American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Als je Nederland uitreist dan heb je, behoudens alle gevallen dat je iets zou moeten of had moeten doen met de douane, (in principe) niets met de douane te maken hoor. Als je inreist, dan heb je niets aan Privium als er een rij straat bij de schuifdeuren bij aankomst. Ik heb daar laat in de avond wel eens wat langer moeten wachten dan gebruikelijk. En bij een vlucht met 100% controle zou ik persoonlijk niet zo snel zwaaien met mijn Priviumpas en vragen of ik voor mag ;)

    Mijn aanname is dat de KMar of security door poster verward werden met de douane :)
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad.
     
  3. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
  4. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik zag deze in de nieuwsbrief van KLM voorbijkomen.
    Op zich interessant. Maar vroeg me ook af wat de kansen zijn dat over een paar maanden de Gold card het eerste jaar gratis is.
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of er een workaround is om MR te converteren naar Club Eurostar punten?

    Kan blijkbaar niet met een NL AMEX, maar wel met een Belgische kaart. Die heb ik alleen niet...
     
  6. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb wel eens vernomen dat buitenlandse platinum benefits ook voor Nederlandse kaarten kunnen gelden. Uit mijn hoofd de fast track, op vertoon van de platinum kaart kan je er gebruik van maken.

    Zijn er meer benefits die mensen weten? Ik denk leuk om met elkaar te delen.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Niet helemaal waar, want ze kijken (in principe) naar het land van uitgifte op de achterkant. Wat ik lees in fora, zijn wisselende ervaringen (lees: hoe goed het personeel dat controleert/de taak uitvoer/het iets boeit).

    Vliegveld van Wenen heb je bijvoorbeeld een fasttrack voor in DACH-uitgegeven kaarten, dat is mij niet gelukt (ik had echter SkyPriority). Loungetoegang daar lukte mij ook niet met AMEX (want: geen DACH).

    Verder heb je met een (UK) Platinum toegang tot de Eurostar Lounge op St. Pancras Int.

    En dit artikel van TPG is dan ook interessant: https://thepointsguy.com/news/amex-platinum-fast-track-security/
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  8. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Interessant om te horen, wat ik hoorde "kunnen gelden" is dus eerder "als je geluk hebt" haha.

    Ik zal je artikel eens doorlezen, altijd goed om te bekijken of dit mogelijk is.
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Nou, chat met AMEX. Gevraagd hoe een puntentransfer te doen naar Eurostar Club. Ik krijg een link naar de AMEX transferpagina (waar Eurostar niet tussen staat). Aangegeven dat ze er niet tussen staan. Het antwoord is: dat klopt, geldt alleen voor de VS. Ik geef aan dat het ook met Belgische AMEX-kaarten kan en ik het land nog net niet kan zien vanuit mijn zolderraam. En vraag wanneer dit dan wel kan.

    Het antwoord:

    "There is no fixed timeframe however I will pass on your interest on this matter to our team for future reference. For the time being we have other airline and hotel partners which you can view from the link I have shared above."

    Dus.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Het Nederlandse transferaanbod is bedroevend karig. Onlangs een EK Flex ticket gekocht die je voor een schappelijke hoeveelheid miles kan upgraden. Skywards is geen partner voor NL.
    Voor AF/KL awards is Virgin Flying Club ook een goede optie met vaak lagere rates. Je raadt het al, geen partner in NL.
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Echt heel karig. Zelfs in België zijn de transferpartners beter.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Als je in de non-Schengen Privium lounge bent zie je ook Amex platinum kaarthouders uit andere landen die een poging wagen om binnen te komen. Dat lukt niet, maar ze benoemen verrassend vaak de (enorme) advertenties die Amex op Schiphol heeft hangen waar Privium in genoemd wordt. Dus terecht dat ze naar die lounge proberen te gaan. Ze leggen daar wel netjes uit dat de kaart zelf geen toegang geeft, maar dat een van de bijkomende voordelen een abonnement op de Privium service is, voor NL kaarthouders.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  13. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dit zie ik inderdaad ook wel eens voorbij komen, dat is natuurlijk een losse Privium kaart. Ik verwacht wel, ook op basis van het artikel welke Dan1 stuurde dat waar je in het buitenland toegang hebt met de platinum kaart dat daar nog wel kans is.
     
  14. RamonVicent

    RamonVicent Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Volgens InsiderFlyer artikel over Platinum devaluatie:
    Op de Duitse Amex Platinum-voordelenpagina wordt vermeld (ik kan helaas de link niet delen omdat ik minder dan 10 berichten heb geschreven):
    Naar mijn mening zou dit een onderscheidende factor zijn ten opzichte van de Gold Card, die momenteel alleen Amazon Prime aanbiedt.
    De genoemde diensten (Kindle, Audible, Amazon Music, WOW) zijn momenteel niet beschikbaar op Amazon.nl. Maar, als ze dezelfde logica van 10 euro per maand volgen voor beschikbare Nederlandse abonnementen (Bol.com, AH premium, HBOMax, Videoland, whatever), dat zou erg antrekkelijk IMHO.

    Vroeger was in NL 100 euro. Misschieen komt de voucher terug?

    Verder, de meeste Europese Amex Platinum-kaarten (in Spanje, Frankrijk, België en het Verenigd Koninkrijk) geven ook nu 1 euro/1 CHF/1 GBP = 1 punt.
     
  15. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand hoe lang het duurt voor bijvoorbeeld een Hilton status verloopt? Instant of normaal natuurlijk verloop. Ik wil eigenlijk downgraden naar Gold als de punten naar 1 per euro gaan maar heb nog een boeking bij Hilton in Augustus. Wellicht handig om de kaart een maandje langer aan te houden als het instant is.
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Status bij Hilton is tot 31/3 jaar naar verlopen. Als je nu downgraded heb je die Hilton status nog tot volgend jaar.
     
  17. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag gebeld voor mijn eerste retentiebonus voor de platinum kaart nadat ik gisteren voor het eerst een afschrijving van €65,- zag voor de nieuwe maandbijdrage. Had geen intentie de kaart op te zeggen, maar na te hebben aangegeven dat ik de €760,- per jaar toch een redelijk aanzienlijk bedrag vond kwam de medewerker met een aabieding van 50.000 MR punten en voor 3 maanden 1 extra MR punt per euro.

    Mijn spend dit eerste jaar lag ruim boven de €30.000,-

    Toch fijn zo'n extratje :)

    edit: 50.000 punten zijn 4 dagen na het gesprek in een keer bijgeschreven op mijn account
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2023
    lloydje33, Bijzonderetickets en Bjorn vinden dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Net even gebeld voor een aanbod. Zo boden me 25.000 punten en 2.5 punt per euro.
    Vond ik een prima aanbieding, heb de kaart ongeveer 15 maanden en zit ruim onder de 20k uitgaven omdat ik deze kaart eigenlijk pas een maand of 6 gebruik voor uitgaven (gebruikte eerst meer mijn FB Amex).
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2023
    Ruut, lloydje33 en hollandje vinden dit leuk.
  19. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dank je dan is het doei Platinum hallo Gold.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Referral offer van 60k voor introduceren van Gold/Platinum is inmiddels weer terug t/m 13 juli. Let op: de uitgenodigde krijgt slechts 20/30k punten.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2023
    Vliegende_Keep en hollandje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina