American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Degenen die nog op een voorraad AA miles zitten, kunnen die best voor 22 maart inwisselen, vandaag is er een artikel op de front page gepublished hierover.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Zal wel druk zijn nu bij AA , ze doen er nogal lang over om awards te verifiëren en vervolgens te ticketen :D
     
    DirkOnTour en Lionell vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja wie wacht er ook tot last minute... Ik ben benieuwd of @TheoS ook wat geboekt heeft of nog gaat boeken dit weekend?
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Drie weken geleden had ik ook een award open staan, die heeft tien dagen geduurt. Toen was het dus al spits.
    Heb er nu nog eentje open staan, ben benieuwd hoe lang het duurt.
     
    Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Die van mij staan ondertussen ook allemaal op ticketed. Bij eentje duurde het meer dan een week. Ik heb zelfs al vluchten voor dit najaar geboekt, maar ben wel blij dat ik al die 120K miles waardevol heb besteed nu. Ik heb geprobeerd de awards te boeken die na 22 maart het meest gaan stijgen in miles.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb zelf in de eerste helft van februari m'n laatste AA award geboekt, duurde toen ongeveer 3 dagen voor ie ticketed was. Je kan tot en met 21 maart boeken, hoop stiekem dat een van onze redacteurs een artikel schrijft (misschien @TheoS ?) over de ervaring van het boeken in deze periode? Dan kunnen we dat mooi laten aansluiten bij de recente 2 artikels die we hadden over American Airlines :)
     
    TheoS en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hier nog een late boeker:p

    Probeer sinds gisteren avond AUH-MEL te boeken. Beschikbaar op de EY website, AA Australië ziet niks....
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    En als je de andere call centers probeert? EU, US of UK?
     
    Basjep vindt dit leuk.
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    US niks. Probeer straks EU nog even.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Het loont zeker om verschillende call centers te proberen om je gewenste vlucht te boeken. Als je beschikbaarheid ziet op de BA of EY site moeten ze in principe te boeken zijn. Zelf wou ik een reeks CX vluchten boeken waarvan ik op de BA site beschikbaarheid zag. In Amerika konden zie die vluchten niet vinden. Vervolgens naar Australië gebeld en daar zagen ze direct beschikbaarheid:). Wat ik zelf ook mooi vind aan AAdvantage is dat je je vluchten eventueel nog gratis kan wijzigen zolang je begin- en eindpunt niet veranderd worden.
     
    TheoS en Lionell vinden dit leuk.
  11. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Inderdaad, ik ben ultimate-last-minute. Het ontbreekt me aan tijd deze dagen, maar de datum van 21 maart als deadline is hard, dus ik hou jullie op de hoogte! ;)
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Don't make me tell you: I told you so :D
     
  13. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Wat is die UP45B transactie? die 40k is mijn F award naar het midden oosten. iemand een idee?

    Schermafbeelding 2016-03-20 om 17.48.37.png
     
  14. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Normaal worden mijn miles pas afgeschreven op het moment dat een on request ticket "geticketed" wordt. Mijn C-awards staan alle twee nog ON request.....
     
  15. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Amerika net even gebeld , Aussies hebben er een zooitje van gemaakt. .. miles deduction heeft plaatsgevonden , maar is nooit aan een record locator gekoppeld... (ik hoor: we screwed up, we blame the aussies)
     
    Flying doc, Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mijn trip naar LAX kan ik om onduidelijke redenen niet terugvinden in mijn account. Als ik 'm opzoek via PNR dan gaat het prima en heb ook een mail van de ticket. De record locator van BA kan bijvoorbeeld de outbound vlucht van OSL-LHR weer niet vinden :confused:. Verder staat de SWU bij de outbound vlucht op N/A terwijl deze confirmed is.

    Heeft iemand dit wel eens gehad? Moet ik me hierover zorgen maken en actie ondernemen of gewoon lekker zo laten?
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Check het even op tripcase. Daar staan al je e-tickets in zoals ze bij AA in het systeem staan.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt. Hij staat hier inderdaad gewoon correct. Het zal dan wel goed zitten. BA Outbound heeft allicht een andere PNR, zal daar binnenkort nog wel achteraan bellen.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik had vandaag contact met AA, omdat er nog een award voor mij open staat. Er werd mij proactief gemeld dat ik rekening moet houden met extra lange wachttijden voor het ticketen van een award, geziend de drukte. Aangezien ik pas in november vlieg op deze award, ben ik ''nog lang niet aan de beurt'', aldus AA.
    Voor de mensen die een award hebben gereserveerd waarbij er pas op een veel later tijdstip wordt gevlogen: nog even geduld:) @Sanne von Kriegenbergh maak je borst maar nat, nu komt het er echt op aan hoe goed jij bent in wachten:p
     
    TheoS en Lionell vinden dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Heerlijk om dit allemaal te lezen! Wat ben ik blij dat ik al m'n awards voor dit jaar al weken/maanden geleden heb geboekt :D
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina