American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Als ik het me goed herinner is de provisie 2,9%, dus dat klopt wel ongeveer.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  2. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Je kan de wisselkoersopslag hier bekijken: https://www.americanexpress.com/nl/legal/fx-ecb-vergelijking/

    De €1,49 kan het verschil zijn tussen de wisselkoers op het moment van betalen v.s. het definitief worden van de transactie. De datum van verwerking (= het definitief worden van de transactie) is de datum waarop de wisselkoers van toepassing is.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Was ik inderdaad wel even bang voor..
    Maar ze zijn er inmiddels door gelukkig!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Andrei

    Andrei Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Same KYC drama happened to me. I've been an Amex customer since the beginning of 2021 and now I have two cards with them, Amex FB Gold and Amex Platinum. On Friday I wanted to place an order on Amazon using the FB Gold card, but I received an email couple of minutes after making the order that the payment was unsuccessful. I logged in to my Amex account and used the check spending limit to find out I can no longer use the card. At that moment, the Platinum card worked as usual, the only problem was with the FB Gold one. I called Amex and they told me that I need to complete the KYC form and that they sent me the first email in regards to that in January. I checked the exact dates mentioned by them and no email was found in my Gmail inbox. I thought the emails might be spammed, but it did not make any sense since they were sent using the normal Amex email on which I receive the monthly statement, SafeKey codes and so on. They gave me 2 CL numbers, one for FB Gold and one for Platinum and sent me the KYC link which I received instantly. I completed the forms for both cards and they assured me my Platinum card will not be blocked. Until Monday, the Platinum worked as expected, but on the afternoon it was declined when trying to pay at Jumbo. Logged in again on the Amex account and indeed the check spending limit was reflecting the Platinum being blocked as well. Called Amex again and I was told the blocking happened automatically and in 3-5 days after completing the forms the cards will start to work as expected. Today in the morning I checked again and the limit for both cards was indeed lifted. So 48 hours (working hours) after completing the KYC forms, the cards were back online.
     
  5. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dag Luitjes,

    Heeft iemand ervaring met claims voor bijv. Wintersport? Geen actueel geval, maar zat even casual de verzekeringsvoorwaarden te lezen van de Platinum kaart en daar staan de volgende uitsluitingen:

    Deelname aan bijzondere sporten en activiteiten.
    Alle uitkeringen gelden voor deelname aan de meeste en gebruikelijke sportactiviteiten, waaronder wintersport en
    bijvoorbeeld: kanoën, vissen, golfen, paardrijden, mountainbiking, duiken, tennissen en waterskiën. Als u twijfelt of uw sport
    als gevaarlijk kan worden aangemerkt, neem dan altijd vooraf contact op met de desbetreffende verzekeringsmaatschappij.

    Verderop bij de bijzondere voorwaarden staat weer:

    Informatie over wintersport en bijzondere sporten: alle uitkeringen gelden voor deelname aan de meeste en gebruikelijke
    sportactiviteiten, inclusief wintersport. Bijvoorbeeld: kanoën, vissen, golfen, paardrijden, mountainbiking, skiën en
    snowboarden (inclusief buiten de piste met een gekwalificeerde gids als resort management dit als veilig beschouwt),
    tennissen en waterskiën.
    Sommige sporten zijn echter uitgesloten. Als u een sport gaat beoefenen die als mogelijk gevaarlijk kan worden beschouwd, dient
    u eerst contact op te nemen met de verzekeraar, telefoonnummer +31(0)20 709 1072.


    Wat is hier dus eigenlijk lees is dat alles wat je doet op een actieve vakantie niet onder de verzekering valt.

    Hoe kijken jullie hier tegenaan?
    Infomeren jullie AMEX voor bijv wintersport of hebben jullie dit nog los verzekerd?

    Vrij onduidelijk als je het mij vraagt.
    Dank voor jullie hulp!
     
  6. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik lees het precies andersom. Je bent dus wel gedekt als je de genoemde sporten doet. Alleen niet als je extreme sporten doet die hier buiten vallen.

    Vind dit heel netjes als standaard dekking hoor, want meestal is wintersport bijv uitgesloten als je het niet apart bijverzekerd aangezien daar nog wel eens een ongelukje wil gebeuren.
     
    Wogie en TechGlide vinden dit leuk.
  7. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik lees dit idem. En misschien als je vooraf belt voor een niet genoemde sport dat ze het ook onder de dekking laten vallen.
     
    TechGlide vindt dit leuk.
  8. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie inzicht!
     
  9. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Het is hier vast al vaker gezegd, maar wat is American Express toch een lomp bedrijf.
    Je betaalt je scheel aan kosten om een kaart van hun te mogen hebben, maar krijgt er een aantal "leuke" dingen voor terug. Maar qua betalen en gebruiksgemak vind ik het toch bar slecht.

    Als ik een transactie doe ergens, krijg ik wel gelijk een notificatie dat ik een betaling heb verricht op de telefoon. Open je de Amex NL-app, staat de transactie er niet tussen, niet eens als in behandeling. Met wat geluk staat dit er na 2 dagen op, maar heb ook al 5 dagen gehad..
    Nu ik pas 2 maanden Amex Platinum heb (daarvoor had ik geen Amex), is de tweede keer de rekening afgeschreven. De eerste keer was mijn balans in de Amex app al op 0, en pas 3 dagen later het geld van mijn bankrekening. Nu de tweede keer is de rekening er, het geld is vandaag afgeschreven, maar het saldo in de app staat nog op het openstaande bedrag, dus die transactie is nog niet verwerkt.

    Je mag toch wel veel meer verwachten van een organisatie waar je €780/jaar aan spendeert voor een soort van premium creditcard? Waarom kan ICS het wel direct laten zien?

    Afgelopen week toen ik 4 dagen vast zat in Blanc Sablon, Canada, omdat de veerboot naar Newfoundland niet vaarde door teveel ijs(ben van ellende 1900km via de weg terug gereden en een heel ander rondje roadtrip gedaan), heb ik heel wat zitten praten met de eigenaar van het hotel daar. Ook over Amex, cash, visa en veel andere zaken. Hij zei dat hij Amex accepteert als service, zoals op veel andere plekken. Maar heb er in Canada diverse gehad die geen Amex accepteren. Gary in Blanc Sablon zei dat dat komt, omdat ze soms 5 tot 8 dagen moeten wachten tot Amex hun betaalt. Met Visa en Mastercard hebben ze dat vrijwel direct en sowieso dezelfde dag nog..

    Ligt het aan mij, of is het gewoon matige service van Amex?
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Ik accepteer met mijn bedrijf Amex en ik zie geen verschil in betalingstermijn tussen Amex en Visa/MC.
     
    FlyingBlob, Bjorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Misschien dat ik hem dan verkeerd begrepen had, maar zo begreep ik het in ieder geval
     
  12. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Net binnen via de mail: Platinum kaarten krijgen nog maar 1 punt per uitgegeven euro per 1 augustus :(
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    AMEX Platinum MR punten gaan m.i.v. 1 augustus naar 1 punt/euro. Waar zijn ze mee bezig?! :eek:
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Is dit een grap? What ...

    Btw, zie op de website dat Platinum houders nu Chef's Menu hebben als extra "voordeel". Een reserveringssysteem door DiningCity.
     
  15. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ja Chef's Menu wordt ook aangekondigd in de mail. Maar valt toch een beetje weg bij het nieuws dat de MR punten teruggeschroefd worden.
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Schandalig, eerst de prijs omhoog naar €780/jaar en dan 33% MR weghalen...
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  17. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Voor de MR kun je net zo goed de Green Card nemen.. Schandalig dit. Ook fijn dat de mailing van AMEX na jaren nog steeds niet werkt, want moet dit via dit forum lezen i.p.v. een mailtje.

    Screenshot 2023-05-23 at 12.12.42.png

    Zou je een screenshot willen maken van de mail. Vergeet niet om privacy gevoelige informatie te verbergen. Ben wel benieuwd hoe ze dit hebben gepresenteerd.
     
  18. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    In de VS krijg je op zn minst nog fatsoenlijke punten. Hier in NL gaat het alleenmaar achteruit...
     
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ja zag ik ook net... schandalig toch. Platinum member horen minimaal 2 per euro te krijgen.
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Nog een reden om lekker een US Amex te hebben!
     
    Menno, Bjorn en Brunoweilo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina