American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ga nog voor een verlenging van 1 jaar, heb nog 13k miles nodig dit jaar om mezelf te herkwalificeren voor AA PLT. Volgend jaar naar iets anders uitkijken, waarschijnlijk BA.

    Via Qatar in business zijn er ook nog wel miles te verdienen, afhankelijk van de deals kan dit nog interessant worden.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Momenteel heb ik nog 11943 AA miles. Ik ben van plan om over te stappen naar het BA programma. Hebben jullie enig advies over wat ik nog met deze miles kan doen? Ze verlopen over een maand of 4-5.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je nog de mogelijkheid om op andere wijze wat miles te verzamelen bij AA?

    Bijvoorbeeld hotel, huurauto, etc.? Je komt namelijk net tekort voor het enkeltje Europa (12.500) in Y en aardig wat voor C (22.500).

    Daarnaast kun je voor 15/K upgraden binnen de VS. Maakt niet uit dat je bij BA credit.

    Tot slot zou je ze nog kunnen "schenken". Dat kost geld, meestal door de ontvanger te betalen. Daardoor niet echt interessant voor handel, maar als je zelf nog miles van een ander programma zoekt kan dit misschien een win-win opleveren.
     
    Wilcoleone vindt dit leuk.
  4. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Dan kan ik ook voor $29,50 1.000 punten kopen bij AA en dan een enkeltje boeken, wat ik nog ga vliegen in de VS is al first en naar de VS is al BC (en helaas is dat ticket niet te uppen naar first gezien de geboekte fare).
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Sure, kan ook. Komt alleen nog wel een administratie fee bij waardoor je op iets meer dan $ 60,00 komt. De vraag is even of het dan nog aantrekkelijk is voor een enkeltje in Europa.
     
    Wilcoleone vindt dit leuk.
  6. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Daar heb je een punt, gelukkig heb ik nog even tijd om een en ander uit te zoeken/vergelijken.
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja inderdaad en volgens mij kun je ze ook weer verlengen door een partner miles transactie te laten posten.
     
  8. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Vanmiddag mijn ticket laten wijzigen van Etihad First naar Etihad First en Qantas. Nu kan ik op Etihad & Qantas gewoon inloggen en zie ik de aangepaste vluchten, maar als ik inlog op tripcase is het e-ticket nog de route van de oude boeking. Zal deze nog aangepast worden in tripcase of blijft dit de oude route (record locator geeft wel de nieuwe route weer)?
     
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Iemand zich hier wel eens verdiept in welke typen "special fares" AA onderscheidt waarmee het dus toch mogelijk is om distanced based mileage te krijgen? Ik weet van AA vacations .. maar dat kan alleen met een vertrekpunt vanuit de US. Iemand weet van een optie om voor vluchten vanuit Nederland op een "Special fare" tarief te komen bij AA?

    Achtergrond: https://www.aa.com/i18n/aadvantage-program/miles/earn/special-fares.jsp
     
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Laten we zeggen dat we vanaf Boston naar Peking vliegen via Chicago met onderstaande fare + hotel. Volgens mij komen we dan in de categorie "special fares" omdat het niet duidelijk is welk deel van de package deal de airfare is:

    Omdat de fare in discount economy heb geselecteerd zou ik 50% van de gevlogen miles ontvangen: 7.446 Enkele reis = 14.800 retour -> 50% is 7.446. Als Exec.Plat zou ik dan 120% extra bonus miles krijgen dus komen we rond de 15k uit.

    Maak ik hier een denk fout? Of is dit toch nog een manier om miles binnen te slepen? (op het chinese visum na ;) )

    Schermafbeelding 2016-10-19 om 16.02.12.png
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen week geherkwalificeerd als Platinum. Alleen is het huilen qua verdienen van award miles... Waar BRU-MAD-DFW-GRU retour me voordien op z'n minst 21785 award miles had verdiend, heb ik nu wel geteld 4751 award miles verdiend :D
     
    Ready2Board en jongesander vinden dit leuk.
  12. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    4751 dat zuigt!
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja inderdaad, goeie tijden behoren tot het verleden...
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Heeft er al iemand ervaring met een award boeken naar Gan?
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Geen ervaring, maar loop je tegen iets specifieks aan?
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik krijg het maar niet geprijsd :(. Er is nog geen bestaande fare vanaf AMS.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zou geen probleem moeten zijn. Gewoon zoeken naar award beschikbaarheid bij QR en UL. Bijvoorbeeld AMS-DOH-CMB-GAN. Vervolgens bellen, je zit dan ruim binnen de MPM.
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist mijn AA account gecheckt en mijn EQM teller staat op ruim 50,000! Toch maar geherkwalificeerd voor Platinum in 2018 dus ik stap niet over naar BAEC. Op de luchthaven van Lima besefte ik nogmaals hoe comfortabel het reist met loungetoegang. Die twee lounges daar kan ik trouwens van harte aanbevelen!
     
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  19. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb een award met 3 segmenten: 1 op BA en 2 op Etihad. Stel dat ik het eerste segment met BA wil veranderen naar een vlucht eerder op de dag. Loop ik dan het risico dat mijn 2 EY segmenten in F niet meer beschikbaar zijn? Of kunnen ze het BA deel aanpassen zonder dat dit impact heeft op de rest?
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat zouden ze moeten kunnen aanpassen. Dat heb ik vorige week tijdens het boekingproces aan de foon gedaan. Mijn tweede vlucht op EY was vroeger dan gepland, dus mijn derde vlucht met BA heb ik toen laten vervroegen.

    Nu weet ik niet als je een bestaand ticket hebt, of je dan een change fee moet betalen. Als ik jou was dan zou ik de EXP desk bellen en vragen hoe het zit. Veranderen lijkt me geen probleem omdat het enkel het BA segment betreft.
     

Deel Deze Pagina