American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Dit probleem heb ik ook gehad, na 4 medewerkers gesproken te hebben die allemaal zeiden te gaan compenseren, na een maand een klacht ingediend. Een goede 4 weken later alsnog een compensatie ontvangen voor de gemiste punten.

    Ander dingetje: Ik had een maand of 4 geleden een nieuwe iPhone bij MediaMarkt gekocht via AMEX Plat. Op de motor in de houder gestopt, ging altijd goed, tot vorige week, toen is die van de motor af gevlogen omdat er iets op de weg lag. Bij de aankoopverzekering van AMEX (Chubb) een claim ingediend, die hebben extra foto's opgevraagd van de houder en een dag later de bevestiging dat het schadebedrag (meer dan €750,-, geweldig die kosten van een reparatie voor het scherm en behuizing bij Apple...) uitgekeerd wordt. Snelle reacties, snelle uitkering en dat is precies zoals het ook zou moeten zijn.
     
    noppie, BartF en Ruut vinden dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Ik ga ook nog reclameren. Zag dat een paar weken geleden er geld was afgeschreven voor de jaarbijdrage. Vervolgens werd die naar rato vorige week terug gestort. M.a.w. ~25 euro betaald voor het gebruik van de afgelopen maand. Geen sjoege? Dan gaan alle amex kaarten per direct de deur uit.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2023
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Zoiets had ik eens met m'n FB Gold card. Die geeft 1 mile per euro.

    Dan is het makkelijk te zien of het afwijkt en ik miste aan het eind van de maand iets van 500 miles.

    Gelukkig kreeg ik een oudere medewerker aan de telefoon die het probeerde uit te zoeken. Hij belde later terug en had, na onderzoek, geen idee waar het aan lag.

    Hij vroeg of ik akkoord ging met 5000 miles voor het ongemak, mijn antwoord was natuurlijk ja.:cool:
     
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Vast al een keer gevraagd, maar is het Diner Tegoed van de platinum per kalender jaar of per 12 maanden? Ik kan het op de site niet vinden.
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Kalenderjaar
     
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Test transactie gedaan van amex MR naar BA avios omdat ik dacht dat de eerste transfer waarschijnlijk wel even kon duren.

    Avios stonden binnen 24 uur op mijn account. Sneller dan gedacht :)
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Gaat over het algemeen vrij snel inderdaad. Het valt mij wel op dat het de ene keer sneller (24 uur) is dan de andere keer (48 uur).
     
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ah dank, ik dacht vooral de eerste keer dat het dan wat langer zou duren i.v.m. naamverificatie en wat andere dingetjes achter de schermen. Fijn dat het redelijk rap is, hopelijk is de volgende keer de transfer ook rap :)
     
  9. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist mijn eerste reward flight geboekt dankzij de American Express MR punten! :D

    Vlieg met Qatar Airways van AMS-DOH in hun Q-suites business class (extreem enthousiast want die heb ik altijd al willen proberen), en daarna van DOH-DEL in non-qsuite business class voor 110.000 Avios (137.500 MR) + €447 voor 2 personen. Met de reguliere vluchtprijs via google flights (€4.444,-) kom ik uit op een CPP van grofweg €0,029 wat tochwel een erg stuk hoger ligt dan hun €0,004 :eek:

    Het mooiste is dat mijn vriendin nog nooit business class heeft gevlogen dus om dan gelijk Qatar Q-Suites te vliegen is een goeie introductie om het eens te proberen :)

    Transfer van American Express naar Avios was binnen 16 uur geregeld dus dat was ook weer mooi rap :D
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2023
    ASM, lloydje33, FlyingBlob en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    En weer een vriendin verpest voor het leven :D
     
    Javadest, VinceG, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    haha, en dan ook nog eens Q-Suites, volgens mij verpest je daar zelfs wat andere Business class products mee :p
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    voortaan gewoon beginnen met Ryanair business class ;)
     
    Lifeasemiel, Bjorn en DirkOnTour vinden dit leuk.
  13. scrabs

    scrabs Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Weet iemand hoe lang de priority pass geldig blijft na het annuleren van de platinum card?
     
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Vervalt direct
     
    noppie en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  15. Andrei

    Andrei Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Does anyone have any idea if you can refer for Gold as Platinum cardholder? I called to ask an Amex representative and I was told that I can only refer for Platinum as Platinum cardholder, but this wouldn't be the first time a representative told me a wrong information over the phone. From my personal referal link, it first shows the Platinum card, but you can go down on the page and select other cards. But I was told if the person I refer will click on other cards, it will go on another page and it will not count as my referal (even if on the other page it's says thanks to your friend you'll get 20k MR for the Gold card).
     
  16. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    You can refer people for gold with a platinum card. I've done it and got the points. If you click on the see other cards button, then more info on gold, and copy that url it will still give you referral points. Double check if the CPID is the same in the URL and if it is, youre good to go
     
    Andrei vindt dit leuk.
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Een update over mijn klacht van 3 mei. Omdat ik na bijna twee maanden nog geen enkel bericht van AMEX gehad heb, maar weer in de telefoon geklommen en de Ledenservice gebeld. Op zich aardige medewerker, die aangaf dat ik een brief zou hebben gehad over mijn klacht.

    Het mag misschien geen verrassing zijn, maar ik heb helemaal geen brief gekregen over mijn klacht. De medewerker van de Ledenservice heeft de medewerker van de Klachtenservice gepinged, maar die gaf niet direct een reactie. Mijn telefoontje over mijn klacht is nu een escalatie geworden naar de teammanager en dat kan dan ook weer tot tien dagen duren. Helaas kon de medewerker van de Ledenservice mij niets over de inhoud van de brief van de Klachtenservice vertellen.

    Maar weer aangegeven dat ik het vreemd blijf vinden dat de processen (en waarschijnlijk de onderliggende IT) niet zo lekker lijken te lopen. Eerst bij al die KYC-verzoeken die ik nooit heb gehad, een brief dat ik miij moet identificeren nadat ik dat allang gedaan heb. En nu weer een brief die ik nooit gehad heb.

    Als de escalatie van tien werkdagen net zo lang duurt als de beloofde vijf werkdagen afhandeltermijn van mijn klacht, dan meld ik mij in september weer met een update :rolleyes:
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb een vliegticket met voucher betaald en een restant van 7 euro bijbetaald met Amex. Is die reis dan ook verzekerd?
     
  19. Andrei

    Andrei Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    I did that and sent the link to my friend. Once he will be approved, I'm hoping to get the points. If that will be the case, it's very frustrating how Amex representatives have no idea of their own rules. Thanks for the input.
     
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    I hope all goes well! And indeed, quite sad they are nolt aware of this. I vaguely remember I contacted them too a couple months ago about this and got a weird reply not answering my question :confused:
     

Deel Deze Pagina