American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    aan PayPal koppelen en dan uitkeren?

2. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Als diegene PayPal of creditcard betalingen accepteert zou je met je AMEX kunnen betalen. Helaas accepteren veel kleine ondernemers geen PayPal of AMEX gezien de hoge kosten. Dus in dat geval kan het lastig worden.
    Ik probeer zoals gezegd het wel altijd te doen waar mogelijk.

Je moet met trucjes wel uitkijken dat AMEX het niet gaat zien als cash transacties; zie mijn post elders op het forum over Plus500 :)

3. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Decembermaand, cadeaumaand.
    Wanneer u in december 2016 meer dan € 500,- uitgeeft met uw American Express kaart, krijgt u van ons nog eens 1.000 Membership Rewards punten cadeau. Bovendien maakt u al met één betaling kans op de superbonus van 100.000 Membership Rewards punten! Wij geven er in totaal 10 weg.

Shop in december onbezorgd met American Express.
    [​IMG] U betaalt veilig, ook online.
    [​IMG] Uw cadeaus zijn verzekerd tegen schade en diefstal.
    [​IMG] U kunt cadeaus ruilen met de Geld-Terug-Garantie.

Wij wensen u veel shopplezier en prettige feestdagen.

4. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Wat ik gewoon erg jammer vind is dat AMEX alleen hier in Nederland zo slecht ondersteunt lijkt te worden. De US is natuurlijk een duidelijk verhaal, maar ik was een paar maanden geleden in Barcelona en daar kan je een kop koffie afrekenen met een AMEX kaart. Ik was daar verbaast als de kaart ergens niet gevoerd werd, hier is het andersom.

Ik heb ook het gevoel dat AMEX Nederland nou niet echt zijn best doet om hierin te verbeteren, volgens mij horen ze deze klacht al jaren en jaren

5. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Begrijp dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met Ahold. Zodra dit er door is vergroten ze ineens massaal de mogelijkheid om punten te sparen (tenzij je natuurlijk geen boodschappen doet bij AH of Jumbo).

En ja, in Amerika kun je een pakje kauwgum afrekenen met je Amex kaart. Uiteindelijk zal dat in NL ook wel komen.

Robert, jvz en Melchior vinden dit leuk.
  6. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Dat zou echt een hele mooi toevoeging zijn!

7. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Interessant. Hoe kom je aan deze info? ik kon tot voor kort bij een Gall & Gall altijd met American Express betalen. Sinds twee maanden wordt deze niet meer geaccepteerd. De winkelier gaf ook aan dat er onderhandelingen zijn met Ahold nu (waarvan Gall een dochter is).

Zou idd mooi zijn als Albert Heijn binnenkort Amex accepteert (dan zal ik weer eerder daarheen gaan dan naar Jumbo)..

8. Stef

Stef Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand of er een verhoogde signup bonus of referral actief is voor AMEX platinum (niet Flying Blue)? Dus meer dan de standaard 20.000. De referral bonus van IF lijkt niet (meer) te werken.

Verder vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het aanvragen van AMEX Platinum zonder te voldoen aan de 60.000 bruto eis. Ik zit hier iets onder maar heb wel behoorlijk wat eigen vermogen. Telt dit mee als je bewijsstukken meestuurt?

9. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ha Stef, ik heb je een privebericht gestuurd. Heb zelf ook de gewone AMEX Platinum en bewijsstukken zijn niet nodig. Ik zou denk ik in dat geval gewoon 60.000 opgeven (daar zitten dan ook inkomsten uit vermogen in ;-), omdat je er anders denk ik uitgefilterd wordt.

Stef vindt dit leuk.
  10. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Deze is niet van IF maar van de auteur zelf...

high_class vindt dit leuk.
  11. Quinten

Quinten Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Is er iemand met een Amex Plat? Ik overweeg er een aan te vragen, maar de voordelen zijn zó ondoorzichtig en de knullen op Schiphol wisten me er niets over uit te leggen. Misschien dat iemand zijn/haar ervaringenen kan delen? Ik zit met deze vragen:

- Kun je met de Priority Pass wel of niet een gast gratis meenemen?
    - Is de 'travel voucher' €150 of €250 waard (zie bijlage, beide bedragen worden genoemd)?
    - Is die voucher makkerlijk in te wisselen voor vluchten, of moet je een overpriced pakket kopen?
    - Welke status krijg je bij SPG en Hilton? Beide gold of misschien plat?

Mijn dank is groot voor de antwoorden! :)

Bijgevoegde bestanden:

12. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ha Quinten, de meeste van je vragen zijn al eerder beantwoord in deze discussie.
    Je krijgt Priority Pass + 1 gast gratis op je naam. Volgens mij kan zelfs een evt. extra Platinum kaarthouder ook een eigen Pass aanvragen (en ook weer een gast meenemen).

De travelvoucher is EUR 150,- waard. Ik moet zeggen dat ik het zelf lastig vind om m in te wisselen. Vaak vind ik op andere zoekmachines aantrekkelijker ticketprijzen en hoteldeals dan bij American Express, waardoor het niet interessant is om de korting te gebruiken. Maar er komt vast nog wel een gelegenheid (heb de Platinum kaart sinds oktober).

De status die je krijgt bij SPG en Hilton is Gold.

N.B. Mocht je nu nog geen Amex hebben, dan is het handig om via referral aan te vragen. Je krijgt dan 25.000 miles (ipv 20.000).

13. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik kan je uitnodigen.

- ja
    - 150 bij mij, maar op een groter bedrag (500 of 1000 euro uitgave)
    - niet geprobeerd
    - goud

edit: die gasten op schiphol verkopen volgens mij alleen de FB AMEX

Quinten vindt dit leuk.
  14. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Let op: huidig aanbod voor nieuwe leden is 50K membership rewards (december actie) ipv de eerder genoemde 20K punten. Op de Amex site staat nog steeds de 20K maar dit is niet correct.

15. Quinten

Quinten Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Wow, bedankt voor de reacties. En @jvz, het klopt wat je schrijft dat info in deze thread staat. Maar veel info is misschien achterhaald, vandaar dat ik het nog eens vroeg. Bedankt voor de info - en 50k punten is niet mis. Ik ga eens peinzen :)

16. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij wel, in ieder geval wel in het verleden. Wilde geen FB AMEX en heb ooit de gewone AMEX daarzo van ze afgenomen.

Laatst bewerkt: 28 dec 2016
  17. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Bij het Priority Pass prestige lidmaatschap dat je bij de AMEX Plat. krijgt betaal je gewoon voor je gast. Volgens de PP site geldt voor elk PP lidmaatschap.

18. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    De 50K bonus MR geldt volgens mij alleen voor een upgrade. Voor nieuwe kaarthouders is er een MR bonus van 20K.

19. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    Nee, amex heeft een aparte afspraak. Er zijn geen kosten voor een gast (+ geen kosten voor een gast voor de pp van de extra kaarthouder).

20. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Verschilt de NL platinum kaart hiermee met de Belgische variant?

Deel Deze Pagina