American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als ik me dit jaar niet ga kwalificeren voor Platinum, probeer ik dit jaar nog mijn 500 mijl upgrades te redeemen. Domestic 767 en transcontinental staan nog op mijn lijstje. Waar heb jij ze eigen aan besteed?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Omdat ik vorig jaar nog Executive Platinum was en het systeem anders werkte (status gevolgd door tijdstip van boeken), heb ik nooit economy gevlogen bij AA. Kwestie van ruim op tijd boeken.

    Om als Platinum dergelijke upgrades te scoren zou ik wel zorgen dat je echt rustige vluchten pakt. Je kunt misschien beter goedkope F fares pakken.
     
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Nog nooit economy gevlogen op AA? Wow! Vorig jaar, toen het systeem nog anders was, werd ik vrij snel geüpgraded als Platinum lid, maar begrijp ik nu goed dat die kansen kleiner zijn geworden door de nieuwe regels? De boodschap is dus rustige vluchten boeken op een vroeg tijdstip.
     
  4. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Flying Blue doet dit geloof ik ook al een paar jaar. Zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Als ik niks bij Rocketmiles, Pointshound of Kaligo vind of als het hotel bij Booking.com goedkoper blijkt te zijn, is dit een mooie optie.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Schiet lekker op zo bij AA... :D
    Screen Shot 2017-07-29 at 20.55.28.png
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Had je die niet beter als segmenten kunnen doen bij BAEC?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Enigste reden dat ik het bij AA deed was voor de status zodat ik kon fast tracken door LHR en overal lounge access had. M'n trip naar Tokyo heb ik volledig bij BAEC gezet.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Dan had je toch je BA nummer in je boeking kunnen zetten en met je AA pas lounge access en fasttrack kunnen pakken? At least zo doe ik dat vaak op LHR(onder het mom van wil me herkwaliferen voor BA gold :p)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Niet aan gedacht... :)
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik meende enige tijd geleden op FT iets te hebben gelezen dat ze bij BA twee nummers kunnen invoeren. Op eentje worden de punten dan geboekt, de andere geeft je huidige status weer. Zal het in mijn vakantie eens opzoeken.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja, met BA kan dit omdat dit een joint venture partner is. Je kunt 'm trouwens ook als AA vlucht kopen (met AA vluchtnummer).
     
  14. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks! Volgens mij geeft hij via AA niet voldoende EQD's, via BA wel (ze weten niet welke prijs je betaald).

    Als iemand nog andere itineraries heeft om de challenge te halen hoor ik het graag!
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja bovendien krijg je nu tenminste nog een handjevol miles. Je kunt de route trouwens nog wel wat verder oprekken. Als je het op BA vluchtnummer boekt kun je met avios gemakkelijk upgraden.

    Ik heb Arn-lhr-ord-lax-dfw-mad-lhr-arn geboekt voor dezelfde prijs. LHR ORD geupgrade naar CW voor 24/K avios.
     
    JustinCase en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  16. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Top, ga ik naar kijken. Heb nog nergens status, en alleen bij AA een bruikbare hoeveelheid miles.
    Had me (in september) bij topbonus aangemeld met het idee dat het faillissement wat acties zou opleveren. Deze gratis challenge van AA is een mooie actie.

    Enige nadeel is dat ik als student niet echt veel vlieg :(. Wel een reis naar nieuw zeeland & india gepland, enig idee wat de platinum status oplevert bij partners voor deze reis (behalve lounge toegang, extra baggage en priority)? Kan je een 2e persoon meenemen de lounge in? Wat zijn de upgrade kansen bij partners? En voor een 2e persoon? Is de €600 voor de challenge het waard met alleen deze reis in het vooruitzicht?
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja, opzich is het natuurlijk geen geld voor een jaar Sapphire status bij Oneworld. Of het rationeel gezien helemaal een juiste keuze is, dat weet ik niet. Als je dankzij deze reis en de bonusmiles die je in de toekomst zult verdienen een serieus award ticket dichterbij komt dan kan dat natuurlijk ook uitmaken. En met een beetje geluk kun je ergens volgend jaar je status doormatchen.

    Behalve de door je genoemde voordelen (en 60% bonusmiles) zou ik niet op al te veel extra voordelen rekenen. Een upgrade, zou kunnen maar daar zou ik niet op rekenen. Je mag wel een gast meenemen de lounge in, indien je gast ook op een Ow vlucht zit.

    Succes met de keuze!
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  18. MartijnZ

    MartijnZ Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Denk idd dat dit de goedkoopste kans is, en zat ook al aan doormatchen te denken.
    Kan de ARN-SJC alleen niet via matrix vinden, geprobeerd met farecodes, vluchtnummers etc. Lukt het anderen wel?

    Super bedankt voor de hulp alvast!
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het schijnt inderdaad dat ITA wat moeite heeft met PE. Maar je kunt op Google Flights een datum kiezen. Vervolgens kun je er een beetje mee spelen via de website van BA.
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    1200 miles voor 1.04 $

    Store details:

    The Wall Street Journal is the most respected source for news and business information. Founded in 1889 and with a current circulation of nearly 2.1 million The Wall Street Journal is easily the worlds leading business publication!

    Terms and conditions:
    Get 12 weeks for $12: Only eligible on paid subscriptions. Only eligible on first month for pay by month subscriptions. Subscription must be active for at least 30 days. Eligible on one subscription per household. Get two or three months for $1: Rewards will be issued based on an eligible Member’s purchase of a subscription to The Wall Street Journal, starting with one (1) two or three month trial subscription for $1.00. The trial subscription purchase must remain active (i.e., may not be cancelled) for at least 45 days. There are no refunds of the $1.00 trial subscription fee. If the Member does not cancel the trial subscription by the end of the two or three month trial subscription period, Member’s subscription will automatically convert to a monthly subscription, and Member’s credit card will be charged based on the terms found on the WSJ offer page. Offer is limited to one (1) trial subscription per loyalty account. Void where prohibited by law. Not eligible on purchases made with coupon or discount codes that are not found on this site.
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina