American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik probeerde deze maand een reguliere platinum card aan te vragen (had toen een FB card) en het aanbod was 50K. Maar wellicht goed om even te checken met amex mocht je interesse hebben.
     
  2. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje, krijgt een extra kaarthouder bij AMEX gold ook lounge toegang. Of krijgt alleen de hoofd kaarthouder dit?
     
  3. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik zie dat sinds afgelopen dinsdag een aantrekkelijke actie voor de AMEX Platinum Card geldt: 50% korting op het eerste jaar lidmaatschap, dus 350 euro/jaar ipv 700. En daarnaast 20.000 MR bonus. Of 25.000 MR bonus als je via een referral komt.

    Zeker interessant, want je krijgt voor de bonus (uitgaande van de referral 25k bonus) bijvoorbeeld
    - 20.000 FB miles
    - 50.000 Club Carlson punten
    - 25.000 Hilton Honors punten

    Als je dat goed inzet is kun je daar meer dan 200 euro waarde voor krijgen, wat betekent dat je je kaartbijdrage terugverdient als je ook de 150 euro travel voucher (die je erbij krijgt) gebruikt. Betekent dat je - zelfs als je na een jaar opzegt - minstens een jaar gratis de extra voordelen hebt zoals Priority Club lounge toegang voor 2 personen, meerdere Gold hotelstatussen (SPG/Marriott, Hilton Honors, Club Carlson), FHIR, reisverzekering etc.

    En natuurlijk kun je ook eerder opzeggen, dan is verhouding tussen kosten en voordelen nog gunstiger.

    Ik heb een paar maanden geleden de volle 700 euro betaald, dus dat was niet handig :-(. Maar wel een goede keuze, met name statussen en lounge toegang heeft me al veel opgeleverd.

    Mocht je voor Platinum met de 25k bonus willen gaan dan mag je uiteraard mijn link gebruiken... dat is leuk voor ons allebei: www.americanexpress.nl/introduceren/gerrismgf1?=100259254
     
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Interessant nieuwsbericht, zie onder. Ben benieuwd wat dit voor de Europese, en Nederlandse regulier platinumkaarten gaat betekenen.. Nieuwe design is goed:
    [​IMG]

    American Express escalates high-fee card competition

    American Express Co (AXP.N) will begin to offer this month $200 a year in Uber rides, plus other new perks, on its Platinum charge cards as it fights to protect its high-end market from JPMorgan Chase & Co (JPM.N) and Citigroup Inc. (C.N)

    The new Platinum benefits will include richer credits for spending, access to more airport lounges, special dining and entertainment options and free use by family members of an American Express Gold card, according to Janey Whiteside, general manager of Global Charge Products, Benefits & Services for American Express.

    The changes, which will start on March 30, will also raise the annual account fee for card holders to $550 from $450.

    Both JPMorgan and Citigroup, which has a $450-per-year Prestige card with its own mix of spending credits and perks, are using cards to try to eat away at American Express profit margins, which have long been higher than their own. The banks have also acted because banking regulations imposed after the financial crisis generally favor investing in card businesses over capital markets.

    In August, JPMorgan stirred up the high-end card market when it introduced its $450-per-year Chase Sapphire Reserve card with an initial sign-up bonus worth as much as $1,500, plus $300 in annual travel credits and high credits for spending. The bank started making the cards out of metal to give them a luxurious feel.

    American Express will now start using metal for its Platinum cards. Since 1999 it has been using metal for its Centurion card which carries an annual fee of $2,500 on top of an initiation fee of $7,500.

    The new Platinum benefits include up to $200 of payments for Uber rides within the United States. The card already offers $200 in annual credits for airline fees.

    The increased competition has been a boon to websites such as NerdWallet.com and ThePointsGuy.com, which compare card costs and benefits from a consumer viewpoint.

    American Express began working on the changes in the Platinum card before JPMorgan brought out its Sapphire Reserve card, Whiteside said in an interview on Wednesday.

    "This is a response to listening to our customers," she said. "We are always looking at ways to bring value to our card members.

    American Express kicked off the premium card market in 1966 when it introduced its Gold card, Whiteside said. It brought out the Platinum card in 1984.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2017
    JustinCase vindt dit leuk.
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Onze Platinumkaart komt komende week binnen, ben benieuwd of deze al het nieuwe design heeft!
     
  6. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Weten jullie waar een overzicht te vinden in van Membership Rewards Bonus aanbiedingen? Zag net dat ik er een aantal heb maar heb geen idee waar ik ze aan te danken heb: amex-1.jpg American_Express_Nederland_-_Membership_Rewards.jpg
     
  7. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    en? :)
     
  8. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat dit een foutje is want 5000 bonuspunten bij een besteding van €30,- zo gul zijn ze niet bij American Express..
     
  9. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Nope! Gewoon nog het oude ontwerp, had toch wel op het nieuwe ontwerp gehoopt.
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Is de referral bonus voor de Amex plat nog steeds 25000 punten?
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Zal nog wel even duren denk ik. De Europese kaarten worden volgens mij in Frankrijk gemaakt.
     
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand als je een nieuwe plat request doet, zegmaar een vervangende kaart aanvraagt of je het nieuwe metale design krijgt?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ja dit kan dit heeft Ben van OMAAT ook gedaan.
     
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    ik vraag me af of het ook in NL werkt. Zie vaak dat USA voor oploopt. Ook met voordelen van de kaart. Ik ga morgen wel even bellen met de leden service om te checken :)
     
    jvz vindt dit leuk.
  15. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mooi. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Eerlijk gezegd verwacht ik dat het nog wel even gaat duren voordat wij deze mooie kaarten ook krijgen.. ;-).
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wie heeft de serviceline al gebeld voor meer info? :D
     
  17. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Lees hierboven iets over 200$ Uber tegoed en andere rewards.
    Zijn deze al beschikbaar in Nederland? Ik heb afgelopen week de Gold Card aangevraagd maar ben toch nog wel heel erg geïnteresseerd in de Platinum kaart. Iemand die daar meer informatie over kan geven?
     
  18. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    De Nederlandse Platinum Card is een ander product dan de Platinum card in bijv. de VS. De benefits zijn ook anders. Zo zullen de ICC en Europese kaarten nog wel een tijdje plastic blijven, vermoed ik. Weinig marktdruk hier om het te veranderen.

    Ondertussen geniet ik wel van m'n Platinum uit de VS :)
     
  19. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Daar heb je toch een SSN voor nodig?
     
  20. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Dat klopt inderdaad.
     

Deel Deze Pagina