Ik krijg net een mail van AA met mijn puntenoverzicht. Daaronder staat een actie bij Worldhotels (driedubbele miles). Op de website zie ik "up to 2000 miles per stay". Als dat maal drie is, dan ga ik straks gelijk boeken! Helaas kom ik er vooralsnog niet achter hoeveel miles je nu per stay krijgt (up to heb ik niets aan). Daarom maar een mail gestuurd om dit na te vragen. Ik hou jullie op de hoogte, mogelijk is dit weer zo'n easy earn actie als Wyndham!
Nog geen reactie gehad, maar ik stuitte op een (moeilijk vindbare) pagina. Deze geeft aan dat je 500 miles per stay krijgt. Met deze actie dus 1500, wat niet spectaculair is. Maar goed, als je nog slechts een paar duizend nodig hebt.... Jammer, verheugde me al weer op zo'n gemakkelijke actie als Wyndham .
Ik zit met een dilemma waar hopelijk iemand me mee kan helpen. Aanstaande maandag vlieg ik AA1 van JFK naar LAX met hun transcon vlucht alleen voorlopig nog in economy. Voor deze vlucht van 6.5 uur zou ik erg graag geupgrade worden. Mijn aansluitende vlucht naar San Diego is al gecleared dus het 100 uur window is al voorbij. Volgens expertflyer zijn er nog 4 stoelen in F, 3 in J en 6 in Y. Ik heb 6 weken van te voren geboekt dus ik sta waarschijnlijk redelijk hoog op de prio lijst op de lijst van de 500 mile upgrades. Nou zou ik er alleen voor kunnen kiezen om een SWU in te zetten, die geven een hogere prioriteit dan de 500 mile upgrades. De SWU is me het op zich wel waard, want de stoelen in J gaan 180 graden plat en dat is best lekker op een vlucht +6 uur. Er is ook een redelijke kans op een upgrade zonder SWU en dan is het zonde om hem gebruikt te hebben. Zouden jullie de SWU inzetten en zo ja wat is het beste moment?
Er is geen beschikbaarheid voor een SWU naar C. De kans dat je geupgrade wordt middels een 500 miler schat ik dan ook laag in. Je zou nog kunnen vragen of je op de waitlist gezet kunt worden voor een upgrade middels SWU, maar kans is groot dat hier al mensen op staan. Een same day flight change help ook niet helaas, nergens is direct confirmable upgrade ruimte naar C.
De meeste plat exec gebruiken volgens mij hun SWU voor intercontinentaal en hopen op een gratis upgrade voor de transcon vluchten. Bij SWU toepassen bedoel ik uiteraard me laten toevoegen aan de waitlist, puur om mijn kansen te vergroten. De verhoudingen bij deze vluchten zijn best raar (10 F, 20 J, 36 Y+ en 36 Y) ik leest op flyertalk dat de kans voor een 500 mile upgrade erg groot is, ook zonder SWU, met name omdat er zo weinig Y stoelen aan boord zijn en deze vaak overgeboekt worden. Ik zit eraan te denken om mijn SWU in mijn zak te houden totdat de upgrade list beschikbaar komt in de app. Ik kijk dan of ik bovenaan sta en zo niet zet ik een SWU in, bij de balie in de lounge.
Misschien nog een domme vraag maar als ik als Executive Platinum nou 50.000 EQM's haal in plaats van 100.000 ben ik dan automatisch het jaar daarop meteen gekwalificeerd als Platinum of is het verplicht om de 100.000 te halen? Ik ben gruwelijk aan het twijfelen tussen BAEC en AAdvantage..
Toch regelmatig gelezen dat SWU regelmatig op de transcon wordt ingezet. Neem in je overweging mee dat het een maandagmorgen vlucht is, maar vooral dat er veel SWU's binnenkort zullen expireren. Dat verlaagt je kansen. Maar anders bekeken: het is nu zo kort voor de vlucht dat het niet meer zoveel uitmaakt. En dan is je strategie inderdaad wel de meest passende. Ben benieuwd hoe het afloopt, hoop voor je dat je geupgrade wordt natuurlijk.
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Maar als je 50/k EQM's haalt, dan ben je Platinum. Ongeacht je huidige status.
Maakt het voor een SWU nog uit of je bij OTA of bij AA zelf boekt? Boek normaal altijd bij de airline zelf maar kan er nu niet om heen helaas. Gewoon AA marketed en operated. Dus zou eigenlijk niet weten waarom niet. Just to be sure
Mijn reis naar Hawaii met AA bij budgetair.pt geboekt en zonder problemen kunnen upgraden met een SWU. Alleen logischerwijs de 2 BA operated vluchten AMS-LHR en LHR-AMS niet.
35 min voor vertrek, net gecleared Geen SWU gebruikt, wel een hoop stress. F en J waren volledig uitverkocht er was 1 stoel in J nog niet ingecheckd, maar ook 1 persoon standby met een J ticket. Ik was nr 1 op de upgrade lijst (van de 11!), blijkbaar helpt het toch om exact 24 uur van te voren in te checken Ben benieuwd waarom de standby J passagier niet voor mij gecleared is, maar daar je me niet over zeuren
Dat is mooi! Wat ik me kan bedenken waarom jij gecleared bent tov de standby passagier: Y was overboekt, en door jou te upgraden hoefden ze niet te betalen. En de standby passagier laten staan kost niets. Al met al een behoorlijk waardevolle 500 miler!
Het was zeker een goede waarde voor een gratis 500 mile upgrade! , cabine ziet er echt heel goed uit, een stuk beter zelfs als de meeste intercontinentale routes. De service met printed menus, amenity bag en de noise cancelling bose headsets is ook redelijk vergelijkbaar. Overmorgen terug in F, ben benieuwd naar het verschil met J.
Mij viel inderdaad ook op dat de service op een transcon beter is dan intercontinentaal. Ondanks dat mijn route op een "gewone" A321 uitgevoerd werd (LAX-MIA) was de service stukken beter dan later in J (MIA-LHR).
Als AAdvantage Platinum member ben ik toch nog geüpgraded tussen IAH en PHX. Het was wel ex US-Airways metal, dus een mindere stoel, maar het eten was wel heel lekker. De vlucht was al meer dan drie weken geleden, maar mijn miles zijn nog steeds niet bijgeschreven. Of krijg ik geen miles op vluchten waarop ik m'n 500 miles upgrades inzet? Ik heb voor deze vlucht drie van m'n 500 miles upgrades moeten inzetten (dacht eerst dat het één per vlucht was), maar ik kan nergens in de voorwaarden van AAdvantage vinden dat je hiervoor geen miles krijgt.
Je zou gewoon de economy class miles moeten krijgen, normaal gesproken 1 dag later. Je kan online een formulier invullen als de vlucht langer dan 15 dagen geleden was.