American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Net gebeld i.v.m. retentie offer, 50k en 2,5 MP voor 3 maanden
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Het retentieaanbod is inderdaad o.b.v. je spend. Zojuist gebeld en dit werd mij verteld. Omdat mijn spend hoger is dan hun scenario’s kon hij geen aanbod doen maar ga ik later teruggebeld worden.
     
  3. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Net ook gebeld. Engelse lijn geprobeerd. Heb plat.
    Aanbod 25k punten en geen extra punten/euro. Spend was iets boven 30k.

    Niet geaccepteerd overigens. Ik probeer het later nog wel een keer
     
  4. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik belde ook de Engelse lijn, maar kreeg vervolgens wel een NL sprekende medewerker aan de lijn die verward zei... ' are you Dutch?' :p
     
  5. Simon

    Simon Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Kan je, doordat deze downgrade er is, eerder dan het jaarlijkse moment, een retentie offer van Amex krijgen?
     
  6. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ja dat was mijn vraag ook. Ik ben pas sinds half januari overgestapt van AMEX FB Silver naar AMEX Platinum (regulier, dus niet FB) en heb toen 70.000 MP gekregen, dus m.i. is het nog veel te vroeg om nu te gaan bellen. Of toch juist niet?
     
  7. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18

    Ik heb twee jaar lang geen kaart gehad, maar sinds half december weer een platinum. Heb 50k en 2.5x MR gehad. Loont dus wel om het te proberen!
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Heb je toevallig recentelijk nog een retentie aanbod gehad?
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Ja dat zou mogelijk moeten zijn, het interne beleid bij Amex is volgens mij dat je 1x per jaar de retentiebonus mag krijgen.
     
  10. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Binnenkort vliegen wij voor het eerst met onze American Express Platinum (3 volwassen, twee platinum cards) kaart en alle daarbij horende voordelen. Wij hebben een tussenstop van 5 uur op Atlanta Int. Airport (vliegen door naar Denver). Zijn er mensen met lounge ervaringen op Atlanta en welke zouden jullie voor ons als rookie aanbevelen die de moeite waard is?
     
  11. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Ik vond de Delta Sky club lounge bij Concourse F wel fijn. Grote plus vond ik het dakterras met uitzicht over het vliegveld. Ook de douches waren netjes en schoon. Een van de betere skyteam lounges.
     
  12. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vorig jaar augustus een aanbod punten gehad en geaccepteerd. Medewerker zag nu een nieuw aanbod op basis van spend, maar moest overleggen of ze dit aan mocht bieden omdat het korter dan een jaar geleden was. Bleek niet te mogen, ondanks mijn opmerking dat de voorwaarden van de kaart nu anders waren.

    Ze mocht het niet zeggen, maar beste was om in augustus terug te bellen, dan konden ze het weer aanbieden.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Vreemd. Mijn laatste (geaccepteerde) retention offer was nog geen jaar geleden.
     
  14. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk dat Mike jammer genoeg net een medewerker aan de lijn had die iets nauwkeuriger omging met de protocollen :eek:
     
  15. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bij de Delta Sky Club lounges mag je geen gratis gast meenemen die geen American Express Platinum kaart heeft maar wel vliegt onder dezelfde boeking?
     
  16. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Hallo allemaal vanuit Canada
    Ik logde in op de Amex app en zag tot mijn verbazing dat ik opeens veel Rewards punten had. Uit nieuwsgierigheid daarom ook ingelogd op de rewards pagina en zag toen staan wat op de screenshot staat. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Is dit misschien omdat ik een klacht heb lopen bij AMEX en ze het zo oplossen ofzo? Een referral bonus kan het niet zijn want dan wordt dat vermeld (was in ieder geval wel zo toen familieleden via mij een kaart namen).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Dit is de laatste tijd wel de tekst voor een referral.
     
  18. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Oh wat apart. Ik had dit echt niet als referral aangezien. Bedankt voor de uitleg.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Met m'n ouders gebeld, die kregen aan aanbod van 12,5k punten en niks anders... ook met spend boven 25k afgelopen jaar. Met de platinum kaart was dit.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Vragen jullie gewoon direct om een punten bonus, of draaien jullie er een beetje omheen?
     

Deel Deze Pagina