Strange: AA heeft mijn award ticket op Etihad / Qantas herboekt naar 2 dagen. Exact dezelfde vluchten/carriers ... alleen krijg ik net wel 70 euro aan taxes teruggestort op mijn credit card ....
Ik ben nog steeds op zoek naar alternatieven om naar AKL te komen ... Nu gevonden : BOM-AUH-SIN-PER-SYD-AKL Alleen AA website geeft de melding "Service between SIN AND PER is subject to government approval" , wat houdt die melding in ?
Even een vraagje aan jullie. Ik heb nog zo'n 6k miles van mijn JL vluchten die ik nog moet laten crediteren. De verwachting is weinig tot geen One world vluchten de komende tijd. Aangezien het AAdvantage is/gaat veranderen weet ik niet of het nog interessant is de miles bij AA te zetten. Wat raden jullie aan AA of BAEC?
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel miles je al in een account hebt staan en wat je met je miles wilt doen. Ik zou ze zelf bij AA crediteren, maar bij BAEC kan je al miles redeemen vanaf 4.5K. Als je nog met andere allianties vliegt in de toekomst zou je ook eens kunnen denken aan AS MileagePlan. Bij dat programma heb ik laatst trouwens nog een status match aangevraagd, maar deze werd geweigerd omdat ik niet woonachtig ben in hun routenetwerk...
Voordeel van BAEC is daarnaast dat upgraden relatief gunstig kan werken en inderdaad shorthauls. AS Mileageplan moet je wel eerst goed kijken of ze een route hebben waarop je kunt redeemen, niet voor iedereen geschikt.
Gisteren kreeg ik voor een tripje in November route wijziging nummer zoveel van AA. Omdat het vluchtnummer van MIA-JFK gewijzigd was hadden ze me verplaatst naar een tijd die me niet zinde. Gebeld en keurig verplaatst naar een betere vlucht. Vandaag kreeg ik deze E-Ticket confirmation. Naast dat MIA-JFK er nu dubbel in staat (ook als ik mijn vlucht online raadpleeg) staat op deze bevestiging dat mijn SWU op GRU-MIA bevestigd zou zijn. Ook deze staat er dubbel in, staat ook nog een trip in Economy. In mijn online boeking staat nog gewoon Economy (er is geen "C" space vrijgegeven). Zou ik hier nog voordeel uit kunnen halen door te claimen dat ik inmiddels zwart op wit heb dat ie bevestigd is in C? Of verder maar links laten liggen en niets van verwachten?
Thanks. ik heb nog helemaal geen AA account. Bij BA heb ik zeer minimaal miles staan. aangezien er de komende tijd nog relatief weinig one world miles erbij komen, kies ik denk ik voor BAEC. Ik ben er wel achter dat het relatief lastig is om miles te claimen bij BAEC voor JL vluchten. Zo te zien kan het alleen geregeld worden door een fax te sturen..
In feite is de keuze dan nog eenvoudiger, omdat je bij AA niet kunt retro claimen. Tenminste, ik neem aan dat de vluchten al gedaan zijn. Met het claimen van miles bij BAEC heb ik geen ervaring helaas...
Bedoel je dat je kunt retroclaimen bij AA? Ik zie in de T&C: "You may request mileage credit for past, eligible transactions up to 12 months from the transaction date. Transactions prior to your enrollment date are not eligible for mileage credit."
Lol, ik zie het inderdaad. Ik baseer me ten onrechte op oude voorwaarden. Thanks voor de aanscherping.
Weet er iemand wat er gebeurd als je een award vlucht zou annuleren nadat je miles zouden verlopen zijn?
Ik had het inmiddels gemerkt met een geannuleerde vlucht op dinsdag. Het is trouwens niet de Hawaii configuratie maar de Transatlantische 757 van AA (ipv ex US Airways). Nu nog met NGBC stoelen, worden nu omgebouwd naar lie flats. Ombouw zou eind 2017 geheel klaar moeten zijn. Ziet er vrij aardig uit die stoel, maar zonder IFE.
Aer Lingus ticket (053 xxx) met daarop twee British Airways vluchten (geen codeshares) .... nu is mijn vraag zijn de 2 BA vluchten naar American Airlines te crediten , of gaat dat niet werken vanwege de Aer Lingus ticket stock ?
American gaat vliegen op Dallas met een kist zonder personal IFE. Dat betekent dat je een dagvlucht van rond de 10 uur zal hebben zonder dat je een eigen filmpje of serie kan kijken. Op zulke lange vluchten, en zeker overdag is een filmpje voor mij een welkome verstrooiing. Ik zal dus actief deze vlucht vermijden, zelfs als dat betekent dat ik een overstap heb. wat zijn jullie meningen hierover, en waarom kiest American om in nieuw ingerichte cabins geen IFE te plaatsen? natuurlijk is het goedkoper, maar alle concurrenten bieden dit wel. Via ATL, JFK, IAH etc kan je met delta en UA bijna net zo snel in Dallas of anywhere in de VS komen.
Heeft met een paar factoren te maken. De concurrentie is eerder begonnen met het ombouwen van de kisten. De 763 zal bij AA niet heel lang in de vloot blijven en de huidige ombouw is een "barebone" ombouw. Met de 757 idem dito (zie ook mijn artikel op de frontpage). Dit gaat simpelweg veel sneller. De huidige CEO, Dough Parker, heeft de focus zwaar op kostenbesparing en totaal niet op consumentenbeleving. In de VS noemen ze AA inmiddels dan ook America West (klein inferieur clubje waar Parker ook ooit CEO was). Ik denk dat ik eerder met een andere maatschappij zou vliegen dan dat ik zou overstappen op LHR (even er van uitgaande dat ik geen elite status zou hebben). Dat is pas echt een ramp als je geen fasttrack en loungetoegang hebt. Bij een heel groot prijsverschil zou ik denk ik gewoon zorgen voor een volle tablet, powerbank en misschien een leuk boekje.
Is dat een slimme keuze? Ook Met de devaluatie van Aadvantage hoor je overal signalen van overstap naar een ander programma. Nu heb ik nog status bij AA maar ik ga geen poging doen dit te verlengen. Daar komt bij dat United en met name Delta juist in comfort aan het investeren zijn.