American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Is online via je account ook 30.000
     
  2. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb die mail (nog) niet gehad maar zoals Arjan69 meldt is het upgrade aanbod inderdaad online beschikbaar.
     
  3. Jorick

    Jorick Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Zijn er nog referrals beschikbaar waarbij de reguliere gold card het eerste jaar gratis genomen kan worden?
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Jazeker, wanneer je nog niets hebt ontvangen stuur ik je een privé bericht
     
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik weet trouwens niet of dit altijd al zo was, maar er staat bij elke kaart (green/gold en plat):

    U ontvangt 22.000 Membership Rewards punten cadeau indien u minimaal € 500,- besteedt in de eerste drie maanden na goedkeuring van uw aanvraag
     
  6. rubenz

    rubenz Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Is volgens mij al even zo, maar zeker een mooie deal!

    Gelden de Amex verzekeringen ook voor de extra Platinum kaarthouder, kan het niet 123 vinden bij Amex zelf?
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zeker weet ik het niet, lijkt me wel, aangezien het verzekert wat met de kaart is betaald en de andere voordelen ook allemaal gelden voor de tweede kaart houder. Ik heb dit laatst allemaal voor mijn vader geregeld via mijn amex plat.
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Kun je ergens op de Amex site je referral statistieken bekijken?
    Aantal clicks, aanvragen etc.?
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Nee, just kan alleen zien als de aanvraag is goedgekeurt.

    Je kan de link wel in een redirect zetten bijv via: www.bit.ly dan kun je clicks e.d. wel tracken. Had je speciale plannen :p
     
  10. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb begin augustus een amex kaart aangevraagd en meteen een KLM ticket gekocht.

    20.000 awards Miles gekregen die ook als level miles golden. volgens mij klopt dat niet helemaal?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  11. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb sinds niet al te lange tijd ook een AMEX gold card en ik moet zeggen, het bevalt erg goed! Het is een mooie manier om wat punten erbij te sparen. Referrals gaan natuurlijk helemaal snel, maar niet iedereen ziet de meerwaarde van een AMEX... Het blijft vooral zonde dat van alle supermarkten alleen de Jumbo deze kaart accepteert. Mocht iemand nog tips willen of een referral van mij, stuur mij dan een berichtje!
     
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Welkom op het forum Derek. Als ik naar je referral kijk onder aan je post dan heb ik het vermoeden dat je een FB AMEX Gold card hebt in plaats van de 'gewone'. Hiervoor is een apart topic geopend. https://insideflyer.nl/forums/threads/flying-blue-american-express.13/
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2017
    high_class vindt dit leuk.
  13. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ah excuses, je hebt helemaal gelijk! Dan kan ik beter daar gaan meepraten ;)
     
  14. Jietsedm

    Jietsedm Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo,

    Ik heb een vraagje betreffende AE kaarten. Ik woon namelijk in België en vind de site van de AE in België zeer slecht. Na wat opzoekwerk kwam ik op dit forum terecht.

    Hieronder enkele vragen:
    - Kan ik een AE gold aanvragen via Nederland als ik hier een bankrekening heb?
    - Wat zijn de ervaringen naar acceptatie van de AE in België/Nederland? Ik kan hier namelijk zeer weinig over terugvinden, en het lijkt mij niet interessant als ik mijn uitgaven niet kan doen via de AE gold kaart.

    Alvast bedankt!
     
  15. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Een Nederlandse kaart kan je alleen aanvragen met een Nederlands adres en bankrekening voor zover ik weet.
    Waarom zou je geen Belgische kaart nemen?
     
  16. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Het adres hoeft niet in Nederland te zijn, de bankrekening wel. Het is mij gelukt een Nederlandse AE te bemachtigen met een rekening bij Bunq vanuit Denemarken.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. Ashwizz

    Ashwizz Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hi, wellicht kunnen jullie me helpen met de volgende situatie;

    Ik heb nu bijna 2 jaar een AE FB Gold kaart en ben van plan om over te stappen naar een reguliere AE Platinum kaart, gebruik makend van het upgradevoorstel dat op de website staat. Hiervoor heb ik gebeld naar de ledenservice waarna een dame twijfelend (na het delen van onjuiste informatie) liet weten dat dit niet mogelijk is. Dit omdat AE FB en AE regulier blijkbaar twee verschillende organisaties zijn en een upgrade daarom naar een van de andere kaarten niet mogelijk is (ze probeerde overigens om me steeds bij de FB kaart te behouden in plaats van me te helpen).

    Dit vind ik echt enorm bizar, omdat ik ten eerste 700 euro extra wil uitgeven (kaartbijdrage) en dat ik daarbij een AE kaart heb waarbij ook duidelijk op de website in de upgrade voorwaarden staat dat je een AE kaart moet hebben (geen specificatie qua AE FB of niet).

    Ik heb gevraagd of ik mijn AE FB kaart dan kon annuleren om vervolgens gebruik te maken van het welkomstaanbod van de reguliere AE (het zijn overigens twee verschillende kaarten volgens het bedrijf). Ook dit bleek niet mogelijk te zijn. Of ik de referral aanbieding kon gebruiken was blijkbaar ook geen optie.

    Ik sta echt perplex van deze situatie en vind het een enorm interne gedachte. Ik stap graag over van kaart wegens de Priority Pass, Hotel status en meer flexibiliteit met mijn punten (Membership Rewards). Daarnaast vind ik de voorwaarden op de website hierbij ook niet in orde.

    Kunnen jullie mij wellicht adviseren welke volgende stap slim zou zijn om te zetten? Ik wil toch graag op korte termijn overstappen, waarbij ik gebruik maak van een upgrade/welkom/referral aanbieding, maar dit blijkt allemaal niet mogelijk op dit moment. Echt een onwijze tegenvaller!
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik heb toen gewoon de FB Amex opgezegd (goud) en een Amex Plat aangevraagd via een referral van iemand anders. Lukte gewoon, buiten het feit dat het opzeggen van de FB Amex nog al stroef verliep (was elke keer toch niet opgezegd)
     
  19. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand toevallig nog een goede referral voor AMEX gold? (NIET FB?)
     
  20. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Yep, ik heb je een privebericht gestuurd.

    Om terug te komen op Ashwizz' vraag... Die is herkenbaar. Ook ik heb mijn Flying blue gold opgezegd en ben gewoon overgestapt. Helaas moest ik nog 700 euro betalen (de welkomstaanbieding was een jaar geleden minder aantrekkelijk, nu kost deze het eerste jaar slechts 350 E; dus sowieso aantrekkelijk!).

    De platinum card bevalt goed, maar ik twijfel toch nog een beetje of de kaart echt 700 E waard is. Ik heb de kaart onlangs toch verlengd (ik kreeg daarom 20000 punten + drie maanden 2 punten per euro; alternatief was 80 E korting op de nieuwe jaarbijdrage).

    Inmiddels ben ik ook weer flying blue gold, dus ik heb over het algemeen loungetoegang, priority pass is niet noodzakelijk. Van autohuurupgrades bij Hertz heb ik weinig gemerkt, de platinumlifestyle service lukt het meestal niet om betere deals te maken of te reserveren als dit via het restaurant zelf ook niet lukt (zelfs niet twee maanden van tevoren in een 1-sterren restaurant). Vluchten en hotels boeken op de AMEX travel site is over het algemeen zeker niet goedkoper dan bij andere OTA's (de jaarlijkse 150 E travel voucher is daarom in de praktijk net iets minder dan 150 E waard denk ik).
    De voordelen van de Nederlandse platinum kaart halen het dus nog steeds niet bij de Amerikaanse. Ik twijfel daarom juist om binnenkort weer van platinum naar een lager niveau of Flying Blue Amex te switchen.

    Meer flexibiliteit van rewards punten was voor mij ook een reden om voor de traditionele AMEX te gaan, maar als je de rewards bekijkt zie je dat deze nauwelijks worden ververst en algemeen weinig waard zijn (0,004 per punt ofzo). Je kunt er dus eigenlijk toch niet zo veel mee. Misschien zal ik ze tzt toch weer overboeken naar Flying Blue.. Wel handig trouwens dat je tegenwoordig 1,5 punt per euro spaart bij Amex Platinum.

    Graag bereid tot nadere toelichting
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2017

Deel Deze Pagina