Ik had die USDs niet zien aankomen... Zouden deze ook voor niet US citizens van toepassing zijn? Dat kunnen ze toch niet maken...
Travelers who live outside the US: Delta and United are the only airlines that don’t require a certain level of spending for non-residents. You just need to meet the mileage or segment requirements. Staat op de thepointsguy
Ik heb het zelf bij aa ook nog even nagevraagd en dit was hun antwoord: "Beginning on January 1, 2017, we'll add Elite Qualifying Dollars (EQDs) to our elite qualification requirements. This applies for all members of the AAdvantage program." Je kan dus nog zoveel vluchten met ze maken, maar je wordt niet bedankt voor je loyaliteit omdat ze niet genoeg geld van je krijgen! Dit noem ik geen loyaliteit meer... Op zoek naar een ander programma zou ik zeggen!
Inderdaad, Alaska zal waarschijnlijk ook Revenue based worden, schrijft Lucky. Goed nadenken over een overstap...
Het doel van een loyaliteit programma is meer revenuen te creëren. Eqd past daar bij. Loyaliteit die niets oplevert heb je niets aan. Hebben we jaren van kunnen profiteren, nu weer zoeken naar de nieuwe "sweet spots". Natuurlijk vind ik het jammer, maar eerlijk gezegd was het systeem van American belachelijk voordelig.
Daar heb je gelijk in. Je vliegt dankzij je status wat miles bij elkaar en vliegt vervolgens in Business Class heel Azië door Als iets te interessant en daardoor te populair wordt komt er op een gegeven moment een devaluatie. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik tot jan. 2018 nog Platinum, dus tot die tijd kan ik er nog van 'profiteren'. Ik ben trouwens benieuwd hoe hoog de mileage bonus bij partners zal zijn. 100% bonus bij Platinum is nog zeer hoog vergeleken de andere Sapphire statussen. En wie nog AA vluchten heeft geboekt voor na 1 augustus raad ik zeker aan om een status match aan te vragen bij AS MileagePlan. Daar krijg je nog wel 100% miles op de laagste tarieven.
Ik ben ook wel benieuwd naar de elitebonus bij partners inderdaad. De huidige 100% zal naar mijn verwachting niet gehaald worden. Hier hetzelfde, heb toch nog een paar extra vluchten geboekt bij AA om de PLAT treshold te halen. Saphire perks zijn wel aangenaam en dat is die € 114,00 voor 4 vluchten wel waard. Bij ver vooruit geboekte vluchten is je kans als EXPLAT voor upgrades lekker hoog dus dat is mooi meegenomen. Zou me niet verbazen als dit wel gebeurd eigenlijk.... Voor het najaar denk ik wel dat er nog een aantal acties komen bij AA om bonusmiles te verdienen, met name in premium cabines. Vergelijkbaar met de huidige acties.
Ik denk dat alle maatschappijen op een gegeven moment revenue based gaan. De technologie van tegenwoordig laat het toe en ze moeten allemaal met elkaar concurreren. Het wordt (en dat is het al) eigenlijk een spelletje om steeds het beste programma aan te houden dat nog net niet revenue based gaat...
Ik heb tot nu toe voor de hele heenreis 65.326 award miles verdiend bij AA, dan moet de terugweg nog beginnen (RIC-PHL-AMS). Waarvan ik nog één bonus van 12500 miles krijg, de rest zie ik wel
Ik wil nog meer miles scoren, maar aangezien alles gaat veranderen per 1 augustus... Wat is momenteel de voordeligste optie om miles te kopen? Bij SPG kan je punten kopen met 30% bonus en die converteren naar AA miles, krijg je per 20k een bonus van 5k. Niet echt een top deal en bij AA zelf kan je ook miles kopen met een kleine bonus en 10% korting, ook niks spectaculairs. Misschien nog even geduld hebben tot er een betere deal komt?
Haha Ik heb mazzel voor m'n terugvlucht komend weekend: "OFFER EXTENDED Earn up to 12,000 Bonus AAdvantage Miles when you purchase and fly on a First or Business Class ticket on American Airline or eligible partner flights marketed by American." Dit betekent tot en met 31 juli nog een extra bonus van 6000 miles als PLT member in business class
@jongesander , die sinds kort lid is geworden van ons blogger team, schreef laatst een samenvattend artikel over alle veranderingen bij American Airlines, dit artikel is te lezen op deze link.
Dat is een mooie score! Ik had vorige week 105.000 miles met een retourrje gru, ben benieuwd wat de maximale score is met aa in 1 retourtrip.
Ik had een vraagje, Ik heb op het moment UA 1k en zit erover na te denken om naar AA te gaan. Zag op TPG dit: KLIK HIER Heb het geprobeerd maar vanwege een reden die ze niet willen zeggen kon ik het niet doen. Weten jullie wat ik het beste kan doen? Wil eigenlijk wel AA proberen.
Ik weet niet hoe veel je vliegt en voor wat voor prijzen, maar met de aankomende programmawijzigingen is AA niet zo interessant meer. In ieder geval voor mij, ik vlieg vaak ver weg in deep discounted business class. Mijn GRU trip die me nu nog 105K oplevert is straks nog maar 16K aan miles. AA heeft nog wel andere aardige benefits zoals system wide upgrades, maar ik zou toch gaan sparen bij de maatschappij waar je het liefst mee vliegt.