American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Nee geen korting wel al acties met 75K points.
     
  2. RamonVicent

    RamonVicent Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoi, ik volg de topic sinds jaren geleden, maar dit is mijn eerste post want ik denk dat dit enige waarde heeft voor sommige mensen.
    Het spijt me als het taalgebruik niet vlekkeloos is, mijn moedertaal is toch Engels!

    ---------------
    Ik heb een Amex Platinum card value calculator tool gemaakt.

    Als je naar Amex website gaat, geven ze dat de kaart meer dan 3k waarde is, maar sommige mensen gebruiken echt alleen een paar voordelen. Dus mijn idee om iets meer 'gepersonaliseerd' te bouwen. Je kunt kiezen welke voordelen zal je gebruiken.
    Mijn referral link met 60k Membership rewards zit trouwens in de tool, maar dat vind ik eerlijk.

    Echter kan ik de link van de tool niet delen i.v.m. spam bescherming van de forum. Kan iemand de tool link delen op mijn plaats op een andere bericht?
    Link is tinyurl. com/ 38dr433r (zonder de 2 spaties). De google sheets link is heel langer.

    En hier een screenshot: https:// ibb.co/ vx4g73W

    Ik vind het vervelend om gewoon 10 snelle berichten te plaatsen zonder waarde.
    --------------

    PD. Als het dit niet toegestaan is, vind ik ok om het bericht te verwijderen
     
    Godenzoon14, Ruut, noppie en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Bij deze!

    https://docs.google.com/spreadsheet...yNPPS2IGSaBf-WqiH0ZTHsOik/edit#gid=1477693693
     
    RamonVicent vindt dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    leuke tool, bedankt
    Er zou nog wat nuancering in aangebracht kunnen worden, bv bij huurauto verzekering is 150 EUR opgenomen. In mijn geval bespaar ik hier veel meer mee, maar iemand anders mss veel minder. Je zou het aantal keren huren per jaar kunnen opnemen en dan een bedrag per keer eraan hangen.
     
  5. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Mooi document, dank voor het maken!
     
    RamonVicent vindt dit leuk.
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    2 Maanden geleden werd er nog op de website geadverteerd met 75.000 punten als je upgrade van gold naar platinum. Die actie is nu wel verlopen. Geen idee wat je kan krijgen als je ze belt
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    upload_2022-7-16_8-48-38.png

    Ben ik de enige voor wie dit eruit ziet als phishing, met zo'n spelfout en de laatste versie van Chrome geïnstalleerd?
     
  8. Dennisss

    Dennisss Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Yes, bij mij is het ook gelukt. Vorig jaar was het trouwens 200 euro dinertegoed (alleen in Nederland). Heb toen tijdens de lockdown sushi de luxe besteld als afhaal :)
     
  9. Qcharted

    Qcharted Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Via de chat in de app van AmEx had ik een vraag gesteld over mijn Priority Pass lidmaatschap (staat los van de vraag hieronder). Zelf heb ik de AmEx gold, waarbij je volgens de website 2x gratis loungetoegang per jaar hebt. In de chat kwam echter ter sprake dat dit er 4 zijn, dit hebben ze tweemaal bevestigd. Aangezien het anders op de website staat, weten jullie hier misschien meer over?
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2022
  10. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Iemand ervaring met claimen van schade aan een huurauto bij boeken met AMEX platinum? Het klinkt erg aantrekkelijk om geen extra verzekering af te sluiten bij het huren van een auto.
     
  11. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik bel naar AmEx, "kies 1 voor Nederlands" en vervolgens word je in het Engels te woord gestaan. De laatste paar keren dat ik naar AmEx gebeld heb - hier zitten maanden tussen - is het iedere keer Engels. Is hier de reden van bekend?
     
    Menno vindt dit leuk.
  12. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    voor 3e bezoek kwam bij mij betaal transactie… 2x gratis, daarna betalen…. Heb zelf niks vernomen over wijziging van 2x gratis naar 4x…
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 18 jul 2022
    Qcharted vindt dit leuk.
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Omdat ze vorig jaar compleet overliepen met telefoontjes (2 uur wachten en geen gehoor), hebben ze ook de klantenservice van AMEX USA (?) gekoppeld. Vind het ook slecht als ik NL selecteer, ik een Engelstalige medewerker krijg.
     
  14. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Bij het uitblijven van andere reacties, my next best thing:

    Ik heb het jaren geleden twee maal gedaan op mijn ING Mastercard. Werkte heel simpel: je belt, ze sturen een formulier op, jij reageert en stuurt rekening verhuurbedrijf mee, en het geld wordt gestort.

    Ik ga ervan uit dat het bij Amex zeker niet moeilijker werkt. Maar mochten er nog eerstehandservaringen worden gedeeld, houd ook ik me aanbevolen.
     
    noppie vindt dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    1x keer gebruik van gemaakt, lekke band onderweg. Eerst de Avis helplijn gebeld, deze stuurden de wegenwacht om de band te verwisselen. Daarna zelf een garage gezocht. Die kon van Amex geen authorisatie krijgen (duurde erg lang en werd van kastje naar de muur gestuurd door diverse medewerkers), dus zelf betaald.
    Bon ingediend bij Amex, binnen 2 weken stond de credit op mijn afschrift. En de rekening was niet eens betaald met Amex, omdat de garage die niet aannam.
     
    noppie vindt dit leuk.
  16. Ctk

    Ctk Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    1 keer gebruik van gemaakt; had per ongeluk een deukje gereden in de zijkant van een auto, en had het gemeld bij het verhuurbedrijf. Tussendoor gebeld met amex om te vragen wat de procedure was en het was toendertijd het volgende:
    Betaal de eigen risico met je amex, neem contact op met AXA en stuur hun de stukken toe (onder andere verhuurcontract e.d.) en dan krijg je dat later teruggeschreven op je rekening. Let wel goed op; de verzekering geld alleen als je op vakantie bent. Ze vroegen namelijk om of een vliegticket, of een factuur van een hotelboeking tijdens de verhuurperiode.
    Zie ook de verzekeringsvoorwaarden 4.10.1.3: Deze vergoeding is van toepassing op u en alle bestuurders tijdens een reis tot een maximum van vijf in totaal. Alle namen moeten vermeld staan op de huurovereenkomst
     
    noppie en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik had een huurauto in SXM bij Hertz waar de bumper onderuit viel bij het achteruitrijden op het resort. De conciërge van het resort heeft 'm weer provisorisch gemaakt en zei meteen dat er al tiewraps gebruikt waren voor een eerdere reparatie. Naar Hertz gegaan, uitgelegd dat de auto al schade had, foto's laten zien, nieuwe auto gekregen.
    Paar weken later 1000 USD borg ingehouden ivm de schade. Paar keer gebeld, onbereikbaar. Contactformulier ingevuld, kreeg antwoord dat het om de bumperschade ging.
    Factuur opgevraagd en ingediend bij Amex. Verwachtte dat het via de autohuurverzekering zou gaan, maar omdat ik melding had gemaakt van een bestaande schade, hebben ze eerst opheldering gevraagd. Uiteindelijk bleek de factuur vervalst te zijn (oude schade was inderdaad als nieuw aangemerkt, het bleek om een niet bestaand reparatiebedrijf te gaan dat gevestigd was op hetzelfde adres en hetzelfde KVK-nummer had als deze Hertz vestiging, er stond geen factuurnummer op en geen btw-bedrag). Amex heeft daarom de geschillenprocedure gestart ipv een claim bij de reisverzekering ingediend. Binnen enkele dagen was de 1000 USD gecrediteerd.
     
    FlyRemco en Urbanjazz vinden dit leuk.
  18. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    ik heb hetzelfde meegemaakt en weet de reden niet (waarschijnlijk personeelstekort en alle lijnen bezet?) maar moet wel zeggen dat die Amerikaan (dacht aan zijn accent te horen dat hij Amerikaans is) super vriendelijk en behulpzaam was en mijn issues ook meteen heeft opgelost, dat lukte bij de Nederlandse collega’s niet die ik eerder aan de lijn kreeg. Door deze ervaring kies ik voortaan voor Engels :D
     
  19. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Tsss.. wat een verhaal.
    Wil niet weten hoeveel fraude in de autoverhuursector gepleegd wordt.
    Je hoort wel vaker dat ze waarborg zomaar afhouden vanwege "schade" en dan moet je maar kunnen bewijzen dat jij het niet was of dat het niet eerder aanwezig was. En ook, dat voor zo een grote keten als Hertz, die al niet de goedkoopste zijn...

    Kudos aan de concierge van het hotel die het nog zo goed mogelijk heeft proberen fixxen voor jou.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Misschien bedoelen wel de taal van het systeem, niet dat van de medewerker die je uiteindelijk aan de lijn krijgt...
     

Deel Deze Pagina