American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Eerder betaalde je inderdaad een toeslag van 50 cent bij betaling met creditcard. Maar volgens mij mogen bedrijven dit niet meer doen tegenwoordig?
     
    Christian vindt dit leuk.
  2. HVRotterdam

    HVRotterdam Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Op normale creditcards niet (Visa, Mastercard), maar Amex is aangemerkt als zakelijke kaart waarop er wel een percentage gerekend mag worden.

    NS doet dit overigens niet en is idd een goede optie mocht je met enige regelmaat met het OV reizen zonder vast abonnement.
     
  3. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Idd geen toeslag. Flex is op rekening ipv saldo, dat lukt dus helaas niet.
     
  4. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Zonder enig abo, kortingstarief, meer mensen tegelijkertijd rijden etc.
    Alleen bruikbaar voor de incidentele, solo OV reiziger die het basis tarief betaalt .
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    NS Ticket kopen via de app en betalen met Amex werkt ook soepel, en inderdaad geen extra kosten. Of het economisch voordeliger is met de trein te gaan laten we dan even buiten beschouwing.
     
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Ik zou hier nog op terugkomen. Eerste keer bellen geen aanbod. Week gewacht en aangegeven dat ik al op de chat een medewerker had gesproken die zei dat ik moest bellen voor een mogelijk verlengaanbod.

    Uiteindelijk 50k punten + 3 maanden dubbele punten gekregen om jaartje bij te tekenen. Prima resultaat.
     
    hollandje, Amsterdam, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Was dit met een spend >20k?
     
    hollandje vindt dit leuk.
  8. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Wat is op dit moment de beste aanpak voor het verkrijgen van privium toegang na ontvangst van AMEX platinum? Ik ontvang namelijk vandaag mijn kaart.
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    De wachtrij is best lang, maar als je in de buurt bent van Schiphol kun je het nog wel een proberen op de bonnefooi, als ze tijd hebben dan helpen ze je graag.
     
    noppie vindt dit leuk.
  10. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Toevoeging: je ontvangt binnenkort een mailtje om een afspraak te maken. Deze link regelmatig controleren of er niet eerder een plekje is vrij is gekomen.
     
    noppie vindt dit leuk.
  11. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    het schijnt zo te zijn dat de gold cards in Nl naar Amerikaans model naar rose gold metal gaan. amex wil geen extra kosten maken voor gold dus gaan ze naar green met behoud van perks.
     
    hollandje en noppie vinden dit leuk.
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Budget gaat momenteel allemaal naar al die referral en upgrade bonussen.
     
  13. MatSoe

    MatSoe Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb sinds heel recent de Belgische AMEX Gold in mijn bezit. Nu zie ik dat de transfer values naar Airlines toch van een heel andere orde zijn dan wanneer ik even vergelijk met NL. De omruilwaarde naar Miles & More of Flying Blue is namelijk 2 AMEX points voor 1 mile.

    Is dit al altijd zo geweest dat de values zoveel ongunstiger zijn in BE? Heeft iemand al ooit iets opgevangen waarom? Uiteindelijk zijn de maandelijkse fees van de kaarten wel gewoon dezelfde. En ook in Frankrijk zijn de values dan weer dezelfde als in Nederland.

    Er zijn nog wel wat andere dingen waar de Belgische kaart gewoon achter loopt, bijvoorbeeld ook nog geen Apple Pay.
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Geldt ook voor UK kaarten, die hebben veelal 1:1 als transferwaarde i.p.v. 5:4 die AMEX NL hanteert. Kaartbijdrage is over het algemeen overal gelijk, maar de voordelen en de transfers wisselen enorm.

    Heeft alles te maken met populariteit van creditcards in desbetreffende landen.
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Bizar dat ik met 80k spend al 3x ben teruggebeld en dat ze nog geen aanbod kunnen doen beter dan 20k punten...
     
  16. MatSoe

    MatSoe Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    De verschillen zijn inderdaad wel heel groot. Vreemd toch om België dan zoveel minder aantrekkelijk te maken dan alle buurlanden.
    Toevallig iemand die hier al wat langer bezig is met een Belgische Amex Card en die heeft achterhaald wat op dit moment dan wel de beste value oplevert om die punten te gebruiken?
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Extra gold cards krijgen sowieso geen 2x lounge toegang, dat is echt alleen voor folkes die hoofdkaarthouder zijn van een gold card. Eigenlijk zouden ze ook geen lounge box moeten krijgen maar bedenk me net dat dat aan de Grab & Fly counter helemaal niet te checken is. :D
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Nee aan de counter niet, maar wellicht achteraf de rekening van Amex?
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Tussen de 5 en 150 dagen? Hmm ok Ik heb op 17 juli bij een restaurant in London gegeten die op de lijst staat en vandaag 30 dagen later op de afrekening helemaal niets dat erop lijkt dat er iets van terugkomt.
     
  20. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Heb hier net over gebeld met AMEX, gesproken met Josefina. Aardige dame die erg op de hoogte was van de laatste zaken en meest voorkomende claims op de reisverzekering op dit moment i.v.m. de Schipholperikelen.

    Twee key take-aways uit dat gesprek:
    1. Een aantekening maken doet AMEX niet (meer), hierover van te voren bellen hoeft dus ook niet (meer) zei ze. Het is belangrijk dat je screenshots hebt dat het betreffende onderdeel van de reis waar je claim op betrekking heeft niet betaald kon worden met AMEX of PayPal (waar je een AMEX aan kunt koppelen).
    2. Ze benadrukte nogmaals het feit dat AMEX een secundaire dekking biedt. Daar gaan volgens haar nog steeds veel mensen de mist in (hebben geen reisverzekering, omdat ze een AMEX hebben en denken dat ze voor alles dekking hebben).
    Doe er jullie voordeel mee! :D
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2022
    ppt, noppie en BartF vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina