American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Francisco_NL

    Francisco_NL Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Yup. Or say you’re considering to downgrade.
     
  2. Sifi

    Sifi Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Onlangs hetzelfde meegemaakt in Italië, kleine kras op de velg, zinloze discussie inderdaad. In de lounge tijdens het wachten op de vlucht schadeclaim ingediend welke een paar dagen later werd uitgekeerd.

    Geen vragen, of ander contact.

    Het enige vervelende is dat je maar 2 claims per jaar mag indienen…
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Just tried my luck in the chat. But no luck. They Amex associate said:

    “I checked the details and can see that this is a global change that has happened for all our card members across the Netherlands.”

    And advised me to call for a retention offer.

    I would like to know, though, if this change is indeed global? As I’m reading a lot of things about Amex in the US being better, benefits wise.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Vandaag na aanleiding van berichten hier eens gebeld voor een retentieoffer op de gold card. Kreeg 12,5K punten en 3mnd dubbele punten aangeboden. Spend was ergens rond de 15-20k.
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Het lijkt erop dat de grens waarboven je meer punten krijgt 25k uitgaven is. Wellicht goed om als datapunten te nemen zo de recente posts hier in dit topic. Wellicht dat anderen kunnen aanvullen?
    Gold 12,5k en 3 mnd 2 pts euro
    Plat 25k en 3 mnd 2,5 pts euro

    Boven bedrag X (>25k?)
    Gold 25k en 3mnd 2 pts euro
    Plat 50K en 3mnd 2,5 pts euro
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Plat, aanbod 50/K, spend boven 25/K.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik bel wanneer ik terug ben van vakantie over 2 weken want dan ben ik een jaar klant. Ikzelf verwacht een aanbod van 50k en 2.5MR per euro voor 3 maanden aangezien mijn spend redelijk boven de €30k ligt. Ik laat het hier wel weten als datapoint
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    net gebeld en het spelletje gespeeld. Interessant is dat ze qua membershipduur ook mijn oude Amex FB Gold kaart meetelden, maar mijn Amex corporate dan weer niet. Hoe dan ook: 25k MR en 2,5 punt per euro vanaf het moment dat ik de kaart weer gebruik. De spend op mijn Platinum zou tussen de 10 en 11k liggen, vanaf oktober 2022. Jammer dat mijn Amex FB en Amex corporate niet meetellen, want dan zou deze spendveel hoger liggen ;)

    Ik vroeg of de extra punten niet al vanaf mei met terugwerkende kracht konden, omdat ik net een paar grote transacties heb gedaan (vliegtickets ZO Azië, reis naar het VK). Maar dat was dan weer niet mogelijk. Aangezien ik geen dief van mijn portemonee wil zijn, ga ik mijn Amex nu dus niet voor kleine uitgaven gebruiken. Maar wacht ik weer even totdat ik iets duurs aanschaf om maximaal van dit aanbod te kunnen profiteren :D

    Al met al tevreden over dit aanbod, want ik ben ondanks de matige klantenservice als je ze belt nog wel erg tevreden over de kaart zelf.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Wordt ook aangegeven hoe lang je de kaart nog moet houden om dat retentieoffer te behouden?
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Nein. Geen voorwaarden voor minimaal behoud. Je kunt, als je wilt, altijd volgens je voorwaarden opzeggen. Wat mij overigens wel verbaasd, want je kunt dus ook nog steeds een Amex kaart aanvragen, de MR-bonus, XP's of FB-Miles binnenharken en dan na drie maanden weer opzeggen...
     
  11. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist ook gebeld: in eerste instantie kreeg ik 25k (en geen additionele MR voor 3 maanden). Medewerker vertelde dat er geen andere optie mogelijk was. Vond ik toch gek aangezien de spend al boven de 25k lag (voor de 6 maanden dat ik de kaart weer in mijn bezet heb).

    De tweede keer via de Engelse lijn gebeld en kreeg hier gelijk de 50k punten en 3 maanden MR 2.5x als offer. Het loont dus om nogmaals te bellen!
     
  12. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Toch is het maar een onzinnig systeem. Ze gooien er 50k offers uit alsof het niets is. Je zou toch zeggen dat 1.5 punt per euro en geen offers een beter systeem is. Maar blijkbaar is er toch een minderheid die belt voor dit soort dingen.
     
    lloydje33, VinceG, Jasonkennedys en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Gebeld als Platinum houder (sinds '15). Geen aanbod ontvangen, niks
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Echt? Ze kwamen met niets? Ook niet na vragen?
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Bizar. Registreren ze je eerste gesprek dan niet?
     
  16. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nop. Uitgelegd dat 1) communicatie van deze MR downgrade niet oke is. 2) MR nu gelijk is aan Gold en zelfs Green. 3) dat ik overweeg om de kaart op te zeggen.
     
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Bizar. Totale willekeur, dit.
     
  18. H80

    H80 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Volgens mij schatten ze in dat je toch niet gaat opzeggen....
    Bij mij zelfde verhaal; lang lid en dus geen bonus.

    Maar ga ook niet opzeggen, want veels te veel gedoe met gekoppelde kaarten enzo
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Misschien nog een keer bellen en het opnieuw proberen?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Blijkbaar niet (wellicht dat het door de taalkeuze kwam, alhoewel dat niet zou moeten uitmaken). Helemaal vreemd als je ziet dat andere loyale platinum members blijkbaar niets kregen. Ik heb zelf de kaart na enige jaren van absentie pas weer sinds 6 maanden.
     

Deel Deze Pagina