American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja geen probleem!
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Jazeker. Gisteren gelukt
     
  3. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Hij deed het bij mij eerst ook niet, Centurion manager liet weten dat ze er storingen mee hadden.

    De uitleg is ook mij niet helemaal duidelijk of het nu om 300 Euro voor de hoofdkaarthouder gaat en dat dit ook bij tweede kaarthouders werkt. Of dat iedere kaart 300 Euro kan besteden.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het is eenmalig 300 euro, je kan wel met de partnercard betalen maar dat gaat van die eenmalige 300 af
     
    coenvh vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Iemand enig idee waarom de (airline) transferpartners van AMEX per markt verschillen en of er nog kans is dat de redelijk beperkte selectie in Nederland nog wordt uitgebreid?
    Virgin Atlantic Flying Club bijvoorbeeld lijkt ook een interessant programma om AFKL vluchten mee te boeken, maar is in NL helaas geen optie om Rewards punten naar om te zetten in tegenstelling tot de VS/GB. Een tussenweg is via Marriott Bonvoy maar daar gaat 66% waarde verloren.
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    De 300,- Dining Voordeel is opgesplitst in 150,- in Nederland en 150,- in het buitenland..beetje flauw
     
  7. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Het toffe aan de actie vind ik dat je in het buitenland ook goedkopere tentjes kunt vinden. Zelf niet echt de behoefte aan een extreem luxe diner en ga liever 5x voor 30 euro dan 1x voor 150. Mijn platinum kon al wel uit met de hoeveelheid loungebezoeken + punten uit referrals, maar met gratis eten wordt het nog weer lucratiever...
     
    Ruut, lloydje33, Robinho en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil het wel voor een luxe diner gebruiken, dus dan is het wat minder gunstig.. Maar wel goed excuus om op vakantie ook bij een sterrenzaak te gaan eten :p
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Opvallend dat ze in Frankrijk alleen Parijs aanbieden. Bij de vorige actie waren de restaurants verspreid over het hele land.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  10. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Idem voor Spanje, relatief beperkt tot enkele steden.
     
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ondertussen moet je voor Japan aparte app downloaden omdat ze daar zoveel restaurants hebben :p
     
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Komt heel fijn uit deze actie, net voordat ik op vakantie ga! Ze hebben het overzicht van Spaanse steden alleen wel lastiger dan nodig gemaakt - ze hadden volgens mij gewoon Ibiza 1 keer kunnen neerzetten en daar alles onder te laten vallen. Het eiland staat er nu 6 keer tussen. :p

    [​IMG]
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Mijn compagnon had vanuit zijn Amex account wat puntjes naar mijn Kris Flyer account gestuurd, na heel vaak heen en weer mailen (en lang wachten op respons steeds) is dit de conclusie helaas:

    Allow us to share that under the participation of KrisFlyer, miles can only be earned or converted by the individual KrisFlyer member performing the transaction with participating partner.

    Pooling of KrisFlyer miles and/or status credits is not permitted and each KrisFlyer membership can only be utilised by one person.

    Dan maar naar FB, want dat gaat wel altijd goed nl. (via accountmanager bij Amex)
     
  14. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Al vaak gevraagd in dit forum, maar omdat regels en resultaten steeds wijzigen nog maar eens.

    Ik heb nu de AMEX Flying Blue Platinum Card.
    Aanvragen van een reguliere platinum kaart: krijg ik wél de korting op eerste jaar, maar niét de welkomst Miles?

    Thanks!
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Helemaal correct.
    Ik heb ook de FB kaart en had toen de reguliere plat aangevraagd en heb wel korting gehad maar geen miles.

    Jammer van de miles, maar Privium en nu de dinertegoeden is ook wel wat waard natuurlijk :)


    Edit: overigens moet je hiervoor wel rechtstreeks bij Amex je plat aanvragen en niet hier ergens op een linkje klikken ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2022
  16. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie de 50% korting op jaarbijdrage nergens meer terugkomen. Alleen op de Flying Blue kaart. Zoek ik verkeerd?
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    plat.JPG
    Ahh, Google ad laat nog een oude advertentie zien bij mij, het was geldig tot 5 juli.

    plat.JPG
     
  18. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Nee er is momenteel geen korting sinds het diner tegoed toegevoegd is. Enkel verdubbeling van punten.. Wel de "oude" bijdrage (€58.50) als je hem nu aan zou vragen.

    Edit:
    Geen idee of het kan, maar stel jij vraagt hem wel via een referral aan dan krijgt diegene 60.000 punten. Maak een deal en deel de punten ;-) Desnoods door de aankoop van iets. Ik wil best met je meedenken
     
  19. Platinov

    Platinov Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Same here. Overigens blijf ik online ontzettend veel reclames krijgen van Amex Platinum waarin de snelle grensdoorgang van Privium wordt aangeprezen. Snap best dat ze hiermee normaliter adverteren, maar vind het nu wel misleidend. Privium heeft nu al een vrij lange tijd een ledenstop, ook voor Amex-members.
     
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    De Gold kaart heeft nog wel de 50% kortingsactie.

    Na 6 maanden mag je dan upgraden naar Platinum. Wat zijn de afgelopen tijd upgrade offers geweest van Amex Gold > Platinum? Ook korting op de jaarbijdrage?
     

Deel Deze Pagina