American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Zodra je de magische woorden "ik wil eigenlijk opzeggen" noemt, lijkt het alsof de getrainde medewerker pas iets doet. Ze moeten over de brug komen met punten om jou te behouden.
    De keren dat ik belde voor een retentiebonus 'want ja ik heb de kaart nu een jaar dus wil weer wat puntjes', werd steeds gezegd 'dat dat niet gedaan werd'.
     
  2. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Vraag niet direct om punten, inderdaad twijfels over opzeggen. Die mijn ouders eigenlijk ook hebben...
     
  3. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vanochtend gebeld dat ik twijfels heb over opzeggen (heb ik ook), maar de medewerker gaf geen krimp. Ze suggereerde dat Gold wel een leuke kaart was voor me, of dat ze met alle liefde de kaart kon opzeggen. Was wel een week "te vroeg", de kaart aangevraagd op 6 juni. Spend rond de 45k in een jaar tijd.

    Kan het te maken hebben met dat ik een week te vroeg was? Of had ik gewoon een verkeerde medewerker aan de lijn?
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Denk het laatste. Met zo'n spend zou wel wat mogelijk moeten zijn.
     
  5. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij gaf de medewerker ook geen krimp, en gaf inderdaad ook aan dat Gold een alternatief is. Heb de kaart 9 maanden, mogelijk dat de oorzaak is.
     
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad @Sokkenpop en @JornMich , er wordt vrij strikt vastgehouden (of een setting in het AMEX systeem) dat je de kaart wel een jaar moet hebben.
     
    JornMich vindt dit leuk.
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    In de 8 jaar dat ik kaarthouder ben, nog nooit een retentie aanbod ontvangen en ook niet om gevraagd.
     
    VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  8. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Gemiste kans :p Wellicht met terugwerkende kracht proberen? :p
     
    Bjorn en Miya vinden dit leuk.
  9. Platinov

    Platinov Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Toch vreemd, ik heb de kaart sinds half april 2022. Wel ooit wat punten gekregen vanwege een (terechte) klacht, spend hoger dan 25k maar het systeem geeft volgens de medewerkers aan dat er geen aanbod voor mij gedaan kan worden. Inmiddels 3x gebeld, ze vragen steeds of ik naar Gold wil downgraden. Over een maand nog eens proberen en anders stop ik gewoon met Amex.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Gezegd dat ik overwoog op te zeggen of te downgraden n.a.v. het bericht dat MR minder waard werden en kreeg een retentieaanbod...
     
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben van plan om te switchen amex fb plat naar reguliere amex plat.

    De xp’s van de fb kaart heb ik niet nodig en plat for 2 gebruik ik ook niet. Laatste keren op Schiphol best weer aanzienlijke rijen bij de douane, dus wil graag privium. Ook het diner tegoed en toegang tot andere lounges dan de klm kantine maken een reguliere amex voor mij aantrekkelijker dan de fb kaart.

    Ik zie bij amex dat ik kan overstappen naar een andere kaart, maar daar zit geen bonus of iets dergelijks bij. Is er nog een methode om een bonus uit deze overstap te slepen?
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Officieel niet, maar als je een reguliere Platinum kaart aanvraagt via een referral heb je goede kans om toch de bonus te krijgen. Geen garanties maar ken toch wel verschillende succes verhalen op dit gebied.

    Geen idee hoeveel haast je hebt met Privium, maar het meeste rendement haal je door eerst een Gold kaart aan te vragen en vervolgens na een half jaar te upgraden naar Platinum (bij een goede upgrade actie uiteraard).
     
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Lange rijen bij de douane ook Schiphol? Daar helpt ook Privium niet tegen vrees ik.
     
  14. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Eens met wat bijzonderetickets zegt, grote kans als je middels een referral aanvraagt en je andere kaart gewoon opzegt dat het goed gaat.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    De referral bonus is momenteel wel vrij matig en rechtstreeks aanvragen levert momenteel ook geen korting op.
    Ik zou persoonlijk nog even wachten met aanvragen. Al weet je natuurlijk ook niet wanneer er wel weer een mooie aanbieding langskomt...
     
  16. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb al enige jaren de Amex FB Gold en heb ~1 jaar geleden de reguliere Plat aangevraagd. Ik kreeg toen wél een signup bonus, zonder referral. Omdat ik onder de impressie was dat ik toch niks zou krijgen heb ik ook niet gewacht tot mooiere (referral) aanbiedingen, wat wel jammer is, maar kreeg dus onverwachts toch 20k award punten wat uiteraard beter dan niets is.

    Grappig overigens, ik overweeg juist het omgekeerde. Als ik mijn FB gold met een mooie aanbieding upgrade naar FB plat ben ik ook Flying Blue Gold, en dan overweeg ik mijn reguliere Plat op te zeggen en wellicht naar reguliere Gold te gaan, zeker ook na de recente devaluatie van de reguliere Plat kaart zonder dat daarvoor iets voor terugkomt (tot nu toe dan). Dining credit is zeker mooi maar voor dit jaar al op, en over het algemeen vind ik Priority Pass lounges nogal schraal (uitzonderingen daargelaten). Ik heb dan toch het idee dat airline exclusieve lounges vaak beter zijn, maar dat zullen de mensen hier beter weten. Privium is denk ik hetgeen wat gaat bepalen of ik de switch maak of niet.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Inderdaad



    In deze video legt de douane uit wat de douane doet op Schiphol.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2023
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Nou, als je via de privum de grens passeert terwijl er niemand voor je is lijkt me dat toch wel hoor.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Dat is de KMAR of de Security. Bij de douane zelf krijg je geen voorrang met privium.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Ik bedoelde uiteraard de grenspassage met privium. Maar dat vermoeden had je waarschijnlijk zelf ook al...
     

Deel Deze Pagina