American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. axzel

    axzel Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hey Flykoen bedankt, kende ik ook niet!
    Overigens vind ik de check helemaal niet zo goed, ze kunnen wel de BKR registraties controleren maar ze controleren helemaal geen persoonsgegevens. Wellicht heb ik een kaart op naam van heel iemand anders aangevraagd, heb nooit iets van identiteitspapieren moeten laten zien. Nu ben ik braaf en eerlijk, maar er zullen er tussen zitten die dat niet hebben.

    Ook moet je een minimaal salaris hebben, daar voldoe ik ruim aan, maar ook hiervoor geldt: niet gecontroleerd.
     
    flykoen vindt dit leuk.
  2. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Door middel van de BKR/CIR/EXPEDIAN en incasso controle van 1 cent kunnen ze nagaan of jij op het adres woont, en of je een goed financieel verleden hebt.
    Stel je wil een nieuwe rekening openen bij een bank waar je nog geen klant bent dan is het overmaken van 1 cent ook voldoende omdat er ' ooit ' al een identificatie heeft plaats gevonden.
    Aan de hand van je postcode en huisnummer icm de bovenstaande gegevens kunnen ze een geweldige goede inschatting maken of het een fraude aanmelding betreft of een niet kredietwaardig iemand. Dit alles is binnen 1 minuut nagekeken en de eerste maand heb je een klein bestedingslimiet. Mocht de betaling de eerste maand niet lukken dan zijn ze er snel bij en lopen ze een klein risico. Wie wil er nu een BKR notering of negatieve registratie voor een bedrag van minder dan 500 euro. En geloof me, mensen die de boel willen oplichten doen dit wel bij postorder bedrijven, en vervolgens krijgen ze geen kaart meer bij Amex.
    Amex heeft volgens mij een hele goede database met een kredietwaardig klantenbestand, menig bedrijf is hier jaloers op.
    Kortom vergis je niet met wat een bedrijf allemaal kan inzien dmv geboorte datum en adres gegevens, alles.
     
  3. axzel

    axzel Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Flykoen, het gaat mij niet om de kredietwaardigheid maar de identiteitscontrole. Natuurlijk kunnen ze heel veel zien, maar als ik een kaart aan maak op naam van mijn beste vriend, zijn gegevens invoer inclusief bankrekening dan kan ik geld gaan uitgeven.
    Wat ik mis in het hele proces is een gedegen identiteitscontrole, ben ik wel wie ik zeg dat ik ben?
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Die gedegen identiteitscontrole is er wel degelijk door middel van afgeleide identificatie.
     
  5. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zijn er onder ons eigenlijk al Centurion kaarthouders? Ik doe hard mijn best alleen weet ik niet wat het minimum is. Vroeg me af of jullie daar iets meer over weten?
     
    BIndair vindt dit leuk.
  6. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Er zitten er een paar hier op het forum.
    Je spend moet geloof ik rond de €200k/jaar zitten? Wel leuk om eens te horen van iemand.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2017
  7. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Kan me ook voorstellen dat een Centurion card houder liever niet in de belangstelling staat. Overigens is de jaarlijkse bijdrage nu 3000 euro meen ik ergens gelezen te hebben.
     
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Kosten zijn tegenwoordig €3999 per jaar.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  9. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ervaringsdeskundige?
     
  10. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand of de minimum spend in de eerste drie maanden bij referrals steeds verschilt? Ik heb nu iemand die via mij een kaart heeft aangevraagd en gekregen (Green), 6k bonus bij 750 euro in drie maanden. Heb ook al eens meegemaakt dat er geen minimum spend werd vereist.
    Waar is dit van afhankelijk?
     
  11. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dit is afhankelijk van de lopende actie. Deze variëren van tijd tot tijd.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  12. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Yep ik heb er een.

    Qua kosten heb je jaarlijks je 3k, of het nu 3.999 is op het moment durf ik niet te zeggen, mijn jaarlijks rondje begint in februari (volgens mij) dus we gaan het vanzelf zien.

    Als je uitgenodigd wordt betaal je ook nog eens 3k bovenop de jaarlijkse kosten voor een zogenaamde initiatie.

    Je moet best wel wat uitgeven om uitgenodigd te worden. @Melchior zit in de buurt denk ik, kan gerust wat minder zijn zelfs. Ze zeggen nooit exact hoeveel maar zoiets schat ik ook. Daarentegen kan ik mij niet voorstellen dat als ik dit jaar besluit om totaal 1 euro uit te geven dat ze mijn kaart af gaan pakken.

    Wat ook belangrijk is om te weten is dat als je er eentje wil hebben je ook op moet letten dat je ook via de lifestyle mensen leuke reisjes en hotels boekt. Dat is blijkbaar ook een trigger, althans, wat mij werd verteld.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  13. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit op het moment rond de 100k vanaf april met ongeveer een blokkade van 7 weken. Ik ben langzamerhand een beetje klaar met American Express. Ze hebben in augustus mn kaart gebloed bij de credit review omdat ik teveel uitgaf en toen moest ik alles qua financial info ingestuurd en na een maand werd ie ge-unblcoked. Nu is hij deze week weer gebloed omdat ik hem niet op automatische incasso heb staan en in delen de openstaande 23k heb betaald. Nu staat er weer 25k openen en unblocken ze de kaart pas weer als ik in een keer 25k overmaak. "Want het systeem dacht dat u het geld niet had" was de reden. Elke afdeling vind het onzin behalve credit review, alleen kan je met hun geen discussie voeren want ze zijn allemaal niet heel goed in Nederlands. Ik vroeg vorige week donderdag aan ze of ze me terug konden bellen en heb erna nog 12x gebeld om te vragen waar het belletje bleef maar tot op heden hebben ze nogsteeds niet gebeld.

    Korthom heb ik het vermoeden dat het systeem mijn score zo hard heeft gebroken dat ik niet in aanmerking zal komen voor Centurion helaas :(

    Kan je ook mensen aanraden voor Centurion? Zou echt top zijn :D
     
    JustinCase en Centurion81 vinden dit leuk.
  14. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Die 6k in het eerste jaar en ruim 3 daarna, is de kaart dat bedrag wat jou betreft ook waard? Wegen de kosten op tegen de voordelen die je van de kaart hebt?
     
    Centurion81 vindt dit leuk.
  15. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Helaas kan ik niemand voordragen! Super jammer natuurlijk! Maar als ik jou was, zeker nu je rond de 100k zit, zou ik even doorbijten en er voor gaan. Er zijn er niet zoveel in Nederland, en wereldwijd ook niet. Heel grappig als je je kaart ook af moet geven bij hotels of restaurants, aangezien ze van titanium zijn gemaakt, maakt iedereen wel een opmerking erover.

    Die blokkades herken ik ook. Had ik ook. Ik heb wel een paar tips voor je.

    Ik heb nu 3x een credit review gehad waarbij ik bankgegevens etc. door moest geven, omdat ze zeker willen zijn dat je het kan betalen. De eerste keer was ik natuurlijk ook in shock aangezien ik het jaar ervoor ook al alle info door had gegeven en zelfs meer geld uit had gegeven. Het is in feite heel simpel waar ze naar kijken, ze kijken naar je maandelijks patroon. Dus stel je geeft iedere maand rond 8k uit, dan zit daar de threshold. Als je dan ineens iets gaat kopen of uitgeven wat 50k is dan gaat er een alarm af, aangezien dat niet klopt. Dan blokkeren ze je kaart.

    Ze doen inderdaad altijd moeilijk als je belt. Ik was een keer in Bonn, toen zelfs een kop thee er niet doorheen ging, ontzettend hilarisch aangezien we met een groepje waren :). Ik belde ze, en ze vertelden me dat de kaart geblokkeerd was omdat ik over de "bekende" threshold" ben gegaan. Dus na wat zeuren en aardig doen hebben ze die threshold verhoog met x bedrag, maar ik moest als garantie geven dat ik dezelfde dag of de dag erna de rekening aan zou vullen (met een deel van de totale rekening) omdat anders het systeem het weer zou blokkeren.

    Sindsdien is mijn threshold weer een paar stappen verhoogd. Het klinkt raar maar iedere keer als je geblokkeerd wordt is het goed omdat dan je spending pattern aangepast wordt en je eerder in de buurt komt van het niveau. Je kan ze bellen, maar ik zou als ik jou was niet wachten tot het eind vd maand, gewoon een deel of groot gedeelte van de openstaande rekening direct overmaken met je kaartnr erbij. Want dit gebeurt er dan:
    Stel je rekening loopt maandelijks van 18 tot 18. Je geeft 25k uit op de 20e... dan in theorie zou je wachten totdat het via automatische incasso eraf is geschreven de 18e van de volgende maand. Maar als je direct de 25k overmaakt dan heb je je threshold al verhoogt met 25. Geef je dan in de dagen van de 20e tot de 18e weer 25k uit, dan heb je een threshold van 50k. Snap je?

    Dus:
    Groot gedeelte (of helemaal) overmaken naar Amex wanneer ze je kaart geblokkeerd hebben, wel je kaartnummer erbij zetten :). Ze bellen, zeggen dat je dat hebt gedaan en een screenshot van je afschrift dat je het hebt overgemaakt mailen.

    Als je altijd netjes je rekening hebt betaald ah eind vd maand gaat het helemaal goed komen. Alleen dan zit je met 100k niet aan voldoende.

    Ohja, ze kijken volgens mij in december naar wie ze uit gaan nodigen.
     
  16. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Voor mij persoonlijk wel. Maar dat komt ook omdat ik alles er uit probeer te halen. Je hebt je eigen relatie manager, dus iemand die dedicated voor jou dingen uitzoekt etc. degene praat ik vaak mee zodat die leert hoe ik ben en wat ik wil, wat ik fijne hotels vind, wat ik leuk vind om te doen etc.

    Het aantal upgrades in hotels die ik tot nu toe heb ontvangen zijn denk ik voor dit jaar alleen al het 20-voudige waard. Ik maak het namelijk vaak mee dat ik een leuke kamer of junior suite boek en ik een executive of presidential suite upgrade krijg. En dan hebben we het over best wel goede hotels als Four Seasons, Dorchester Collection hotels, Park Hyatts en meer.

    Verder krijg je best wel wat extra perks. Maar ik ken ook mensen die er geen zin meer in hebben en teruggaan naar de platinum.

    En natuurlijk is het wel echt een vanity ding. De reacties die je soms krijgt bij hotels, restaurants of andere plekken is natuurlijk een goed/slecht (streep door naar gelang) ding voor mijn ego.
     
    FlyingFonz, SvnKngs, BIndair en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand nog een aantrekkelijke welkomstbonus gezien de laatste tijd voor de Platinum card?
     
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    22k punten 1e jaar 350 euro via refferal.
     
  19. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de reactie. Dit is echter slechts marginaal beter dan de standaard van 20k punten en 1e jaar 350 euro. Misschien toch maar even wachten tot een betere actie.
     
  20. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Vorig jaar rond deze tijd was het 50K punten..
     

Deel Deze Pagina