American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Goedemorgen! Ben op zoek naar wat ervaringsinformatie over het koppelen van meerdere AMEX-kaarten op één account. Zelf heb ik een AMEX Corporate, Platinum en FB Gold (de referrallinkjes vandaag in mijn profiel gezet, ben benieuwd of er iemand op gaat klikken!:D) en wil in ieder geval mijn Corporate en Platinum in één account gaan zetten.

    Mijn vragen:
    • Zijn MR gekoppeld aan individuele kaarten?
    • Als ik meerdere kaarten in één account zet, worden MR dan samengevoegd (ik vind nergens informatie hoe MR tussen kaarten over te boeken. Mijn aanname is dat je daarvoor moet bellen)?
    • Mijn aanname is dat het beter is een AMEX FB kaart gescheiden te houden van een reguliere AMEX-kaart (want Miles versus MR en deze kaart staat op de nominatie om opgezegd te worden, denk ik).
     
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hi Dan. Ik heb zelf ook meerdere kaarten (Amex Plat, Amex Business Gold, Amex FB Plat)
    Ja. Voor mijn Amex Plat kaart en Amex Business Gold in hetzelfde account spaar ik afzonderlijk MR.
    Nee, die worden niet samengevoegd. Voor het overboeken van saldo moet je momenteel inderdaad bellen. Dit is de melding bij Amex hierover.
    Ik heb mijn classic en FB wel gescheiden. Die MR zijn inderdaad niet hetzelfde en ook de opties zijn natuurlijk verschillend. Voor het overzicht is gescheiden accounts echt handiger.
     
    MilesHunter en Dan1 vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Topantwoord, hier kan ik wat mee. Dank, jphorn!
     
  4. Platinov

    Platinov Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Weet niet of het helemaal in dit topic past, maar iemand enig idee of je met Amex Platinum + Priority Pass deze dagen nog binnenkomt in de Aspire Lounges op Schiphol? Heb door de Priviumledenstop helaas nooit op tijd Privium aan kunnen vragen. Vermoed echter dat Aspire door de drukte Amexleden geen toegang meer geeft. Doen ze wel vaker namelijk.
     
  5. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Upgrade uitgevoerd naar Platinum, en Privium aangevraagd. Eerste beschikbare datum voor een afspraak voor de iris-scan is 26 december. :mad:

    Wat is het handigst om te doen? Gewoon op de bonnefooi langsgaan en hopen dat ik tussendoor kan, klagen bij AmEx, iets anders? Iemand ervaring hiermee?
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Klagen bij Amex is zinloos. Amex betaald je Privium. Verder hebben zij 0,0 invloed op de beschikbaarheid van slots/Kmar medewerkers.
    Uiteindelijk zijn de mensen die nu opeens privium willen, al dan niet via amex plat, gewoon te laat. Beetje als het willen kopen van een airco als het 40 graden is.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen weken 3x in de Aspire lounge 26 (Schengen)geweest met gast. Geen problemen gehad, wat ik van anderen begrijp is dat non-Schengen vaker een probleem is.
     
  8. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ja, het is hopeloos. Wat mij (en ook mijn vrouw heeft geholpen) is meerdere keren per dag even inloggen en kijken of er een afspraak is uitgevallen. Zo konden we allebei binnen een week terecht ipv in september (ikzelf) en december (mijn vrouw). Moet je natuurlijk wel snel kunnen schakelen als er iets vrij komt, want je hebt helaas geen keuze met datum en tijd...
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Meerdere keren per week controleren of er een betere datum is. Men kan namelijk online zijn/haar afspraak wijzigen of annuleren. Grote kans dat er dus nog ergens een plekje vrij komt.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand hier recent ervaring mee? Als je platinum kaart houder bent en iemand introduceert voor een gold card. Ontvang je dan 40.000 of 60.000 punten?
     
  11. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net een introductie gedaan. Bij ons beiden staat 40.000 punten voor de gold classic.
     
  12. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dan ontvang jij 60k bij acceptatie en de introduceerde 40k miles bij besteding van €1500
     
  13. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Zo stond het niet in mijn link maar zou leuk zijn!
     
  14. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Spreek uit ervaring en het staat in de voorwaarden; AAE6A096-B181-428C-9E6C-5EE3EE87354A.jpeg
     
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Mooi! Bedankt.
     
  16. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Afgelopen week gebruik gemaakt van de dining credit in het buitenland, de 150 euro werd binnen 3 dagen gecrediteerd op de kaartrekening. Dus dit werkt top!

    Ik ben benieuwd of iemand al een cadeaukaart heeft aangeschaft bij bijvoorbeeld de Librije. Officieel zou dit niet moeten werken, maar mogelijk werkt dit in de praktijk wel. Zou dan mooi gecombineerd kunnen worden met het dining credit van het nieuwe kalenderjaar.
     
    Robinho, Bjorn, hollandje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ga voor het eerst mijn Platinum kaart verlengen via de klantenservice. Bij Gold kreeg ik het altijd voor elkaar om 20k punten te krijgen en 3 maanden dubbele punten. Wat is de "standaard" bij een Platinum verlenging?

    EDIT:
    Even gebeld met Amex. Kreeg natuurijk een nwe medewerker aan de lijn die nergens van wist... maar na heel lang in de wacht kwam ze met de mededeling dat ze gezien de hoge uitgaven op mijn kaart dit moest escaleren naar een speciale helpdesk om een passend aanbod te doen.
    Ze belt me hier morgen of maandag over terug.
    Nou ik ben heel benieuwd! Maar heb zo'n vermoeden dat het gaat tegenvallen:D
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2022
    PeterD vindt dit leuk.
  18. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Dacht 30k punten en dubbel voor 3 maanden qua standaardaanbod.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik vraag mij altijd af wat zijn hoge uitgaven. Voor de een is dat 3K per maand, voor de ander 10K. Ben benieuwd wat voor aanbod je krijgt.
     
    lloydje33, Robinho en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Ik vraag me ook af of je een goed aanbod krijgt als je veel referrals hebt binnengehaald. Voelt een beetje vreemd om te zeggen dat je denkt aan opzeggen als je onder aan de streep niets betaald hebt voor het jaar :D
     

Deel Deze Pagina