American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. julian

    julian Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik wil binnenkort met een referral de AE Gold aanvragen omdat ik een aantal aankopen wil doen waarmee ik de 500 euro wel haal. Nu zie ik dat de huidige actie tot 10 januari loopt. Wat is in jullie ervaring wijsheid? Huidige aanbieding voor inschrijven of wachten op de volgende?
     
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gisteren weer eens gebeld, ben alweer bijna een jaar gold en dacht wordt tijd om eens te polsen of er nog wat punten te sprokkelen zijn. Heb aangegeven dat ik weinig aan de extra's heb die bij gold horen en dat ik eigenlijk wel weer terug wil naar green, mede door de extra hoge kaart bijdrage. Geen probleem volgens de medewerkster, suggestie gedaan dat ik als er een aanbieding zou volgen in bv de vorm van punten ik wel gold wilde blijven. Na even overleg volgde de mededeling dat ik beter terug kon gaan naar green en dat ze geen aanbiedingen hadden op dit moment. Dus per direct greencardhouder geworden en over een half jaartje bij een leuke aanbieding maar weer gold aanvragen. Opvallend dit keer, 2 keer onderbreking voor intern overleg en er viel totaal niet te praten over punten terwijl ik 2 keer eerder een ruime bonus kreeg maar toen greencard en dreiging op te stappen.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wel jammer zo vlak voor je vakantie.
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gebruik mijn kaart bijna nooit in buitenland. Vanwege de valuta opslag. Heb hem hier puur voor de punten. Had inderdaad gehoopt dat ze een puntenoffer zouden doen maar helaas. Nog 8 nachtjes slapen......
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. axzel

    axzel Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Is altijd een risico, ik heb zelf ook ruim 2 maanden gewacht in de hoop dat er een nóg betere signup bonus kwam... maar helaas!
    Uiteindelijk heb ik geregistreerd met de 22.000 punten bonus + lounge access etc en tot op heden geen spijt van gehad, de bonus is niet beter geworden maar wel minder!

    Overigens ben ik sowieso best tevreden, nu 2 maanden een reguliere Amex gold:

    + Blij dat ik voor de reguliere kaart ben gegaan, de punten zijn veel breder inzetbaar. Nu al ruim 300 euro aan punten gespaard die ik uit ga geven aan een hotel (+ nog eens de 75,- reischeque). Ik heb het eerste jaar gratis, maar zou de kosten het eerste jaar nu al uitgehaald hebben.
    Vind de acceptatie in NL nog vrij goed ook!

    - Nadeel vind ik de 'trage' verwerking van Amex, een transactie in euro's duurt ongeveer 5 dagen voordat hij bekend is in mijn overzicht. Een transactie in buitenlandse valuta nog langer.

    @julian, mocht je nog vragen hebben of meer info kun je me altijd even een berichtje doen hoor. Stond onlangs in dezelfde positie, dus happy to help!
     
  6. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Broertje is zijn huis opnieuw aan het inrichten, gisteren even de halve ikea leeggekocht... uiteraard over mijn amex heen ;) gaat lekker met de puntjes op die manier!
     
    danfl44, lloydje33, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    2018 begint goed voor mij! Mijn platinum card is geannuleerd door Credit Review zonder reden. Ik heb altijd netjes betaald en geef goed uit en ben altijd loyaal gebleven ondanks meerdere blockades op mijn kaart (ik heb de kaart sinds mei 2017 en de kaart is tot nu ongeveer 7 weken geblocked geweest zonder echte redenen). Ik kan er weinig meer aan doen en kan er nogsteeds niet achterkomen hoe het komt. Heb met de ledenservice, credit en de financiële afdeling gesproken en ze vinden het alle drie heel vreemd. Wat raden jullie aan dat ik doe?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het lijkt me sterk dat ze jouw kaart zonder reden zouden blokkeren en dat 3 verschillende diensten je niet kunnen vertellen waarom dit gebeurt?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Als creditreview je kaart annuleert dan vinden ze je niet credietwaardig. Hier zal dan wel een reden voor zijn, zeker omdat je kaart al meerdere keren is geblokkeerd? Hoewel creditreview soms hun eigen intrepetatie heeft ook al voldoe je aan de inkomenseis. Hier kan je trouwens niets tegen doen, ze zijn heel strikt en gooien je zonder pardon eruit. AMEX is typisch star Amerikaans bedrijf met dito klantenservice.
     
  10. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Sinds wanneer heeft Amex Qatar Airways eruit gegooid als transfer partner?
     
  11. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik heb QR de afgelopen drie jaar niet gezien als transfer partner, dus ik denk al een hele tijd ;)
     
  12. axzel

    axzel Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Nog meer mensen die problemen hebben met het ontvangen van hun lounge club membership card?
    De kaart is inmiddels al 3x toegezonden, maar hij komt maar niet binnen. Adres wat ze hebben klopt helemaal, erg frustrerend.....
     
  13. Amexxx

    Amexxx Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Weet iemand hoe dat zit met de lounge club?
    Kreeg vandaag de kaart met 4 gratis bezoeken maar kan ik ook 2 keer gaan met een guest? Of alleen 4 keer alleen?
     
  14. Hutt

    Hutt Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste AMEX gebruikers

    Sinds het luisteren van een amerikaanse podcast vorige maand is mijn aandacht getrokken tot andere CC dan die ik nu gebruik. Idd zoals meerdere mensen aangeven vanwege het sparen van punten met je uitgaven en mogelijke upgrades etc. Omdat ik aardig wat KM zakelijk maak betaalde ik de tankkosten al jaren met een CC zodat ik de brandstofkosten niet zelf hoef voor te financieren maar de CC aanbieder dit voor me doet

    Afgelopen weekend veel van de berichten op het forum teruggelezen en ik denk dat een reguliere AMEX kaart voor mij het aantrekkelijkst is. Jaarlijks vlieg ik niet veel en wanneer ik dan vlieg probeer ik toch de koopjes er tussenuit te vissen, dus zeker niet airline gebonden.

    De huidige sine-up bonus is uiterst karig te noemen in vergelijking met voorgaande berichten (10.000 punten voor Gold + 1e jaar 50% korting, 5.000 punten Green + 1e jaar gratis). Dus als er geen aantrekkelijke referial is maar even wachten met aanvragen lijkt me. Of lijkt het jullie slim om een green aan te vragen en bij een mooie aanbieding te upgraden naar Gold? Ik meende te lezen dat je bij een upgrade naar een hoger niveau ook recht hebt op de extra punten toch?

    Omdat ik nu weer deels ben gaan studeren is de inkomenseis voor de Gold nog wel even een dingetje. Echter hoorde ik, oa. op die Amerikaanse podcast dat dit geen direct probleem hoeft te zijn. Ze kunnen je bestedingslimiet lager zetten en door een goede gebruiker em betaler te zijn kan je dit limiet op den duur weer laten verhogen zoals ik een paar pagina's hiervoor ook gelezen heb bij een Centurion gebruiker. Dit wou ik dus eens gaan proberen alleen is op dit moment de sign-up bonus dus zwaar ....

    Ik las ook dat de voordelen voor Amerikaanse gebruikers een stuk aantrekkelijker is in Amerika. Hoe zit dit dan voor Nederlanders die op vakantie zijn in Amerika? Zou je in dat geval dan wel kunnen profiteren van de vele Amerikaanse voordelen die ze daar bieden? Iemand ervaring mee?

    Ook blijkt dat je de gespaarde MR punten kunt inwisselen voor cash. Dan bedoel ik dus niet cash verrekening op het openstaande saldo vd kaart maar echt cash op je eigen bankrekening. Dit werd in die Amerikaanse podcast even kort besproken. Er schijnt dus een manier te zijn om via diverse andere spaarprogramma's je MR points om te zetten naar cash op je bankrekening. Mensen hier ook enige ervaring mee? In die podcast hielden ze die info erg beperkt zodat je natuurlijk voor hun online cursus zou gaan aanmelden. In Amerika zijn schijnbaar hele groepen die het uiterste uit alle CC mogelijkheden halen van de diverse aanbieders waardoor ze dus nagenoeg kostenloos Businessclass vliegen, de meest riante hotelupgrades krijgen en wel tot 3 mio aan kredietruimte opbouwen bij diverse CC aanbieders met maar een modaal inkomen.

    Al met al een heel verhaal met vragen waar een van jullie misschien antwoord op kan geven/ meer van weet? Anders toch meer een AMEX aanvragen, want al doende leert men!
     
  15. axzel

    axzel Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    2x met een guest kan ook!

    @Hutt lees mijn ervaring even, heb dezelfde twijfels gehad. Met de signup van 22.000 miles (zie mijn handtekening) kun je die in ieder geval al omzetten naar 17.000 fb miles als je dat zou willen. Of veel andere dingen mee doen in hun eigen shop, je rekening mee betalen etc.
     
  16. Hutt

    Hutt Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    @Hutt lees mijn ervaring even, heb dezelfde twijfels gehad. Met de signup van 22.000 miles (zie mijn handtekening) kun je die in ieder geval al omzetten naar 17.000 fb miles als je dat zou willen. Of veel andere dingen mee doen in hun eigen shop, je rekening mee betalen etc.[/QUOTE]

    Zoals ik al vertelde is de keuze voor een normale AMEX kaart wel zeker. Die sign up bonus is inmiddels 12.000 via je link ipv 22.000 helaas
     
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    @Hutt zoals ik je verhaal lees heb je jezelf een beetje verloren in alle voordelen die US creditcards bieden. Daar heb je, indien je gewoon in NL woonachtig bent, echter niets aan. Hier gelden simpelweg de Nederlandse aanbiedingen. Eventuele voordelen in de US zijn alleen van toepassing als dat ook in jouw 'Nederlandse aanbieding' zit.
     
  18. axzel

    axzel Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    @Hutt dat is nog maar sinds kort dan, 2 dagen geleden was het nog 22k. Misschien even wachten in de hoop dat de signup nog beter wordt.
     
  19. RikH

    RikH Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb vorige week een American Express Platinum kaart aangevraagd. Heeft iemand toevallig al meer gehoord over de metalen kaart in Nederland? Is deze inmiddels beschikbaar buiten de US en zo nee zijn hier plannen voor?
     
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Nog wel een heel gedoe om een goede besteding (nuttige) voor de travel voucher .. hoe besteden jullie hem ?
     
    BIndair vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina