American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Hier een wat minder positieve ervaring. Zondag 24 juli gegeten bij één van de deelnemende restaurants in Nederland. Krijg net mijn maandelijks rekeningoverzicht binnen en nog geen tegoed. Net met AMEX gebeld en die geven aan dat het 5 tot 150 dagen kan duren (staat ook in de algemene voorwaarden). Jammer, want met het dining credit in gedachte de rekening flink laten oplopen :D

    De AMEX rep vertelde dat het tegoed zou terugkomen op mijn kaart als een positief saldo, wat ik ongunstig vind omdat ik het gewoon van de restaurantrekening afgetrokken had willen hebben.
     
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Jemig, wat een verhaal. SXM staat helaas (nog steeds) bekend om fraude met huurauto's. Nota bene bij Hertz zou je dit niet verwachten. Zelf huur ik liever bij lokale bedrijven met goed trackrecord en dat gaat tot nu toe steeds goed.
     
    ppt vindt dit leuk.
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Dat de €150 in mindering wordt gebracht op het maandafschrift had je kunnen lezen in de algemene voorwaarden van de actie. Dat kleine stukje tekst lezen gaat sneller dan een telefoontje plegen met Amex.

    En hoe ze het verrekenen uiteindelijk maakt toch niks uit, blijft vestzak/broekzak. Gaat overigens echt geen 150 dgn duren. Normaal is dat binnen een week of 2 geregeld.
     
    MoonJ, DirkOnTour en jvz vinden dit leuk.
  4. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor je reactie, ik vind de toon helaas enigszins belerend en niet ter zake dienend. De algemene voorwaarden heb ik reeds gelezen bij het aanmelden voor de actie. Als ik iets over de algemene voorwaarden had willen weten, dan had dat de strekking van mijn vraag geweest. Gelukkig was de AMEX rep iets meer empathisch.

    Het ging mij erom wanneer het tegoed wordt gecrediteerd, in reactie op Jeroenn.

    En als ik maandag €300 in een restaurant uitgeef, en ik krijg vrijdag €150 terug dan is dat geen vestzak/broekzak.
     
  5. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Recent gebeld over verlenging van mijn platinumkaart. Het aanbod was dit keer 50k punten en drie maanden 2,5 punten per gespendeerde euro.
     
    MoonJ en Ctk vinden dit leuk.
  6. Johnny

    Johnny Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    wow nice!

    Doe je dit standaard elk jaar? En wat zeg je dan?
     
  7. Aquafreak

    Aquafreak Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Sinds kort heb ik een AMEX gold, hier horen 2 gratis lounge bezoeken bij. Ik kan echter niet vinden hoe je deze verzilverd. Moet je je eerst nog ergens aanmelden?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  8. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Je krijgt een kaart van Priority Pass per post, eventueel digitaal te krijgen door AMEX om het kaartnummer te vragen en dan PP te bellen.
    Met die kaart kan je bij de lounge langs icm je Amex.
     
  9. Aquafreak

    Aquafreak Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Is de automatische aanmelding ook voor Gold ja? Volgens de AMEX site geldt dat alleen voor platinum namelijk.

    Dan ga ik zo maar contact opnemen met AMEX voor het kaartnummer, dankje!
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ook voor Gold ja.
    Vervolgens kun je het Priority Pass nummer in Engeland bellen en de kaart online activeren.
     
    Aquafreak vindt dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Mooi aanbod! Ga van de week ook jaarlijkse gesprek aan, iets dergelijks of korting op jaarbijdrage zou goed uitkomen. Zal ook resultaat posten.
     
    Goldman en Ruut vinden dit leuk.
  12. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ze kunnen je ook doorverbinden (als je de juiste medewerker hebt), scheelt nogal in de telefoonkosten ;)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik bel altijd met de telefoon van de zaak...
    Tenzij ik op vakantie ga, en dat is meestal buiten de EU. Dan ben ik heerlijk nagenoeg onbereikbaar.
     
    FlyRemco vindt dit leuk.
  14. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Je kan aangeven dat je de kosten te hoog vindt en of er iets gedaan kan worden als je besluit om te verlengen.
     
    MilesHunter vindt dit leuk.
  15. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Of bellen via skype, dan zijn de kosten vaak < dan een cent per minuut
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ook goed om te weten: eventuele reserveringsgaranties die van te voren worden belast (en in het restaurant op de eindrekening in mindering worden gebracht) krediteert AMEX niet. Dit is bijvoorbeeld bij RIJKS zo.
     
    Ruut en Amsterdam vinden dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Een beschuldiging verdient dan wel een onderbouwing in plaats van het louter als nep af te doen...
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2022
  18. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Nepverhaal...?
     
  19. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ook gebeld en begreep dat je dit aanbod krijgt als je minimaal 20.000 uitgegeven hebt op jaarbasis.
     
    Goldman vindt dit leuk.
  20. Ctk

    Ctk Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Is dit een recentere actie? Hiervoor, rond december, had ik de keuze uit 2.5 punt/euro voor 3 maanden+ halverings jaarbijdrage, of 20k punten bij een spend van boven de 50k/jaar.
    Edit: in elk geval fijn, dat er meer gedaan wordt aan retentie.
     

Deel Deze Pagina