American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ben benieuwd, mijn volgende EZE trip levert zonder de bonus ongeveer 60k op, met bonus zou dit 85k worden. Ik laat nog het wel weten als ze het cappen op 75k.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Geen idee over wie je het hebt :D
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Klopt het dat als ik op de website van BA.com zie dat er stoelen bij Qatar airways beschikbaar en boekbaar zijn met Avios, dat deze ook boekbaar moeten zijn voor AAdvantage?

    Ik zie namelijk volledige beschikbaarheid voor een specifieke vllucht. ( op de Qatar website kan ik zelfs nog alle stoelen in first class kopen) maar als ik AA bel zeggen ze dat er geen beschikbaarheid is. Iemand de gouden tip? dank alvast!
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Naar welk callcenter van AA bel je? Ik zou als ik jou was proberen om naar verschillende callcenters te bellen, ik had het meeste geluk in de UK of anders die van Australië.
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik belde de platinum elite lijn, en via het Nederlandse nummer. Jij adviseert Australië te bellen dus..? Ga ik dat proberen!
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja AUS of anders UK, via UK heb ik m'n QR tickets geboekt. AUS gebruikt voor m'n Etihad F ticket.
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    En daar kon je tickets boeken die je niet via NL of USA kon boeken? Gebruiken ze verschillende systemen dan?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als het goed is gebruiken ze dezelfde systemen, blijft een mysterie waarom ze niet dezelfde beschikbaarheid zien...
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het is gelukt via London, Thanks Lionell. En ik weet ook waarom. USA boekt de twee segmenten van de vluchten die ik wilde apart, waardoor het 2e segment geen beschikbaarheid gaf. In Londen zijn ze verder gaan kijken nadat ik zei dat er volledige beschikbaarheid moet zijn omdat er nog geen stoel bezet is, en BA ook beschikbaarheid geeft. Ze heeft de vluchten gewoon als één geheel geboekt en dat was geen probleem. Ze zei vervolgens dat het eigenlijk 50.000 miles kost maar dat ze dat wel met de supervisor zou regelen en voor de moeite die ik heb moeten doen heeft ze er 5000 afgetrokken.. Dikke thumbs up dus!
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zo zie je maar dat het echt afhangt van welke agent(e) je aan de andere kant van de lijn treft. Welke route heb je geboekt?
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    AUH-DOH-BKK in first op Qatar 330 en a380..
     
    thom bauwens en Lionell vinden dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh fijn! Ik ben benieuwd hoe je QR F gaat ervaren :)
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
     
  14. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Klopt helemaal, mijn laatste trip heeft 95K (Mooie score voor een 1500 euro ticket) opgeleverd, niets gecapped dus.
     
    thom bauwens, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Wow lekker verdiend! Welke route heb je hiervoor gevlogen?
    Ik vlieg zelf over 2 weken, nog net op tijd voor alle veranderingen!
     
    Woody vindt dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op deze "tragische dag" heb ik toch nog wat positiefs te melden over AA. Ik had eerder "C" space gevonden op AMS-PHL en geboekt. Voor een dagvlucht prima en stukken beter dan economy.

    Vorige week kreeg ik een melding dat het vluchtnummer gewijzigd werd van 799 naar 203. Mij viel verder op dat het toestel gewijzigd werd van een voormalig US Airways 757 naar een voormalig AA 757. Dit is qua stoel een kleine verbetering (van Envoy naar NGBC). Helaas kwam ik er vandaag achter dat vlucht 203 op woensdag 2/11 geheel komt te vervallen. Na wat advies ingewonnen te hebben gebeld met EXPLAT desk. Ondanks dat er verder geen "C" space beschikbaar was heeft de dame me omgeboekt naar 1/11 en direct naar business class gezet.

    Aangezien ik de bui al weer zag hangen (doei upgrade) ben ik tevreden met deze oplossing. Ik had de oplossing zelf niet bedacht aangezien hiermee een stopover ontstaat i.p.v. een layover.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  18. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ouch dat is snel!
    Maakt de keuze tss men te verdienen miles wel makkelijker... zal BA worden met lichte tegenzin.
    Of zijn er betere opties?
    Waar gaan jullie je miles zetten?
     
  19. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    AMS-LHR-MIA in J
    MIA-EZE-MIA-ATL in F (2 SWU's verbrand, niet echt waard trouwens voor een pyjama en een klein beetje meer ruimte)
    ATL-ORD-LHR in J
    LHR-AMS in Y apart ticket

    Al met al een zeer comfortabele trip voor 1500 euro, leuk weekendje Argentinie en mijn bedrijf een hoop geld bespaart in vergelijking met een rechtstreeks J ticket AMS ATL wat al gauw 3 tot 4K kost.
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb AMS-LHR-MIA-GRU-MIA-RIC en RIC-PHL-AMS nog voor de boeg in J, ik ben benieuwd op hoeveel de AA teller zal stoppen met al de promo's en bonussen. Het zullen de laatste AA miles zijn. Volgend jaar zal het waarschijnlijk BA worden met een tier point run.
     
    Woody vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina