Omdat ik uit ervaring weet dat de mensen in de call centers van de VS meestal geen beschikbaarheid zien voor Etihad Guest Awards en in Australië zien ze meteen beschikbaarheid
In mei heb ik een vlucht naar JFK geboekt (overstap in LHR). Het is een AA ticket, maar 3 van de 4 segmenten wordt uitgevoerd door BA. Omdat ik nog niet bij one world spaar twijfelde ik tussen sparen bij AA of BA. Echter vandaag zag ik dat AA bij mijn werkgever eenmalig een statusmatch geeft zonder challenge, dus het word AA Maakt het nog uit of ik match met FB Silver of MM FF? Dit matcht toch allebei naar AA Gold? Daarnaast las ik iets over 500 miles awards, hoe werkt dit? Kan je een 500 miles award kopen bij AA ( zonder punten) en deze gebruiken voor het segment JFK-LHR?
In welke boekingsklasse is je vlucht geboekt? FB Silver is inderdaad AA gold. Een 500 mile upgrade is alleen relevant voor binnenlandse vluchten. Internationaal kun je alleen upgraden met een SWU of met miles + cash. Zo nu en dan, als de business class leeg is, kun je ook nog met alleen cash upgraden. Edit: een SWU kun je overigens niet kopen.
Ze worden regelmatig op de US versie van insideflyer aangeboden, meestal om dat ze bijna verlopen....
Dat kan inderdaad nog wel een interessante optie zijn. Nadeel hierbij is denk ik wel dat mei een beetje "off season" is voor het expireren van SWU's (meeste zullen eind februari expireren). Hoe zit dat eigenlijk. Als je nu een SWU kan clearen die eind deze maand zou expireren, voor een vlucht in mei. Kan dat?
Ik denk dat dit vooral te maken heeft met wat je er voor over hebt. Ik denk dat hier weinig over te vinden is op forums, omdat je officieel niet mag handelen in SWU's. In 2014 heeft Lucky een artikel geschreven, waarbij hij 8 SWU's waardeert op $ 4/K. Je voegt natuurlijk wel behoorlijk veel waarde toe als je van een deep discount economy tarief ineens naar C gaat. Vooral als je in nieuwe / gerefitte toestellen zit. Als je een upgrade offer krijgt voor € 350,00 van LHR-JFK dan is dat een prima (zelfs vrij goedkope) deal denk ik. En als de SWU space direct te clearen is, dan is die waarde natuurlijk nog hoger (al is het maar omdat je dan ook nog een voorkeursstoel kunt kiezen). Stel mijn SWU verloopt bijna, dan zou ik € 350,00 een nette vergoeding vinden per SWU. En als je meerdere segmenten hebt geboekt, op mooie toestellen, dan kun je die tot max 3 segmenten toepassen. Onlangs postte ik hier een milesrun waarbij je meerdere widebody's kon vliegen, waarbij de SWU direct te clearen was. In mijn ogen heeft de SWU dan een significante meerwaarde.
Klopt. Als je je dit jaar kwalificeert dan krijg je 4 ipv 8. En op termijn (beginnend aan het einde van dit jaar met nieuwe 787's, en zo langzaam uitrollend) denk ik ook dat je alleen een upgrade krijgt naar Premium Economy. Nu kan dit nog niet, omdat de toestellen nog niet uitgerust zijn met premium economy.
Thanks voor de info! Begrijp ik uit bovenstaande zin goed dat een SWU per one way in een itini geldt, en niet voor slechts 1 segment?
Ja dat klopt inderdaad. One way tot maximaal drie segmenten. Internationaal was tot voor kort lastig om vooraf te laten clearen, maar inmiddels is het vrijwel geheel open. Domestic is -behoudens A321 transcon - vaak wide open. Mocht je onverhoopt toch gewaitlist worden, dan is de prioriteit op basis van status en datum verzoek. Eerst status, dan datum verzoek. Dat is voor 500 milers ook zo. Als een gold member een half jaar geleden een ticket heeft gekocht en een upgrade verzocht heeft, en een Executive platinum koopt m een week van tevoren, dan gaat die laatste plaats naar de EP elite.
De bonus miles, naar aanleiding van de Wyndham promotion bij AA, zijn inderdaad netjes binnen een week gepost. Klopt helemaal wat je zei @jongesander; miles posten op de dinsdag nadat je stay is geactiveerd in je account. Krap 6500 extra miles voor twee stays, not bad! Mocht iemand nog AA miles nodig hebben voor de devaluatie, dan is dit een hele makkelijke en goedkope manier!
Het is misschien een rare vraag, maar maakt AAdvantage gebruikt van een 'soft landing'? Dus als ik bijvoorbeeld Executive Platinum ben en in dat jaar geen 100.000 EQM's haal word ik dan teruggezet naar gewoon Platinum?
Is iemand hier targeted voor deze (klik) promotion? Erg lucratief van AA! Het lijkt er op dat je écht targeted moet zijn voor deze promotion, en dat er geen loophole is, volgens het artikel van TPG. Bron: TPG.
Inderdaad een mooi aanbod. Dit sterkt mijn idee alleen maar dat het niet nodig is om te herkwalificeren. American is de laatste jaren dusdanig fanatiek in het verzamelen van Elites, dat ik de volgende scenario's heb bedacht: - AA doet aan het eind van het jaar nog een aanbod om makkelijker miles te kunnen behouden. Met meer EQM's per gevlogen mile bijvoorbeeld, of een zelfs gewoon een aanbod waarbij je maar een x aantal miles hoeft te vliegen om status te behouden; - Volgend jaar / het jaar daarop is het mogelijk om wederom een fasttrack te doen naar Elite. Het beleid dat dit maar eens in de 5 jaar zou kunnen schijnt erg mee te vallen; - De bovenste twee zijn niet van toepassing. Jammer voor AA, maar dan zijn er andere programma's die een fasttrack aanbieden.