American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi. Wat aardig dat je dit via mij zou willen doen. Ik lees echter dat je al Amex Gold hebt. Is dat Flying Blue Amex Gold? Dan kun je alleen via jouw eigen account voor een upgrade kiezen en zal je momenteel 12.000 Award Miles opleveren. Voor de normale Amex card weet ik het niet.

Wat jouw vraag over de aanvraagdatum betreft. Ik denk dat je moet kijken wanneer het voor jou relevant is die XP's toegekend te krijgen? Tevens moet je kijken naar je jaarlijkse verlengdatum, want ik begreep dat je jaarlijks op die dag ook de bonus XP's krijgt behorende bij jouw lidmaatschap niveau. Als je daarop wacht en een aantal maanden daarna upgrade krijg je dus voor Gold én Platinum je XP's.

Ik ben benieuwd hoe de anderen er over denken.

2. Abesir

Abesir Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Dag Arjan, ik heb inderdaad Amex Flying Blue. Afgelopen oktober heb ik de jaarbijdrage betaald en 4 QF's gekregen. Ik zou dit jaar het liefste in het voorjaar de extra XP's willen ontvangen om voor de zomer al Goud te worden. Ik begrijp uit jouw reactie dat het niet uitmaakt of ik voor 1 april de 8 QF's krijg of na 1 april.
    Groet

3. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK. Dan ben je dus al lid en kun je in je eigen account online om een upgrade vragen. Je ziet dan gelijk wat je er voor krijgt. Momenteel is de bonus karig. Het was meer. Misschien dat dit nog verandert.

Vwb het moment. Ik denk dat het afhangt van hoeveel Level Miles of Qualifying Flights je momenteel hebt of binnenkort gaat krijgen. En dan berekenen hoeveel XP's je daarvoor gaat krijgen in het nieuwe programma. Tel daar dan de XP's van de FB Amex upgrade bij op. Zo kun je inzien wat de gevolgen zijn of je voor of na 1 apr upgrade.

BIndair vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Weet er iemand of je op Malta goed uit de voeten kan met Amex? benzinepomp restaurants, winkels etc?

5. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ter info, Ik heb onlangs toch onverwacht 20000 gekregen bij mijn upgrade van silver naar gold...ook al stond er al al lang 12000 toen ik het aanvroeg....

Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  6. axzel

axzel Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Toch ook even een negatieve ervaring delen met Amex, na aankopen van ongeveer 3000 euro krijg ik een bedrag van 800 euro teruggestort op mijn CC. Dit omdat het bedrijf de beloofde diensten niet kan leveren.

Gebeld met Amex, ze zouden dit gaan verrekenen met de automatische incasso zodat ik 2200 euro moest betalen. Tot mijn grote verbazing wordt er gewoon 3000 euro geincasseerd en sta ik nu +800 op mijn CC. Na contact met Amex zijn ze zeer star, dit kunnen ze niet terugstorten want 'daardoor lopen ze risico'. Grote onzin natuurlijk en ik ben nu verplicht om 800 euro uit te geven met de Amex....

Het gaat mij niet zozeer om het geld, maar vooral het principe. Een bedrijf dat zoveel service claimt, is ontzettend halsstarrig. Met mijn Mastercard kan ik zelfs een euro terug laten storten als het moet.

7. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist m’n AMEX FB Gold Card opgezegd. Beste aanbod was 20.000 punten (bij spend van ca €10.000 per jaar)

axzel en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Opvallend: de tarifering van de traditionele AMEX kaarten is aangepast op de website. Tarieven gaan licht omhoog en lijken voortaan op maandbasis te worden geincasseerd! Dat maakt de jaarlijkse 700e fee voor de platinum kaart iets minder pijnlijk (nieuwe prijs is dan EUR 702) ;-)

9. RoelB

RoelB Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Op zich logisch. Die "jaarbijdrage" is na het eerste jaar natuurlijk gewoon een vooruitbetaalde maandbijdrage voor 12 maanden. Immers, de wet van Dam zorgt er voor dat je maandelijks kunt opzeggen en dat er dan pro-rata terugbetaald moest worden. Wellicht dat Amex van dat terugbetalen af wil.

Feit blijft wel dat de Platinum in NL gewoon erg duur is. In de US $550 = EUR 460, met meer voordelen (Uber credit, $200 airline credit, geen wisselkoersopslag). Wat mij betreft zou die eerder naar de EUR 550 of 600 moeten gaan, dat zou de jaarlijkse twijfel over aanhouden een stuk minder maken. Het eerste jaar is het daarintegen wel erg aantrekkelijk, met EUR 350.

Goffe de Boer vindt dit leuk.
  10. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik wilde al langere tijd overstappen van de Flying Blue Amex naar een reguliere. Net eens gekeken naar een "upgrade aanbieding" op de website. Dit keer wel interessant: overstappen naar Gold levert 24/K Rewards Points op. Heb de aanvraag inmiddels verstuurd.

lloydje33 en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  11. RoelB

RoelB Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Voor zover ik weet zijn de FB en reguliere kaarten totaal verschillende produkten. "Overstappen" is dus gewoon een nieuwe aanvraag, waarbij je, in ieder geval vorig jaar nog wel, gewoon dezelfde dingen krijgt als iemand die nog geen kaart had. Als je de FB kaart had stopgezet en via een referal de reguliere kaart had aangevraagd had je ook 24k punten gehad, plus de kaart het eerste jaar gratis.

VinceG vindt dit leuk.
  12. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Helaas is dit geen juiste informatie. Het zijn inderdaad twee verschillende producten, maar om in aanmerking te komen voor de korting mag je geen ander Amex product hebben gehad gedurende X periode. Je hebt dus niets aan een referal.
    Via de website bieden ze echter wel een "upgrade" aan, met dito aanbieding.

FlyingFonz, lloydje33 en noppie vinden dit leuk.
  13. RoelB

RoelB Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Tja, dat vertelde Amex twee jaar geleden telefonisch ook, maar toch ging het wel goed, meerdere keren. Het kan natuurlijk zijn dat het inmiddels is aangepast.

14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mooi dat het gelukt is. Ik kijk zelf liever naar voorwaarden, mocht je later discussie krijgen of de punten worden niet gepost dan sta je met lege handen.

15. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Wat gebeurt er met je punten als je bijv. van gewonen Gold naar FB gold overstapt ? Blijf je gewoon je MR punten houden of worden omgezet naar FB punten?

En krijg je de 24k punten ook als je horizontaal " upgraded" ? dus van Gold FB naar Gold regulier?

16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat is wel wat aangeboden wordt via het FB Amex dashboard. Heb screenshots enzo gemaakt en nergens in de voorwaarden staat dat het niet zou kunnen. Hij is natuurlijk niet gratis in dit geval.

Ook als je overstapt naar een "lagere kaart" krijg je bonuspunten. Telefonisch legden ze een tijdje geleden uit dat ze dit bewust doen, omdat ze je graag als klant houden.

lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Op Schiphol bieden ze de gewone Amex Gold kaart aan inclusief gratis Privium Plus ter waarde van €215(1 jaar). Jaarbijdrage is €198 en je krijgt een travelvoucher van €75. Hoe makkelijk kan je deze travelvoucher gebruiken en wat voor tarief betaal je dan voor je hotel?

18. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43

Voucher is te gebruiken via Amex Travel bij bedragen vanaf EUR 500,-. Het lukt mij steeds vrij eenvoudig de voucher te gebruiken (ik reis uiteraard wel een aantal keer per jaar). Vliegtickets zijn meestal niet zo aantrekkelijk geprijsd, maar hotels regelmatig goedkoper dan op hotelwebsites zelf en bijv. booking.com. Het aanbod van hotels is wel wat minder groot uiteraard, maar op courante bestemmingen heeft AMEX vaak wel wat geschikte (mooie, en vaak wat luxere) hotels.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  19. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Je kan niet overstappen van een reguliere Gold naar FB Gold, zijn 2 verschillende producten/productgroepen. Enige mogelijkheid is je Gold opzeggen en een nieuwe KLM Gold aanvragen. Je punten zou ik wel opmaken voor het opzeggen want die vervallen binnen 30 dagen (staat ook in de voorwaarden)

20. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag weer een upgrade naar Gold aangevraagd voor 24000 points. Ben benieuwd half jaar terug nog zelf downgrade naar green laten doen omdat ze er geen punt voor over hadden me gold te laten blijven. Snap soms helemaal niks van hun policy.

danfl44 en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina