American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    [​IMG]
     
    noppie en Bjorn vinden dit leuk.
  2. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Eens!

    Probeer met die absurde transfer ratio's, beperkte punten en overbodige perks nog maar iemand in NL aan te trekken. Veel Nederlanders zien al weinig nut in de kaart...
     
  3. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de mail ook (nog) niet gekregen. Is dit trouwens ook van toepassing op de FB Platinum kaart?
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    We kunnen er nu op wachten dat het aantal MR punten voor Gold en Green omlaag gaan…

    Dit kan Amex alleen maar doen omdat er verder geen concurrentie is op het gebied van punten verzamelen .
     
  5. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga eens even rekenen, misschien beter om privium apart te nemen en downgraden naar een goldkaart... Scheelt zo honderden euris.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    En inderdaad 90% van de 'perks' zijn echt triviaal.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Die van Gold is laatst al verlaagd van 1,2 naar 1. Als ze nog een verlaging erin gooien, verwacht ik dat veel mensen ook de Gold kaart gaan opzeggen.

    Dit dus. Ik ga mij maar eens verdiepen in een Amerikaanse AMEX..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Pas voortaan aub even je vorige bericht aan in plaats van meerdere nieuwe berichten onder elkaar, waarbij je ook nog op jezelf reageert...
     
  9. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Oeps, zal er rekening mee houden.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Yep, zat daar ook al aan te denken en dan autohuurverzekering via een ANWB-card of zoiets.
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Zoveel hoeft er niet gerekend te worden, met de aangekondigde verhogingen van Privium, kan de platinum kaart nog steeds goed uit als je gebruik maakt van Privium Plus & Privium Partner en de 2x €150 dining credit, dan een paar keer een lounge bezoeken met je Priority Pass en je bent er al wel.

    Maar gewoon een hele nare en zure actie van Amex dit...
     
    Dan1, VinceG, noppie en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad erg zuur. De kaart is het me zeker nog wel waard maar puur en alleen vanwege privium en wat referrals. Zonder referrals wordt het toch wel lastig de kaart te behouden voor zo'n prijskaartje
     
  13. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Haha, nu snap ik wel dat ik vorige week belde voor iets heel anders, en zonder vragen opeens 3 maanden dubbele punten kreeg.
     
  14. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb voor mijzelf even de rekensom gemaakt. Heb nu 8 maanden Platinum, losstaand van referral/bonussen €314 aan MR verdiend. Dat zou neerkomen (met het huidige uitgavenpatroon) op €472 aan MR punten per jaar, even losstaand dat de waarde bij het overhevelen naar KLM veel groter is.

    Dit grapje kost toch een €155 in mijn geval, das bijna 2,5 maand aan kosten voor de maandelijkse kaartbijdrage... Laat staan als we uitgaan van de 1,2ct/FB mile, dan hebben we het over €248.

    In the end blijft de Platinum kaart het waard, omdat er simpelweg geen beter alternatief in NL is. Het is wel zuur dat ze 8 maanden geleden je "lokken" met 1,5MR/euro en dat dan in het eerste jaar al direct verlagen met 33%.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Besef:
    -Prijs verhoogd naar 65 euro de maand
    -Ledenservice om 18:00 dicht ipv 20:00
    -Service niveau van medewerkers drastisch gezakt.

    En dan ook nog de rewards aanpassen
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. rmarin

    rmarin Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Gouden gebruiker hier. Zelfs zonder de MR-punten is de kaart alleen met de voordelen het waard, dus ik betwijfel het. Voorbeeld:

    100 jaarlijkse dinertegoed
    4x Priority Pass waarde 120 EUR (betalen aan de deur van lounges is meestal 32 USD zonder lidmaatschap)
    36 EUR jaarlijks Amazon Prime-lidmaatschap

    Dat is al meer dan de jaarlijkse bijdrage (240 EUR), nog vóór de verschillende reis- en koopverzekeringen inbegrepen in de kaart en LoungeBox. Iemand die de voordelen maximaliseert en vertrouwt op de verschillende verzekeringen, de punten zijn slechts een bonus bovenop de al goede waarde.

    Dat betekent natuurlijk niet dat een devaluatie niet verschrikkelijk of welkom is.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2023
  17. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Flinke devaluatie inderdaad van 33%. Als ik naar de landen om ons heen kijk (BE,DE en UK) is het qua perks in Nederland helemaal niet ontzettend slecht gesteld, maar zuur is het wel. Vraag mij af of er binnenkort iets waardevols voor terugkomt, want Chefs Menu is wat mij betreft echt compleet nutteloos.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Zit ff naar die voordelen te kijken een een US Amex Platinum allemaal heeft, dat is niet mis zeg. Ook maar eens in gaan verdiepen dan..
     
    lloydje33, FlyingBlob en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ze kunnen global entry erbij doen net als de US platinum. Daar betaal ik nu zelf voor, ipv dan chef gebeuren... bullshit allemaal
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Ze kunnen van alles erbij doen maar het is geen liefdadigheidsinstelling...

    Vind de devaluatie ook echt zuur maar goed, dan nu maar meeste spend op de US Amex, 5X op airline tickets tikt enorm aan :D
     
    Daan3, lloydje33, ASM en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina