Ben benieuwd, mijn volgende EZE trip levert zonder de bonus ongeveer 60k op, met bonus zou dit 85k worden. Ik laat nog het wel weten als ze het cappen op 75k.
Klopt het dat als ik op de website van BA.com zie dat er stoelen bij Qatar airways beschikbaar en boekbaar zijn met Avios, dat deze ook boekbaar moeten zijn voor AAdvantage? Ik zie namelijk volledige beschikbaarheid voor een specifieke vllucht. ( op de Qatar website kan ik zelfs nog alle stoelen in first class kopen) maar als ik AA bel zeggen ze dat er geen beschikbaarheid is. Iemand de gouden tip? dank alvast!
Naar welk callcenter van AA bel je? Ik zou als ik jou was proberen om naar verschillende callcenters te bellen, ik had het meeste geluk in de UK of anders die van Australië.
Ik belde de platinum elite lijn, en via het Nederlandse nummer. Jij adviseert Australië te bellen dus..? Ga ik dat proberen!
En daar kon je tickets boeken die je niet via NL of USA kon boeken? Gebruiken ze verschillende systemen dan?
Als het goed is gebruiken ze dezelfde systemen, blijft een mysterie waarom ze niet dezelfde beschikbaarheid zien...
Het is gelukt via London, Thanks Lionell. En ik weet ook waarom. USA boekt de twee segmenten van de vluchten die ik wilde apart, waardoor het 2e segment geen beschikbaarheid gaf. In Londen zijn ze verder gaan kijken nadat ik zei dat er volledige beschikbaarheid moet zijn omdat er nog geen stoel bezet is, en BA ook beschikbaarheid geeft. Ze heeft de vluchten gewoon als één geheel geboekt en dat was geen probleem. Ze zei vervolgens dat het eigenlijk 50.000 miles kost maar dat ze dat wel met de supervisor zou regelen en voor de moeite die ik heb moeten doen heeft ze er 5000 afgetrokken.. Dikke thumbs up dus!
Zo zie je maar dat het echt afhangt van welke agent(e) je aan de andere kant van de lijn treft. Welke route heb je geboekt?
Klopt helemaal, mijn laatste trip heeft 95K (Mooie score voor een 1500 euro ticket) opgeleverd, niets gecapped dus.
Revenue based gaat 1 augustus van start. Daarnaast zijn er voor 2017 nog een aantal veranderingen voor het programma aangekondigd. Zo komt er bijvoorbeeld een extra tier tussen Plat en EXP namelijk Platinum Pro en zal er een minimum spend zijn voor status. Zie: https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/programDetails/AAdvantage2016.jsp http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/06/06/2017-aadvantage-program-changes/
Wow lekker verdiend! Welke route heb je hiervoor gevlogen? Ik vlieg zelf over 2 weken, nog net op tijd voor alle veranderingen!
Op deze "tragische dag" heb ik toch nog wat positiefs te melden over AA. Ik had eerder "C" space gevonden op AMS-PHL en geboekt. Voor een dagvlucht prima en stukken beter dan economy. Vorige week kreeg ik een melding dat het vluchtnummer gewijzigd werd van 799 naar 203. Mij viel verder op dat het toestel gewijzigd werd van een voormalig US Airways 757 naar een voormalig AA 757. Dit is qua stoel een kleine verbetering (van Envoy naar NGBC). Helaas kwam ik er vandaag achter dat vlucht 203 op woensdag 2/11 geheel komt te vervallen. Na wat advies ingewonnen te hebben gebeld met EXPLAT desk. Ondanks dat er verder geen "C" space beschikbaar was heeft de dame me omgeboekt naar 1/11 en direct naar business class gezet. Aangezien ik de bui al weer zag hangen (doei upgrade) ben ik tevreden met deze oplossing. Ik had de oplossing zelf niet bedacht aangezien hiermee een stopover ontstaat i.p.v. een layover.
Ouch dat is snel! Maakt de keuze tss men te verdienen miles wel makkelijker... zal BA worden met lichte tegenzin. Of zijn er betere opties? Waar gaan jullie je miles zetten?
AMS-LHR-MIA in J MIA-EZE-MIA-ATL in F (2 SWU's verbrand, niet echt waard trouwens voor een pyjama en een klein beetje meer ruimte) ATL-ORD-LHR in J LHR-AMS in Y apart ticket Al met al een zeer comfortabele trip voor 1500 euro, leuk weekendje Argentinie en mijn bedrijf een hoop geld bespaart in vergelijking met een rechtstreeks J ticket AMS ATL wat al gauw 3 tot 4K kost.
Ik heb AMS-LHR-MIA-GRU-MIA-RIC en RIC-PHL-AMS nog voor de boeg in J, ik ben benieuwd op hoeveel de AA teller zal stoppen met al de promo's en bonussen. Het zullen de laatste AA miles zijn. Volgend jaar zal het waarschijnlijk BA worden met een tier point run.