wel te maken hebben gehad doordat mijn salaris verlaat was uitbetaald en dus de automatische incasso gestorneerd was. 3 dagen later heb ik het geld alsnog handmatig betaald, maar zoals wel bekend is dit niet gelijk verwerkt.
    Ik verwacht dat ze het maandag verwerkt hebben en dat is voor de uiterste betaaldatum. Nog nooit een betaling gemist, maar is dit standaard? Niet dat het nieuwe vaste bedrag een probleem geeft, maar vind het opmerkelijk.

    Sowieso betwijfel ik of ik de Amex Plat ga houden, moet het de komende tijd even goed bekijken hoe mijn uitgaven zijn en wat de devaluatie met MR oa oplevert.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Valt het meer mensen op dat booking.com geen Amex accepteert? Of in ieder geval bij de hotels die ik uitzoek kan ik enkel kiezen uit MasterCard/Visa. Uiteindelijk uitgeweken naar andere sites die wel gewoon Amex accepteren.
     
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Dat bepalen de hotels, niet Booking.com. Booking.com is niets meer dan de marktplaats die de bemiddelt tussen hotelzoeker en hotel. Ik heb zelf een aan aantal boekingen staan. Een deel van de hotels accepteert gewoon Amex, een ander deel alleen VISA of Mastercard. Niets aan de hand dus :)
     
  18. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Duidelijk. Wel gek dat bijvoorbeeld Expedia dan wel Amex accepteert voor dezelfde kamer en dezelfde prijs…

    Voorheen zag ik het ook af en toe dat Amex niet geaccepteerd werd, maar laatste tijd lijkt het altijd zo te zijn, in mijn ervaring althans.
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad vreemd... Mijn aaname is dat er misschien verschillende commissies zijn die Booking.com rekent? Ik heb via Booking.com ook eens zakelijke een hotel kunnen boeken met Amex, terwijl het hotel zelf geen Amex accepteerde. Consequent is het ieder geval niet.

    Accepteert de eigen boekingssite van het hotel wel Amex?
     
  20. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik zag voorheen vaak 3 scenario’s:

    1. Je betaalt de overnachting direct aan Booking.com en zij betalen het hotel weer. Dan kon je altijd ook kiezen voor Amex

    2. Voor sommige hotels betaal je niet aan Booking.com maar aan de hotel zelf (wel van te voren), dan kon je vaak enkel MasterCard/Visa kiezen, welke je opgeeft tijdens de boeking en het hotel schrijft het bedrag af voordat je aankomt.

    3. Je betaalt niet via Booking.com maar ter plekke in het hotel. Soms moet je dan wel je creditcard opgeven ter validatie maar betaal je in het hotel.

    Het eerste scenario zie ik dus eigenlijk nooit meer, maar nogmaals misschien is het er nog wel hoor maar was het net de hotels die ik koos.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina