American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Astaldo

    Astaldo Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Net een 'gewone' amex gold besteld via een referral. Ik bedacht me later dat ik toch een platinum card wilde en had gebeld of dat kon met behoud van referral bonussen. Ze gaven aan dat de gold al was goedgekeurd en dat je pas na 6 maanden kunt upgraden.
    Iemand anders hier ervaring mee? Als ik hierdoor geen bonussen (zoals korting eerste jaar en extra miles) krijg maar wel de platinum volgende maand vind ik dat niet eens erg. Ik vond het wat raar dat je moet wachten om een duurder product af te nemen, nadat ik had opgehangen. Ik dacht ik vraag het even hier (ben nieuw), aangezien ze in het weekend niet bereikbaar zijn.
     
  2. Astaldo

    Astaldo Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Nogmaals gebeld en dit lijkt nu goed te gaan. Gewoon de Platinum Card aangevraagd en gebeld dat ik mijn Gold card liever opzeg. De vrouw aan de telefoon was behulpzaam en gaf aan dat ik de Gold card in gebruik kan nemen tot de Platinum card arriveert. Wel even in de gaten houden of het goed gaat met punten overzetten.
     
  3. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Gaat om vermogen en mogelijk inkomsten belasting. Stel je geeft te weinig op maar je hebt een groot uitgave patroon met je Amex kaart, dan mag je dat best even kopen uitleggen bij de fiscus - volgens Mr. de Fiscus.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Door geld dat je op je Amex hebt staan niet op te geven bij de Belastingdienst.
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ook door als Nederlander regelmatig uitgaven te doen in NL met een buitenlandse Amex kaart waar de fiscus geen weet van heeft..
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het lijkt hier ook te gaan om bedragen die door anderen op jouw amex gestort worden. Ofwel omzeilen van IB
     
  8. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik kreeg een mail van paypal over de mogelijkheid om nu vrienden terug te betalen via paypal. Service lijkt enigzins op de Tikkie App van ABN AMRO. Ik kan het hlaas niet testen omdat mijn app weigert maar iemand al geprobeerd om via Paypal een vriend te "Betalen" via de AMEX betaalmogelijkheid in paypal om op die manier punten te genereren?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb wel PayPal gebruikt om een vriend te betalen, maar dat kwam nog van mijn bankrekening. Nooit geprobeerd met Amex.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Dikzie

    Dikzie Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Ik vlieg ongeveer 3x per jaar naar Dallas in de VS. Hierbij heb ik geen verblijf of vervoer nodig.

    Mijn werkwijze is puur zoeken naar de beste deals, zoals alerts op skyscanner, Scotts cheap flights etc. en handmatig zoeken. Tot nu toe was Lufthansa en United steeds het goedkoopst. Maar ik heb geen enkele voorkeur. Éénmaal was KLM het meest voordelig.

    Daarnaast zal ik nog wat andere uitstapjes maken, zoals een vakantie, weekendtrips etc. De bestemming en vliegmaatschappij is natuurlijk op voorhand niet in te schatten.

    Verder verwacht ik wel redelijk wat met de CC te betalen, ook via PayPal. (Enkel privé, niet zakelijk)

    Wat is voor mij dan het meest aantrekkelijk? Een FB kaart? Of de reguliere? Want bij de reguliere kaart gaan aardig wat punten ‘verloren’.

    Kan ik dan beter voor een instapkaart kiezen en dan na een half jaar upgraden naar gold? Of via een refferal direct (gratis) een gold card en deze later evt. downgraden?

    Hoor het graag!
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou een goldcard aanvragen als je deze gratis kunt krijgen dmv referral. Je krijgt meer punten, betere klantenservice en volgens mij ook een betere verzekering (kijk dat wel ff na).
    Als je niet gebonden bent aan KLM en meestal met anderen vliegt, geeft een gewone American Express je de meeste vrijheid. Met een Flying Blue kaart spaar je sneller, maar je zit wel vast aan KLM qua uitgeven.

    Succes met het maken van de keuze!
     
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ha Dikzie, mij is ook nog niet helemaal duidelijk of je economy of business vliegt. Zeker als je economy vliegt is de reguliere amex gold of platinum waarschijnlijk aantrekkelijk, o.a. omdat je bijv loungetoegang krijgt (bij gold 2x, bij platinum onbeperkt). Er zijn nog meer voordelen maar je moet wel kijken of je dat de prijs waard vindt. Gold is eerste jaar gratis via referral. Platinum kost het eerste jaar 29,50 per maand. Daarna 58,50 per maand.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2018
  13. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    De referral acties van Amex zijn aangepast:

    • Green: 1e jaar gratis, 3000 membership rewards punten
    • Gold: 1e jaar gratis, 6000 membership rewards punten (was 24000 punten)
    • Platinum: 1e jaar 29,50 per maand, 12000 membership rewards punten (was 24000 punten)
    Ik heb (gelukkig) vorige week m'n aanvraag gedaan voor Gold toen de referral nog 24K opleverde. Alleen jammer dat mijn vriendin nu niet ook 24K krijgt met mijn referral voor gold. Ze gaat eind van het jaar misschien op reis met vriendinnen, en dan wilden we met mijn referral nog eens 24K miles voor haar en mij krijgen. De in totaal 72K omzetten in miles, om daar (een deel) van haar ticket mee te bekostigen. Dat feestje gaat helaas niet meer door.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2018
  14. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Al weer de hele avond op zoek naar tickets waarbij ik de platinum voucher kan inzetten, nergens de optie tot inwisselen (bedragen allemaal de minimale 500 euro). Weet iemand of er restricties qua airlines op deze voucher zitten?
     
  15. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Klinkt irritant Sanne.. Onhandig!
    Volgens mij zijn er geen restricties. Als het goed is zie je als je ingelogd bent rechtsboven dat je deze voucher kan inzetten. Vervolgens als je bij de betaalpagina bent, is mijn ervaring dat je deze heel makkelijk kan aanvinken. Maar volgens mij kampt de Amex travelsite wel bovengemiddeld vaak met storingen.
    Anders morgen even contact opnemen met de travel & lifestyle service?
    Succes, ik hoop dat je snel een van je gewenste tickets kan boeken.
     
    BIndair en Marcob vinden dit leuk.
  16. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Er zitten ristricties aan zover ik weet, je kan niet alleen een ticket kopen maar moet een combinatie hebben van airline ticket en verblijf ( hotel/ autohuur). Ben daar ook destijds tegen aangelopen.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2018
  17. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Laat ik dan maar concrete, recente voorbeelden uit eigen ervaring noemen.
    Ik heb drie maanden geleden op de website een hotel in Spanje geboekt voor ongeveer 550. Travel voucher inwisselen ging prima.
    Vorig jaar heb ik drie vliegtickets gekocht voor ongeveer 1300 euro. Ook toen ging het prima. Voorgaande post lijkt dus geen accurate informatie.

    Wat mij betreft zit de grootste uitdaging bij het inwisselen van de voucher erin dat je een aantrekkelijke prijs moet vinden. Als een hotel elders 50 euro goedkoper is, boek ik deze natuurlijk niet bij Amex met mijn voucher, want dan verlies je al een deel van de voucher. Van tevoren vergelijk ik dus goed, en zeker bij hotels biedt amex in mijn ervaring soms betere tarieven dan andere OTA's. Qua vliegtickets is het er in mijn beleving op achteruit gegaan door te hoge marges en administratiekosten die Amex rekent, dus boek ik meestal elders.
     
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Thanks .. Waar ergens in het betaalscherm vind je die travel voucher optie dan? Ik ben recent geupgrade van Gold naar Platinum en de Gold voucher wordt nog getoond in het overzichtscherm (overigens niet de oorzaak volgens Amex, dat ik geen inwisselmogelijkheden zie).

    De AMEX travel services helpt me geen meter verder en zegt dat ik gewoon elke keer de verkeerde hotels aanklik. Concrete voorbeelden willen/kunnen ze niet geven.
     
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Inmiddels een antwoord van AMEX :) Er zijn inderdaad problemen met het inzetten van de Gold Vouchers bij online boekingen.

    Mocht iemand anders er problemen mee hebben:

    Te boeken zijn:

    Pre-paid hotels
    Pre-paid auto huur
    Pre-paid losse vluchten
    Combinatie van bovenstaande.

    Wanneer je de optie niet krijgt om in te wisselen:
    printscreen maken van het betaalscherm zonder inwisseloptie en vervolgens een reply doen op de bevestigingsmail met het verzoek de voucher alsnog toe te passen.
     
    jvz en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina