American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ok thanks. voor Exec.Plat. wordt de change fee gewaived heb ik begrepen. Zal ze vanavond eens bellen
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Een nieuwe start voor het AAdvantage programma in 2017. En ja hoor, het kwalificatieschema ziet er anders uit met invoering van de EQDs. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er bij dit programma blijven. Om nog voor status in aanmerking te komen is het eigenlijk alleen nog interessant om voor oneworld partners te kiezen en op premium fares te reizen of hele lange afstanden af te leggen op deep discount economy fares.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • EQDs.png
      EQDs.png
      Bestandsgrootte:
      65,2 KB
      Weergaven:
      22
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Kan een airline (Etihad in dit geval) een award seat alleen beschikbaar maken voor nieuwe boekingen en dus niet voor wijzigingen op bestaande boekingen? Of is dit weer zo'n vaag antwoord van de Exec.Plat.Desk?
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Komt er eventueel nog een review of trip report van je Qantas vlucht?
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb net als PLT member bij AA een award ticket kunnen veranderen zonder change fee te betalen? Ik ben nog steeds verbaasd aangezien ik de eindbestemming van het ticket heb veranderd. Normaal gesproken rekenen ze daar een change fee van $ 150 voor aan, maar daar heeft de dame aan de foon het niet over gehad.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik kreeg vandaag een e-mail van AAdvantage dat ik ben geselecteerd om EQMs te verdienen met hotelverblijven.

    You've been selected to earn up to 100 Elite Qualifying Miles (EQMs) on each qualifying stay with these partners through July 31:
    Marriott Starwood
    Hilton Fairmont
    Rocketmiles Best Western
    IHG Carlson
    Hyatt PointsHound
    Choice Wyndham
    How it works:
    • Register now with promo code /////
    • Book and stay by July 31, 2017
    • Earn 10% EQMs on all base award miles earned from qualifying stays (up to 1,250 EQMs during the promotion period)
    Nog nooit eerder meegemaakt. EQMs zijn bij mij meer dan welkom. Volgens mijn berekeningen spaar ik dit jaar meer EQDs dan EQMs. Maar slechts 100 EQMs per hotelverblijf is nu ook niet echt boeiend... Zijn er meer mensen die zo'n e-mail hebben ontvangen?
     
  7. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb geen mail ontvangen!
     
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dan zal het waarschijnlijk targeted zijn. Wat is jouw status binnen het programma?
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja ik heb een tijdje geleden dezelfde e-mail ontvangen, ik ben platinum member.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Laatst had ik een vlucht geboekt bij BA die ik zou crediteren bij AA. Door omstandigheden heb ik die vlucht moeten cancellen, wel dat is me niet gelukt, tenminste niet online. En had geen zin om ervoor te bellen en het ging niet over heel veel geld.

    Ondanks het feit dat ik de vlucht niet heb gevlogen, heb ik wel de miles voor die vlucht gekregen :)
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Mooi meegenomen! Er gaat wel vaker eens iets verkeerd. AZ crediteerde laatst ook nog een keer mijn miles terwijl ik mijn DL frequent flyer nummer op m'n ticket had staan:D.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kwam er afgelopen weekend achter dat AA recent een promo had waarbij je hotelpunten kon omzetten naar AA miles met een bonus van 25%. Helaas liep ie maar tot 15 juni :(
     
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Had je ze snel nodig? Zulke promo's zie ik regelmatig langskomen dus er zal dit jaar vast wel weer eentje komen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee, ik zit op 300k aan punten, is pas voor een award voor volgend jaar. Ik had hem ook wel per email aangekregen maar toen geen belang aan gehecht...
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Oh jee, American Airlines maakt in 2018 een einde aan de codeshare vluchten met QR en EY. Ook het einde van het redeemen van AA miles aan EY vluchten is in zicht...
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dit klopt niet. Het redeemen kan nog volgens OMAAT.
    "American isn’t discontinuing their frequent flyer partnership with Etihad or Qatar, "
     
  17. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Voorlopig toch wel ja.
    "Seems that AAdvantage members may lose the ability to use miles on Etihad Airways flights at some point in 2018."
    Ze zouden de ME3 carriers maar beter te vriend houden, maar tegenwoordig... En als Etihad in de financiële problemen blijft, weet ik het zo nog niet...
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Tja over dat te vriend houden... Ben benieuwd hoe het afloopt als QR aandelen weet te krijgen in AA.
     
  19. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Even een vraagje over de 500 mijl upgrades bij AA. Ik ben momenteel nog Platinum en als ik me dit jaar niet ga herkwalificeren volgend jaar in ieder geval Gold. Is de kans groter dat mijn 500 mijl upgrades worden gecleared bij Platinum dan bij Gold?
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja. Upgrade prioritering is eerst op basis van elite status, dan EQD, dan boekingsklasse en tot slot het moment van aanvragen.

    Met het steeds kleiner worden van de F cabines is je upgrade kans als Gold behoorlijk klein.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina