American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Pffieeuw .. laatste vlucht in mijn vluchtplan toch nog geupgrade naar Business Class , Sao Paulo naar New York ... laatste dagen liep de beschikbaarheid snel terug .. maar nu toch gecleared :D
     
    SVDH, MartinR, Basjep en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Veel plezier1
     
  4. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Is al bekend wanneer AAdvantage gaat overstappen naar een revenue based systeem?
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    "Second half of 2016". Dus 1-7-2016.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Een exacte datum is nog niet bekend, maar zoals Sander schrijft "second half of 2016", maar dat kan een breed begrip zijn natuurlijk...
     
  7. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Jammer..., zijn er nog andere FFP's met een bonus van 100%?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb nog niet verder gekeken dan AA, door de recente gebeurtenis in m'n persoonlijke leven is alles een beetje door elkaar gegooid en moet ik alles wat herkijken. Ik weet niet of ik me ga herkwalificeren voor AA Plat. Maar zeg nooit nooit :)
     
    Nielsje vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij partner airlines krijg je in sommige gevallen nog wel gewoon de distance based miles. Dit zie je bij andere USA airlines ook. Als je bijv. LAN vliegt van Europa naar Zuid Amerika in deep discount economy, krijg je gewoon 100%. Bij Finnair krijg je ook 100% van de gevlogen miles.

    Wat voor mij op dit moment helaas nog onduidelijk is, is de elite bonus. De pagina's die daar informatie over geven, zijn niet beschikbaar bij AA.

    En ik ga er vanuit dat "second half" 1-7 is, dan kan het alleen nog maar meevallen ;-).

    Net als @Lionell sluit ik niet uit dat ik me ga herkwalificeren voor AA Plat, maar ik bekijk dat nog even. AA Gold ben ik in ieder geval volgend jaar wel, maar ik denk dat ik mijn laatste SWU pas volgend jaar januari / februari in zet. Ik ga er vanuit dat er dit jaar nog een mooie FTU georganiseerd wordt, en op deze site wat meer aandacht komt voor andere programma's waardoor het wat makkelijker kiezen is :D.
     
    Woody en Lionell vinden dit leuk.
  10. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je via BA boekt voor een American vlucht. Volgens mij krijg je dan gewoon de distance based miles voor AA. OP die manier zou je nog een beetje kunnen spelen met wat het beste uitkomt, dure korte vluchten boek je dan via AA en lange goedkope vluchten via BA.

    Ik ga me zeker herkwalificeren voor Exec Plat, misschien zelfs 2 keer als ik zo naar mijn reserveringen kijk. Ik heb nog een vlucht die voor 1/7 vertrekt en na 1/7 terug komt, ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Via het oude systeem verdien ik 3 tot 4 keer zoveel miles :(
     
    DirkOnTour en jongesander vinden dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Als je een segment bedoelt dan telt gewoon het oude systeem. Een retour wordt volgens mij achter de schermen altijd opgebouwd uit losse delen. je zal dan waasch voor de terugvlucht aantal miles per euro krijgen. iemand hier ervaring mee bij DELTA?
     
  12. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    348
    Wat ik mij meen te herinneren van de FTU van ruim een jaar geleden is dat als je ticket uitgegeven is door een partnerairline (bijv. BA) dat je dan altijd op basis van afstand krijgt omdat bij het spaarprogramma (AA) dan onbekend is wat je betaald hebt. Revenue-based kan dus alleen als je vlucht ticketed bij AA is. Hoe het precies zit bij ticketed bij AA maar op BA metal durf ik niet te zeggen.
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hebben jullie nog vacatures :)
     
    Woody vindt dit leuk.
  14. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    :) dat zeg ik denk ik maar niet, straks gaan anderen alle tripjes maken ;)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Jammere van BA tickets boeken op AA metal is dat BA al ver gedevalueerd is bij AA. Met een beetje geluk krijg je op deep discount incl je AA (excec) plat bonus nog 50% van gevlogen miles lol :p
     
    jongesander vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor @Woody maakt dat niet uit denk ik, aangezien hij in business vliegt.
     
  17. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Het kan wel nog steeds interessant zijn voor Business Class aanbiedingen. Soms vlieg ik met een ticket van 1200 euro 50k aan miles bij elkaar, straks is dat niet meer dan 13k. Via BA boeken kan dan interessant zijn mits ze dezelfde aanbieding hebben.
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Aangezien ik door omstandigheden mijn mileagerun naar GRU niet heb volbracht, kwam ik nog 20k AA miles tekort voor een awardticket. Vandaag besloten om niet meer verder te puzzelen en nog gebruik gemaakt van de huidige "buy miles" promo. Ik heb 20k miles gekocht en kreeg er 7000 bonus miles bij en ondertussen is de laatste benodigde award ook geboekt.

    De prijzen van de base fares waren de laatste 2 weken omhoog geschoten zodat het nu eigenlijk goedkoper was om miles te kopen en ik moest er geen vrije dagen voor opnemen dus dat scheelt ook.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik had na het aankopen van de miles wederom een hele goede ervaring met het AA call center in Australië. Tenminste ik dacht dat ik in Australië terecht maar naarmate het gesprek vorderde met de supervriendelijke dame, bleek ik in een call center op Fiji terecht te zijn gekomen.

    Tijdens het wachten en verwerken van al de gegevens kwamen we aan de praat en vertelde dat ik daar in de buurt zou komen in mei, nou ik kreeg meteen allerlei reistips!

    Etihad guest award was wederom geen probleem om het via hen te regelen, ze zag meteen beschikbaarheid en alles werd vlotjes geregeld. Nu is het een kwestie van een paar dagen voor ik de e-tickets toegestuurd krijg.

    Indien je niet met je mobiel of vast nummer naar Australië wil bellen, koop dan een Skype abo voor 1 maand naar Australië. Het kost amper 1,20 Euro voor 120 minuten beltegoed! Wat ik ook heb gedaan in Skype is de nummers van al de verschillende call centers op speed dial gezet.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  20. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Uhm... misschien domme vraag, maar waarom bel je helemaal met Australië? o_O
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina