American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Hoe kom je daar aan dan? Neem aan dat je in Nederland woont?
     
  2. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik woon in Nederland én de VS, vandaar. :)
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wie weet waar ik de amex plat voordelen kan vinden. Als ik ingelogd sta kan ik nergens wat vinden :D
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Als je er al een hebt kun je hier terecht. Zo niet, dan hier :)
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Is er geen enkele manier om als Nederlander een Amerikaanse AMEX te nemen? Kan je voor de metale kaart niet gewoon naar de US bellen?
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee, kan helaas niet. Zelfs voor Amerikanen die in het buitenland wonen schijnt het erg lastig te zijn. Regelgeving voor financiële instellingen mbt niet-ingezetenen zijn de laatste jaren ontzettend verscherpt.
     
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Kan iemand uitleggen hoe snel na ontvangst van de Amex plat je de aanmelding kunt doen bij priority pass? Wat moet je doen, krijg je dan van priority pass ook nog een los pasje vóór je gebruik kunt maken van de lounges of is registratie van de Amex Plat aan/bij Priority pass voldoende en laat je enkel de Amex Plat kaart scannen in de lounges.
     
  8. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Direct na ontvangst. Even bellen naar de ledenservice en je ontvangt de Priority pas(sen) binnen 1-2 weken. Voor de eigen Centurion lounges in de US heb je aan de plat kaart genoeg. Voor de lounges in het PP programma is de fysieke of digitale PP pas nodig.
     
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    @Laurens dank! En de fysieke kaart, kun je die dan ook meteen activeren in de app?
     
  10. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Met de website inloggevens die je van PP ontvangt kun je de digitale kaart gebruiken via de app. De fysieke kaart hoeft na ontvangst niet geactiveerd te worden.

    Als je op korte termijn gebruik wilt maken van een lounge, kun je PP bellen (UK nummer), dan heb je snel toegang tot de inloggegevens en de digitale pas.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb contact gehad met de ledenservice. En helaas hebben ze nog niet het metale design in NL beschikbaar. Wij moeten het doen met plastic. :(:(:(
     
    high_class vindt dit leuk.
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Geldt de huidige American Express Lente Promotie ook voor leden die op dit moment een Flying Blue Amex hebben? Ik zou graag van de actie gebruik willen maken maar ik heb op dit moment al een Flying Blue Gold Card. Ik kan enkel in de voorwaarden vinden dat deelnemers die de afgelopen 12 maanden een (partner)kaart van American Express hebben gehad zijn uitgesloten, maar geldt dit ook voor de Flying Blue?
     
  13. rubenz

    rubenz Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ja! In januari van Flying Blue Gold naar Amex Platinum gegaan. Volgens de klantenservice zijn het twee aparte producten. Kreeg de punten en 50% korting op jaarlijkse bijdrage.
     
    Goffe de Boer en FlyingFonz vinden dit leuk.
  14. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb eens gebeld met de ledenservice over de metale kaart, vond het namelijk nogal raar dat ze niks konden regelen. Maar omdat er blijkbaar steeds vaker mensen over bellen gaan ze het bespreekbaar maken bij het managment :eek:. Laten we hopen dat ze de optie binnenkort gaan bieden!

    Een vraagje, ik zat dat welkomst boekje nog eens door te lezen en ik zag dat je ook le club accor platinum zou krijgen. Hoe ontvang je die status? Ik kan het namelijk nergens zien op de site.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Is volgens mij een tijd geleden al vervallen deze status.
     
  16. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Die benefit is er inderdaad niet meer.
     
  17. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een goede short cut gevonden voor Star Alliance Silver of Gold status. Als je een AMEX Plat hebt dan krijg je Shangri La Golden Circle status Jade. Door je KrisFlyer te linken krijg je instant Silver status en na 3 vluchten Gold. Dit komt door hun partnership wat hier te vinden is!
     
    JeeDee, Ready2Board, platman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Zodra de kaart is goedgekeurd kan American Express de priority pass al voor je aanvragen. Zodra het kaart nummer namelijk in hun systeem bekend is (dat is al voordat jij de pas hebt ontvangen) kunnen zij de aanvraag regelen.
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    interessant. is dit 3x singapore airlines of 3x star alliance?
     
  20. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag met Amex gebeld en wordt nu niet als twee aparte producten gezien.... volgens mij weet amex intern zelf niet wat regels zijn....
     

Deel Deze Pagina