American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.195
    Trofeepunten:
    483
    Het aantal referrals heeft geen invloed op je aanbod, althans in de afgelopen jaren in het geheel niet.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Voor Amex is blijkbaar de 80k spend de afgelopen 12 mnd. boven een bepaalde waarde, maar geen idee waar die grens ligt..
    ( en ben nog niet teruggebeld uiteraard..)
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zover ik begreep bepaald de computer wat je aangeboden kan krijgen, hier komen een aantal factoren bij te kijken: Je totale uitgaven, aantal transacties, type transacties (Reizen en lifestyle wegen extra zwaar, daarnaast ook FX), je algemene profiel en of je recent al een aanbod hebt ontvangen.
     
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een leverancier die het liefste PayPal wilt, mooi dat kan met de Amex maar er zijn vanuit Amex ook maatregelen tegen rondpompen van geld voor MR. Weet iemand of je met ~€1000 per maand nog in de veilige marge zit?
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.195
    Trofeepunten:
    483
    Ik zie niet in waarom een leverancier betalen met PayPal geld rondpompen zou zijn.
     
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Als dit naar een bedrijfsprofiel gaat op PayPal zal het geen probleem zijn zover ik weet. Als het gaat om een persoonlijk account op paypal dan heb ik van andere gehoord dat amex daar vroeger wel eens lastig over gedaan heeft aangezien je volgens de voorwaarde daar geen MR punten over hoort te krijgen, desondanks krijg je die in sommige gevallen wel
     
  7. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb Amex gedowngrade van Platinum naar Gold. Dat ging heel soepel aan de telefoon, geen onnodige salespitch en dat kan ik waarderen.

    Wat wel erg verwarrend is is dat ik ineens een nieuwe 'Priority Pass' toegestuurd ben, met een nieuwe expiry date (July '26). Volgens wat online artikelen (Pointguy) zou het annuleren van Amex Plat ook automatisch het annuleren van PrioPass moeten betekenen. Nu hoop ik maar dat ik niet eens een factuur binnenkrijg van Priority Pass.
     
  8. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Met die kaart heb je twee bezoeken per kalenderjaar, als Gold benefit ;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. dutchji

    dutchji Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heeft iemand enig idee hoe de verzekering werkt op Amex? ik heb vliegtickets gekocht met mijn Mastercard creditcard op Pegasus (omdat ze alleen Turkse Amex met 14 cijfers accepteren). Ik belde AXA via amex en ze zeiden dat zolang ik het bewijs heb dat de betaling via Amex niet werd geaccepteerd, ze nog steeds de hele reis dekken. Aangezien ik hier nergens bevestiging van kan vinden, weet iemand of heeft iemand ervaring met hoe ze hiermee omgaan?
     
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Om te voorkomen dat er geld op een carrousel gaat om MR's binnen te harken.

    Geen idee of de andere kant een bedrijfs of persoonlijk account heeft. Ik kan op Reddit een thread vinden waar ze het over 3000 dollar per maand voor er vragen komen dus dat valt wel mee dan.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.195
    Trofeepunten:
    483
    Jawel, maar daar is toch geen sprake van als je een leverancier betaalt? Rondpompen wil zeggen dat het uiteindelijk weer op je eigen rekening staat. Dat is niet toegestaan.

    Legitieme betalingen doen via PayPal, ook als dat naar vrienden of familie is, is gewoon toegestaan en daar krijg je gewoon MR punten voor.

    Naar een leverancier kan dus ook. Enige punt is dat je met een privé AMEX geen zakelijke betalingen meer mag doen.
     
  12. Johnny

    Johnny Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    ik wil mijn ervaring delen als amex plat gebruiker privé + business companion kaart. Privé gaat alles prima, maar de business kaart ben tegen een limiet aangekomen. Voor een van mijn bedrijven heb ik daar alle kosten opgezet.

    Eerste maand kwam ik tegen ~25k uitgave voordat ik hem handmatig moest bijvullen. In totaal ~40k uitgegeven.

    Tweede maand hadden ze dit verhoogd naar ~35k, voordat ik hem moest bijvullen. In totaal ~60k uitgegeven.

    Derde maand heb ik een bericht gekregen dat ze hem hebben vastgezet op 30k. Ik kan niet meer uitgeven totdat ik hem handmatig aanvul. Op zich prima, want zelden heb ik rekeningen die groter zijn dan 30k in 1x.

    Maandelijks heb ik wel iemand aan de lijn van Amex om papieren aan te tonen, want het zag er fishy uit blijkbaar. Echter alles is gewoon goedgekeurd want de cijfers klopten allemaal.

    Toch jammer dat ze die cap erop hebben gezet. Iemand anders ervaring hiermee?
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat soort toezeggingen zijn helaas alleen mondeling. Beetje raar vind ik, want als het eropaan komt heb je niets op papier.
    Of het werkt weet ik niet, gelukkig nog nooit hoeven te proberen.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Screenshot gemaakt bij betalen dat Amex niet mogelijk is? Beste is van tevoren contact opnemen met Amex, dan krijg je de toezegging eventueel per email. De regel bestaat wel degelijk.
     
  15. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Kan je gewoon langs gaan en met Amex betalen? Of dien je via een aparte website te reserveren?
     
  16. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb eind mei een aanvraag gedaan om mijn flyingblue amex te upgraden naar platinum ivm de upgrade bonus van 75K. Heb begin juni de kaart ontvangen, maar tot op heden nog niet de upgrade bonus. Heeft iemand een idee of dit gebruikelijk is of moet ik er al een telefoontje aan wagen?
     
  17. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Is er inmiddels al voor 3K aan spend ontvangen door Amex? Want dat is de voorwaarde voor het ontvangen van de miles
     
  18. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Heb je al de vereiste €3.000,- uitgegeven? (waarvoor je drie maanden de tijd hebt)
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Aan de andere kant, het is maar net wie de beoordeling doet.
    Ook ik vroeg de upgrade aan, van Gold naar Platinum. Die werd na heel lang wachten en tegenstrijdige verhalen afgewezen.

    Dus dacht, nou dan vraag ik gewoon de Platinum aan en beëindig de Gold. Ook dit duurde heel lang dus ik schreef een klachtbrief n.a.v. de eerste ervaring.

    In de tussentijd dacht ik, weet je wat ik vraag nog een keer de upgrade aan. Toen werd ik opgebeld dat ze de upgrade niet konden doen want ik voldeed niet aan alle voorwaarden. Dag later had ik opeens een kaart in de bus, n.a.v. m'n 2e upgrade verzoek.

    En weer een paar dagen later een 2e Platinum kaart n.a.v. van m'n nieuwe aanvraag. De kaart die de meeste points leverde heb ik toen behouden en 1000-maal excuses van Amex.

    Dus 75K na 1 euro uitgegeven met de nieuwe kaart
     
  20. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit gemiddeld op 6K per maand via Paypal (afgelopen 24 maanden). Zou niet weten waarom je niet gewoon een hoop zooi via internet zou mogen bestellen.
     

Deel Deze Pagina