De VS kan wel slecht QR/EY F zien begreep ik vandaar het idee om Oz te bellen. Zover ik begreep vliegt Airberlin tussen FRA en DUS maar nu ik verder kijk zie ik dat het via TXL gaat. Dan zou het dus IXZ-MAA-BOM-AUH-DOH-LHR-MAD-FRA-(TXL-KEF wil ik niet meer nemen) worden. Jongens wat een gepuzzel. Als ik @jongesander goed begrijp kan IXZ-MAA-BOM-AUH-DOH-LHR-MAD-FRA dus ook zonder daaraan KEF aan toe te voegen?
Dat meen ik niet gezegd te hebben, maar ik heb MAA - FRA nog even in Expertflyer gegooid. Die komt op 7472 inclusief 25% overschrijding. En de route is 6984 dus dat zou moeten lukken.
Nog een idee voor SWU burners die tevens voor 1-7 nog miles willen verdienen. Ik heb 'm zelf op hold gezet, maar weet niet zeker of ik 'm ga boeken (wel wat veel geld uitgegeven de laatste tijd). 3-6-16: OSL - LHR (BA A321), LHR - JFK (AA 772 CIP, SWU open). Positionering 's morgens naar Oslo mogelijk; 4-6-16: JFK - MIA (767 CIP, SWU open), MIA - LAX (77W, SWU open); 5-6-16: LAX - LHR (77W, SWU open), LHR - OSL (BA A321). Terug 's avonds niet mogelijk, wel vanaf LHR. Prijs: € 566,00. Niet een spectaculaire prijs, wel mooie configuraties waardoor je naast ca. 25/K miles leuke vluchten kunt maken. Het is mij vooralsnog niet gelukt om de terugweg nog anders te routeren (dan verspringt hij naar vluchten die door BA uitgevoerd worden).
Denken jullie dat het nog zin heeft om een AA Platinum challenge te doen met de aankomende veranderingen? Het lijkt me namelijk wel leuk om maar 12500 miles te vliegen voor een OW Sapphire kaart. Je kunt best heel creatief puzzelen met routes. Als jullie tips hebben hoor ik dat graag.
Kan zeker de moeite waard zijn, vooral als je nog geen status hebt! Echter, het hangt ook een beetje af van je doel. Een van de grootste voordelen was bijvoorbeeld de 100% mileage bonus. Die gaat er af. Relatief krijg je nog steeds meer miles, maar bij AA zullen dat er niet zoveel meer zijn. Bij andere maatschappijen zijn de meeste routes nog wel o.b.v. gevlogen miles, maar in discount economy vaak voor lagere percentages. Hoe vaak denk je er gebruik van te maken, en van welke benefit dan vooral?
Ik zou hem wel graag willen gebruiken op volgende OW vluchten. Helaas geen bonus meer... Krijg je ook Lounge Acces met deze OW kaart? Dat is dan ook een goede reden om hem te halen.
Is denk ik ook afhankelijk van of je al plannen hebt om ver weg te gaan met AA voor vakantie o.i.d. Als je toch al gaat is de qua ticket(s) een kleinere investering dan als je apart hiervoor gaat boeken. Voor de challenge betaal je natuurlijk ook nog een fee.
Als je toch al voldoende OW vluchten geboekt hebt, dan kan het zeker geen kwaad natuurlijk. En de prijs is dacht ik ook niet zo heel gek. En ja, je hebt loungetoegang als AA Platinum, behalve op binnenlandse vluchten in de USA (die geen onderdeel uitmaken van een internationale trip).
Er zijn wel plannen om richting west USA te gaan en dan door naar JFK via MCO en evt via MIA om aan de 12500 te komen. Voor de $200 fee maakt het dan toch niet meer uit.
Kan ik de Platinum challenge gewoon aanvragen via internet of moet ik hiervoor het callcenter van AA bellen?
Bij manage my booking (my trips) . Je hebt de booking reference nodig en dan kun je inloggen. Hier kun je tevens je stoel kiezen.
Hmm vreemd. Ik adviseer je om een Twitter berichtje naar LAN te sturen of bij check in te vragen of ze je nummer willen toevoegen.