American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Nee, dat lijkt mij niet. Als je een credit hebt op je kaart, dan worden je MRs immers ook weer gecrediteerd. Daarnaar voldoe je natuurlijk niet aan het spendcriterium. De enige hack is als je het geld
    op een ander account terug kunt laten sturen. Maar dat gaat je natuurlijk lukken ;)
     
  2. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    dat is nog een interessante gedachte, maar die loophole heb ik nog niet gevonden.
    Tips altijd welkom ;)
     
  3. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    348
    Als je ver vooruit boekt en laat annuleert zodat dit ruim na het storten van de miles is valt het niet zo snel op als ze er überhaupt naar kijken. De bonuspunten vanwege de spend hou je dan gewoon.
     
  4. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Spulletjes bij de Bijenkorf kopen, of de Hornbach. Dan retourneren met een andere kaart. Raad het niet aan though want het is in een zekere zin gewoon fraude ;)
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Dan moet je wel drie Louis Vuitton tassen kopen of zo ;)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Of een hele tuininrichting met een mooie dure barbecue :p Heb dit wel eens voorbij horen komen toen mensen vroegen hoe ze hun laatste deel van de required spent konden halen voor het einde van de maand.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Maar ja, dat heb je dan waarschijnlijk online besteld. Zie dat dan maar eens terug te brengen in de winkel en je aankoopbedrag in cash terug te vragen :D
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Bij HEMA en Zara is het mij regelmatig 'overkomen'. Online bestellingen met AMEX betaald, retourneren in de winkel: "Als u uw pinpas even tegen het apparaat houdt, wordt het bedrag automatisch op uw rekening gestort."
    Maar doelbewust opzoeken lijkt me bij zulke bedragen nogal onverstandig.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ja, eens.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Die required spend is ook best wel hoog geworden. Volgens de regels mag je geen zakelijke uitgaven doen, daarbij inbegrepen werkgerelateerde uitgaven zoals dingen die je voorschiet en declareert. Puur voor privé-gebruik, zeker gezien je lang niet overal kunt betalen met Amex, is het een flink bedrag vind ik.
     
  11. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hoe zouden ze ooit weten of je het declareert? Als ik een zakelijke lunch betaal voor zes man dan weten ze toch nooit of dat niet gewoon leisure was?
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Geen idee, ik ken niemand die gebeld is ter controle. Maakt ook niet uit, ik zeg alleen dat ik de required spend hoog vind als je binnen hun voorwaarden blijft en je inderdaad privé eet. Als je met zes vrienden gaat eten is het ook lastig om aan die spend te komen, afhankelijk van je smaak :D
     
    Urbanjazz, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Je eens dat is ook zo. Je moet eigenlijk een beetje geluk hebben dat je net een mooie trip maakt oid zodat je veel met de amex kan aftikken. Maar dat doe je ook niet elke maand (de meeste dan)
     
  14. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Dit inderdaad, het helpt ook om je wekelijkse boodschappen (Jumbo) met AMEX te doen... scheelt alweer (afhankelijk van je gezinsomvang natuurlijk)
     
  15. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dat doet AMEX dus wel, binnen 10 dagen aangepast.

    Tijd om te bellen voor een nieuw retention offer op basis van de nieuwe voorwaarden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Die krijg je waarschijnlijk niet, de retentieoffers zijn eens per 12 maanden zo is mij ooit eens verteld. Maar laat vooral weten of ze deze regel nog hebben.
     
  17. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    ik kan mijn huidige kaart upgraden naar platinum voor inderdaad 50k bonus punten, maar zie nergens iets staan over een minimum spend, al dan niet binnen een bpaalde periode. Waar vinden jullie deze info?
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Op de upgrade pagina vind je onderaan “voorwaarden voor het upgraden van uw kaart”. Hier staat uitgelegd dat je 5k minimum spend moet hebben.
     
  19. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    dank, dat is wel een heel fors bedrag in relatief korte tijd, overwoog even om te upgraden maar ik wacht wel op een volgende promotie
     
  20. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Denk dat de spend er niet lager erop wordt… hopelijk een hogere bonus.
     

Deel Deze Pagina