American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Bij de IKEA gaat het ook snel met de spend. Ik breng zelf alleen legit spullen terug maar als ze de optie bieden om het terug te storten op de bankrekening, wie ben ik dan om dat niet te doen?

    Dit is onderbuikgevoel, maar vziw doen ze het minimale om te scheiden tussen prive en zakelijk puur vanwege de regelgeving. Het zal Amex zelf geen hol uitmaken of je de prive of zakelijke kaar trekt bij een etentje. Ik ga per overmorgen over naar een Gold en heb pas sinds kort ook een zakelijke kaart erbij, nul feedback terwijl ik voor een middenklasser heb uitgegeven aan import bij Alibabba(niet Aliexpress).
     
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Tijd geleden klacht ingediend bij AMEX over de gang van zaken rond KYC, specifiek ook de betreffende medewerker die ronduit onbeschoft en onbehulpzaam was. Deze klacht is gegrond verklaard, kreeg 20k MR ter compensatie.

    Bel ik net AMEX, krijg ik diezelfde nare kerel weer aan de lijn. Op mijn simpele vraag over mijn bonuspunten krijg ik een buitengewoon onsympathiek en niet behulpzaam antwoord. Bijna vijandelijk op een toon van 'waarom stelt u deze vraag eigenlijk?'

    Hopelijk krijg ik een KTO voor dit gesprek (de vorige gebeurde dat helaas niet), anders ga ik weer een klacht indienen. Als deze persoon mij twee keer zo to woord staat, dan doet hij dat dus ook bij andere klanten.
     
    VinceG, FlyingBlob en Ruut vinden dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Wat een bizar verhaal.... doet Amex geen goed
     
    lloydje33 en Dan1 vinden dit leuk.
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ja, inderdaad. KTO overigens niet afgewacht, meteen klacht ingediend.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. ant_antt

    ant_antt Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Weet iemand toevallig de welcome bonus (introduceer een vriend) van Green Card op dit moment is? Op de referral link staat 3000 MR, maar als ik op Vraag aan klik, staat er 1000 MR. Net een klantenservice dame aan de lijn, die beweert niks te weten over 3000 MR, dus volgens zij is het gewoon 1000 MR.
     
  6. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Klopt dit echt?
    Heb gisteren >5000 euro uitgegeven op de Platinum kaart.
    Vandaag wel de uitgave-punten bijgeschreven gekregen, maar nog niet de bonuspunten.

    Even wachten? Of klantenservice?
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Ja.
     
  8. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Vreemd dat ze dan nog niet bijgeschreven zijn.
    Zal een paar dagen wachten en dan toch maar even de klantenservice appen/bellen
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Dat is vaak de oplossing inderdaad. Zat er wel 6 maanden tussen je downgrade en upgrade?
     
  10. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ja hoor.
    Had wel net een retentie-aanbod aangenomen, maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken
     
  11. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Je krijgt de bonuspunten niet op een “oude” transactie, zover bij mij bekend. Ook wel: Geef je €5000,- uit in één transactie, dan krijg je je bonuspunten op de eerstvolgende definitieve transactie, en niet op die van €5000.
     
  12. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Datzelfde HQ wat ze net voor 566 miljoen verkocht hebben?
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2023
  13. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Net met Amex gebeld, en dit blijkt dus niet meer zo te zijn.

    Vanwege het feit dat sommige mensen dus binnen 90 dagen hun product terugbrachten, hebben ze nu het beleid om 3 maanden te wachten met het bijschrijven van de punten.

    Hij kon prima zien dat ik de spend gehaald had en dus de punten wel ging krijgen, maar zal dus 3 maanden moeten wachten tot ze daadwerkelijk worden bijgeschreven.

    Misschien goed voor iedereen om te weten
     
    Dan1, FlyingBlob, Sokkenpop en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Mooi voorbeeld van hoe opportunistisch gedrag van een paar het verpest voor de hele groep.
     
    Optimel en Brunoweilo vinden dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist kwam het Amex KTO/Feedbackverzoek binnen. Een 1 gegeven en verwezen naar de klacht die ik heb ingediend. Ben benieuwd naar de opvolging.
     
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Heel herkenbaar helaas. Ik heb steeds mijn klachten bij de Centurion accountmanagers neergelegd, omdat er anders gewoon absoluut geen aanspreekpunt is. Heb inmiddels 250 euro compensatie gehad, wat ik gezien de onbeschofte communicatie en vele fouten die ze maken nog steeds heel erg karig vond.
     
    Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Bizar. En triest dat dit moet gebeuren. Mijn vorige klacht over KYC is weliswaar gegrond verklaard, maar het deel over de betreffende medewerker hebben ze een beetje ‘weggemoffeld’.

    Als ik die betreffende man aan de lijn krijg, dan hang ik op en bel ik opnieuw. Het kan er mij niet in dat iemand die blij een klantenservice zó verschrikkelijk onbeschoft, verwijtend en denigrerend mensen te woord staat. Los van het gebrek aan capaciteiten bij die medewerker, vraag ik me ook af wat voor cultuur daar heerst.
     
  18. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Dit heb ik ook gehoord inderdaad via de chat.
     
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Jammer dat AMEX niet onder het bancaire tuchtrecht valt, anders zou je daar een klacht kunnen indienen.

    https://www.tuchtrechtbanken.nl/wp-content/uploads/2023/07/deelnemende-banken-juli-2023.pdf
     
  20. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Goedemiddag. Misschien al eens eerder aan de orde geweest, maar kon het zo niet vinden. Maar waarom is het dat je niet altijd met je amex kaart op je telefoon kunt betalen maar dat je soms echt fysiek je amex kaart moet aanbieden?
    Ik wil af van mijn portemonnee met pasjes, dus ik betaal alles via de kaarten op mijn telefoon. En daar waar American Express wordt aangeboden met dus mijn Amex card. Negen vd twintig keer gaat dat goed, maar soms niet, terwijl het bedrijf wel American Express accepteert. Toen ik een volgende keer bij dat bedrijf mijn eigenlijke kaart wel bij me had, lukte de betaling wel. Met bv mijn ING pas heb ik dit nog nooit gemerkt...
     

Deel Deze Pagina