Het is hier al best vaak behandeld, maar ik heb toch weer een vraag over de autohuurverzekering. Ik ben voornemens om een auto te huren en niet de verlaging van het eigen risico mee te verzekeren, want dat valt ruim onder het verzekerde bedrag van 75k (mijn mening is en blijft zoals jullie eerder hebben kunnen lezen dat ik het onverstandig vinden om de CDW, LDW, etc niet af te sluiten
)
Mijn oog valt echter nogmaals op de onderstreepte algemene voorwaarde:
4.10 Dekking: autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid
4.10.1 Uitkeringen onder deze dekking
- 1. Om gebruik te kunnen maken van deze dekking dient de autohuur volledig betaald te zijn middels:
- a) Een van uw American Express kaarten, uitgegeven door American Express Europe S.A. in Nederland, met uitzondering van Corporate Cards.
- b) American Express Membership Rewards® punten, of andere travel rewards programma’s onder de voorwaarde dat eventuele belastingen of toeslagen hierop zijn betaald met gebruikmaking van uw kaart.
- 2. Deze vergoeding is alleen van toepassing indien het autoverhuurbedrijf u toestaat om geen aanvullende en/of optionele verzekeringen bij het autoverhuurbedrijf af te sluiten.
Deze uitsluitende voorwaarde leest als: als de auto
wel aanvullend verzekerd is, je de kosten van (bijvoorbeeld) een eigen risico op je AMEX-verzekering
niet vergoed krijgt?
Of betekent dit: ik huur een auto en wil geen aanvullende verzekeringen afsluiten en dat mag van de verhuurder. In het geval van schade betaalt mijn AMEX autohuurverzekering die tot een bedrag van 75k.
Of: autohuren en geen optionele verzekering voor verlaging van het eigen risico nemen en je bent zondermeer gedekt. Dat laatstem daar twijfel ik over van de voorwaarde lijk dit juist uit te sluiten.
Wat ik wil: mijn eigen risico niet verlagen tegen extra kosten en daar in het geval van een schade AMEX de autohuurverzekering voor gebruiken.
Wat is jullie reflectie?
Klik om te vergroten...