American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Jazco

Jazco Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik wil begin januari 2x enkel AMS>BKK boeken, Qatar Airways is het voordeligst (met een normale reistijd) en de stop 'in het midden' vinden we prettig. Nu kost dit ticket €419pp, maar als ik het met Amex betaal €444. Dat zijn vrij hoge kosten. Ik heb van het weekend via Swoodoo.de (soort Duitse Skyscanner/metasearcher, vaak beland je op sites waar het €10 goedkoper is dan NLse sites) gezocht. Op die site kan je ook je betaalmethode/type creditcard selecteren.

Ben benieuwd hoe mensen hier normaal mee omgaan. Voor de punten/rewards wil je natuurlijk zoveel mogelijk met je Amex betalen.

Daarnaast: ik ben ook hard op zoek naar een elektronicazaak waar je met Amex kan betalen.. Vind je ook niet zo gauw.

2. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Je kunt ticketprijzen ook checken via https://travel.americanexpress.nl
    Dit levert in ieder geval dubbele MR punten op, en ik kom bij KLM tickets vaak 'netto' voordeliger uit.

Mediamarkt accepteert in ieder geval Amex in de winkels, Coolblue online via Paypal of natuurlijk bol.com

3. Jazco

Jazco Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank voor de tips. Paypal, stom! Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik wil idd wat via Coolblue kopen en moet in 3 maanden €1000 besteden dus wilde graag de Amex gebruiken. Eens kijken of Paypal betalingen daarvoor meetellen.

4. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Absoluut!

5. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Pas wel op: als je een normale bankrekening aan je PayPal account gelinkt hebt, selecteert PayPal die automatisch tijdens een betaling! Let dus goed in het PayPal betaalscherm op dat er naar je AMEX gecharged wordt.

RobertFB vindt dit leuk.
  6. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ja hoor, Paypal telt gewoon mee. Ik heb weinig webshops gevonden die electronica verkopen van 500+€ die geen Paypal of Amex aannemen.

7. FelixTheCat

FelixTheCat Blue Tier

Leuk Bevonden:
    112
    Trofeepunten:
    28
    Ook handig: in Londen werkt je American Express-kaart voor het openbaar vervoer! Je hoeft dus geen Oyster Card te kopen en op te laden, als je contactloos betalen op je Amex hebt kun je daarmee gewoon in- en uitchecken op alle bussen, metro's, DLR-treinen en de kabelbaan over de Thames :)

Het zou met MasterCard ook moeten werken, al heeft die van mij (ING) geen contactloos-logo. Je Maestro-pinpas moet in principe ook werken, al schijnen sommige kaarten uit onder meer Nederland het niet te doen, dus dan is het handig om een Amex te hebben.

lloydje33, Ready2Board, FlyRicky en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Geven de hotel-perks een gegarrandeerd instap niveau of is het een soort fast track en moet je je vervolgens opnieuw kwalificeren?

9. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Het is een gegarandeerd niveau en je hoeft je niet jaarlijks te herkwalificeren.
    Dit zijn de niveaus bij de hotelprogramma's i.c.m. American Express® Platinum Card:
    • Hilton HHonors™ Gold-status
    • Gold Elite Lidmaatschap van Club Carlson℠
    • Starwood Gold Preferred Guest status (en nu dus ook Marriott Gold Elite via account link)
    • Shangri-La's Golden Circle Jade
    • MeliãRewards Gold

Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    high_class vindt dit leuk.
  10. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij Accor platinum ook.

11. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    Nee, dat is er niet meer sinds een aantal maanden.

12. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Accor helemaal eruit?

13. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ja, helaas!

14. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hou je dan wel die status of vervalt die dmv soft landings? :D

15. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Mijn ervaring op basis van het annuleren van de Platinum kaart een aantal jaren geleden (nu weer terug naar Platinum):
    • Hilton HHonors: soft landing naar Silver
    • Club Carlson: altijd Gold gebleven zonder noodzaak te herkwalificeren ;)
    • Starwood: altijd Gold gebleven zonder noodzaak te herkwalificeren ;)
    • Shangri-La's Golden Circle Jade: geen ervaring
    • MeliãRewards Gold: geen ervaring
    • Accor: harde landing van Platinum naar Classic

16. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Niet leuk!

17. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de traditionele Amex Platinum card sinds twee weken (voorheen Amex FB Gold). Ben benieuwd of deze bevalt. Ik verwacht dat het me de komende jaren meer moeite kost om status te houden bij airlines (nu nog FB Silver) en omdat ik iets minder vlieg (en bij verre reizen regelmatig business) is dat nu wat minder belangrijk.

Ik vind het wel prettig dat ik mijn keuze voor airlines weer kan laten afhangen van de beste prijs / kwaliteitverhouding (en ik dus net zo goed voor een Midden-Oosten Airline kan gaan als voor KLM).

Ook is er bij de traditionele kaarten meer flexibiliteit in miles, al zijn ze in mijn ogen wel wat minder waard dan FB Miles. Overigens krijg je wel vijf extra kaarten dus als familie/vrienden wat uitgeven helpt dat enigszins ;).

Andere voordelen die ik verwacht te benutten zijn Priority Pass lidmaatschap (onbeperkt loungetoegang voor 2; mijn eerste ervaringen zijn positief), autohuurvoordelen (status Hertz en Avis) en verzekeringen, travelvoucher twv EUR 150 en mogelijk de hotelstatussen (maar dan moet het maar net zo uitkomen, ik ga voor luxe vier/vijf sterrenhotels voor de beste prijs -> dus kan ook via OTA bij hotel waar ik geen status heb).

Ook conciergeservice heb ik al geprobeerd. Een sterrenrestaurant boeken op een zaterdag in December lukte niet. AMEX kwam wel met andere suggesties en heeft vervolgens boeking voor me gemaakt. Klantenservice is erg vriendelijke en hartelijk (naar mijn zin soms zelfs net iets te ;-).

Uiteraard bereid tot nadere toelichting als jullie dat nuttig vinden.

Laatst bewerkt: 23 okt 2016
    Flying doc vindt dit leuk.
  18. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    heb je dit via AMEX gedaan, of opgezegd en via een referral de nieuwe kaart platinum kaart genomen? Ik zit er ook aan te denken om dezelfde switch te maken

19. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43

Ik heb FB Amex opgezegd en via referral geprobeerd. Omdat ik net een kaart had gehad werd dat geweigerd. Nu dus zonder referral aangevraagd.. Bij referral krijgt nieuwe kaarthouder volgens mij 25000 miles (ipv 20000).

high_class vindt dit leuk.
  20. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Nog wat extra recente ervaringen over de Platinum Card. Ik heb toch nu al het idee dat dit product in Nederland minder aandacht krijgt van Amex dan in het buitenland.

Zo wilde ik deze week een aanbieding boeken bij een restaurant waarmee ze op hun Platinum website adverteren (en je kan telefonisch reserveren via Platinum LifestyleService). Na anderhalve dag blijkt dat deze aanbieding niet meer geldig is (maar ook nu nog wordt gepromoot). Vervolgens verwijst AMEX naar een aanbod dat standaard op de restaurantwebsite wordt gedaan. Teleurstellend.

Verder is er na 18.00 uur 's avonds geen Nederlandstalige platinumservice meer beschikbaar maar word je doorgeschakeld naar American Express UK. Op zich geen probleem, maar dit bevestigt wel dat Platinum in Nederland in mijn ogen niet de aandacht krijgt die het verdient (zou ik denken..).
    Overigens geeft de ledenservice ook niet altijd juiste informatie is mijn ervaring..

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt: 27 okt 2016
    Ready2Board vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina