American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. rubenz

    rubenz Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht nog een keer bellen en doen alsof je van niks weet ;-)?
     
  2. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Overigens is het aantal punten dat je spaart met de traditionele Amex kaarten verhoogd, zie https://www.americanexpress.com/nl/cards/.

    Met de gold card vanaf nu 1,2 rewards punt per euro
    Met de platinum card 1,5 rewards punt per euro.

    Dat maakt de overweging of ik mijn Platinum Card wil houden toch weer wat makkelijker ;-)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. rubenz

    rubenz Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Dat is inderdaad een leuke verbetering :).

    Heb nu een Platinum kaart + een Platinum additional card om prive en zakelijk te scheiden. Enig idee of ik dan nog een platinum kaart kan "geven" aan een familielid?
     
  4. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ja, je kunt nog een familielid of vriend(in) een platiunum kaart geven. De additional card geldt niet als tweede kaart.
     
  5. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Wat doen jullie eigenlijk met je reward miles? Ik bekijk de online catalogus weleens maar zie niet echt in het oog springende deals. En vind het een beetje zonde om ze voor 0,4 cent per stuk om te zetten in euro's via uitgaven. Eigenlijk zou het mooi zijn als ze meer dan een halve cent per mile opleveren (bijv. via Suit Supply giftcards).
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2017
  6. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik boek ze eigenlijk altijd direct over naar Flying Blue. Bij de platinum kaart krijg je nu voor iedere euro uitgave (1,5 reward miles): 1,2 FB miles.
     
  7. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Vorige week via de link van het forum hier de reguliere gold kaart aangevraagd.

    Heb zelf een FB amex kaart. Vandaag bericht gekregen dat de aanvraag is stopgezet omdat er is gebleken dat ik al een amex kaart heb. Lijkt er dus toch op dat amex het tegenwoordig als 1 product ziet...
     
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Kwa waarde is ticket boeken of upgrades kopen het meest voordelig. Gister net ticket naar Japan geboekt en volledig met miles geupgrade naar BA. Vooral Promo awards zijn goed kwa waarde per mile.
     
  9. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    3x SQ in elke boekingsklasse behalve G
     
    high_class vindt dit leuk.
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Leuke actie, maar let op: je moet binnen 4 maanden de 3 vluchten maken. Dus registreer pas vlak voor je met SQ de 3 vluchten gaat maken.
     
  11. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Daar kom ik dus nu ook net (te laat) achter.......
     
  12. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb vanmiddag met amex gebeld omdat ik het niet grappig vond dat ik vanuit bangkok met een lokale sim 40 euro gecharged ben voor een belletje naar de Thaise service lijn. Ze zeiden aan de telefoon dat dit niet mocht gebeuren en dat ik de kosten terug krijg incl. 2 maanden dubbel sparen. Dus nu is elke euro 3 punten :cool:
     
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb vandaag zelf ook nog telefonisch contact gehad met American Express. Zij bevestigen ook dat het om één product gaat. Als je dus op dit moment al een Flying Blue Amex hebt, kun je dus geen gebruik maken van deze promotie.
     
  14. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist gebeld met AMEX om mij FB Gold Card om te zetten naar een reguliere AMEX Gold. Was helaas niet mogelijk. Iemand nog tips om dit voor elkaar te krijgen of zit er niks anders op dan de FB Card stop te zetten en een jaar te wachten?
     
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vanochtend enquete ontvangen van amex. Ingevuld en ze kwamen er niet best uit t.o.v. mastercard waar ze zelf de vergelijking mee wilden maken. Slechte acceptatie en koersopslag sprongen er negatief uit, hun punten natuurlijk zeer positief. Ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen. Maak in ieder geval kans op 15 K.
     
  16. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Je zou volgens mij gewoon je FB Gold kunnen stopzetten en dan een Amex Gold aanvragen. Alleen kan je binnen een jaar geen gebruik maken van een welkomstaanbieding (punten en korting). Je betaald dus gewoon €200,-
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wie weet waar ik kan vinden om welke 400 hotels het gaat waar je een upgrade kunt verwachten en 75 USD credit? De voorwaarden zijn vaag.
     
    high_class vindt dit leuk.
  18. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Deze kan je vinden op hcdigitaldirectory.com
     
    Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  19. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Is afmelden, vervolgens aanmelden voor een AMEX Green Card en na een half jaar upgraden naar een Gold Card ook een optie, of trappen ze daar niet in?
     
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag mailtje amex met aanbod upgrade gold naar platinum, bonus 30.000 points.
     
    FlyingFonz en Ready2Board vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina